Fake

Artig at det ikke falt inn en eneste av brukerne å gi råd om å levere klokken til politiet slik at eieren kunne få den tilbake...

freak.no er jo forum-ekvivalenten av blitzhusets mørke kjeller - det er ikke akkurat så mange venner av politiet på de sidene der.

Ved ankomst Hong Kong blir man møtt av advarsler om fengsel og bøter for å besitte fake. De viser også frem noe av det som har blitt beslaglagt...

Ved ankomst Hong Kong blir man møtt av advarsler om fengsel og bøter for å besitte fake. De viser også frem noe av det som har blitt beslaglagt...

Lurer på hvordan de kan være sikre på at de er falske.

Beslaglegger de klokkene og bruker en av *spesialistene" sine eller hva?

Hva om en av oss blir stoppet, må vi da legge den igjen i påvente av om den er ekte ?

En komité nedsatt av senatet i USA har også fått fake-spøkelse tett på. I følge IEEE Spectrum så er det funnet "suspekte" komponenter i leveransekjedene til blant annet CH-46 Sea King helikoptere, C-17 transportfly og F-16 jagerfly. Spørsmålet som stilles er om fake chips er å finne i passasjerfly og biler også... :(

@Dr. Fiddy

Før var det enda værre. Da fant de fake deler på masse passasjerfly, inkl Air Force One... Etter en alvorlig ulykke ble det mye mer strengt, og i dag skal de vel ha ganske god kontroll på det.

Redigert av en moderator:
En komité nedsatt av senatet i USA har også fått fake-spøkelse tett på. I følge IEEE Spectrum så er det funnet "suspekte" komponenter i leveransekjedene til blant annet CH-46 Sea King helikoptere, C-17 transportfly og F-16 jagerfly. Spørsmålet som stilles er om fake chips er å finne i passasjerfly og biler også... :(

For ikke å snakke om forfalsket medisin som inneholder alt fra arsenikk til uran som de faktisk har klart å snike inn i "supply chain" til enkelte apoteker. Heldigvis er nok ikke det dagligdags, men allikevel en skummel tanke.

har selv aldrig eiet noen fake men har et par ganger faktisk sagt min ekte klokke var fake da vurderte sjansene å behålle klokken som ganske små hvis man forteller klokken er ekte
eksempelvis utlandet, seint natt/kveld i en hotell-heis eller på buss med ungdomsgjeng bak

Kanskje ikke helt fake dette her, mer over mot "ripoff", men like fullt er det viktig å ha originalen når man først skal skjære av seg armen...

Aron Ralston - Wikipedia, the free encyclopedia
127 timer (2010) - IMDb

Filmen er slett ikke så dum den heller.:eek:

Hvorfor er det en ripoff??? Filmen er vel basert på det som skjedde med Ralston (som det og er skrevet bok om), og han har vel sagt i ettertid at filmen er veldig nært sannheten. Det er vel ikke slik at alle filmer som er basert på virkelige hendelser (eller bøker for den saks skyld) er ripoffs?

Hvorfor er det en ripoff??? Filmen er vel basert på det som skjedde med Ralston (som det og er skrevet bok om), og han har vel sagt i ettertid at filmen er veldig nært sannheten. Det er vel ikke slik at alle filmer som er basert på virkelige hendelser (eller bøker for den saks skyld) er ripoffs?

Jeg mente at verktøyet han måtte bruke var en billig kinesisk kopi (ripoff) av originalen Leatherman, noe som viste seg å gjøre en vanskelig situasjon enda verre.

Scenen hvor han må knekke armen for å komme gjennom med kniven, i tillegg til lydeffektene når dette skjer, kjennes i kroppen bare ved å se på...

Redigert:
Jeg mente at verktøyet han måtte bruke var en billig kinesisk kopi (ripoff) av originalen Leatherman, noe som viste seg å gjøre en vanskelig situasjon enda verre.

Scenen hvor han må knekke armen for å komme gjennom men kniven, i tillegg til lydeffektene når dette skjer, kjennes i kroppen bare ved å se på...

Aha, I see:)
Hehe, tydeligvis litt morgentrøtt her, så da trodde jeg det var filmen i seg selv du snakket om:eek:

Scenen hvor han må knekke armen for å komme gjennom men kniven, i tillegg til lydeffektene når dette skjer, kjennes i kroppen bare ved å se på...

Det beviser bare hvor viktig det er å ha godt verktøy! Skal du først kutte av deg armen så går jobben mye enklere med en ordentlig Leatherman enn med en fake! Bruk ekte vare!

<HR>
Når du tenker på ripoff som film, så sank ("nye") KonTiki dypt hos meg. OK, spennende film om noen mennesker som reiste på en flåte til Påskeøyene. Men når den ikke var historisk korrekt, og gir uttrykk for å være/forsøke på det, så sank den dypt! Originalen er bedre!

:cool: