Folkens!
Jeg skal ikke ljuge på meg å ikke ha solgt bil i Norge før, men hvert salg opplever jeg som annerledes.
Kjøpte første av privat selger privat og da dro vi på Veivesenets stasjon og gjord ting der.
Andre kjøp foregikk hos bruktbilselger og da ordnet han mye.
I denne tredje handeln er det en brukbilselger som kommer over fra vestlandet for å kjøpe.
Vi har lån med pant i bilen, en fillesum igjen men den er alltså heftet i.
Han har sendt over kontrakt hvor han forbinder seg å innbetale gjenværende gjeld og resten cash.
Enkelt å greit enn så lenge. Så to ting.
Omregistrering - holder det ikke å sende del 2(?) av Vognkort at vi skifter over eier til han og sørge for å få pengene som avtalt og sende han avgårde når vi sett lånet blitt betalt inn?
Han spør også om vi kunde vente med å si opp forsikringen til han kjørt den tryggt over fjellet, noe jeg må si høres underlig ut og noe vi selvsagt ikke vil la han gjøre, men skjønner ikke hans motiver for å ens føre det på tale.
Er det sån at han vil undgå å omregistrere de for å slippe den gebyren å la neste kjøpere ta den så han går med bedre margin. Jeg ser ikke helt "the whole picture" her og som trådtitel sier, hvilke fallgruber kan vi gå i.
Vil jo ikke ende opp noe krøll her men samtidig uhyre gjerne bli kvitt bilen
Jeg skal ikke ljuge på meg å ikke ha solgt bil i Norge før, men hvert salg opplever jeg som annerledes.
Kjøpte første av privat selger privat og da dro vi på Veivesenets stasjon og gjord ting der.
Andre kjøp foregikk hos bruktbilselger og da ordnet han mye.
I denne tredje handeln er det en brukbilselger som kommer over fra vestlandet for å kjøpe.
Vi har lån med pant i bilen, en fillesum igjen men den er alltså heftet i.
Han har sendt over kontrakt hvor han forbinder seg å innbetale gjenværende gjeld og resten cash.
Enkelt å greit enn så lenge. Så to ting.
Omregistrering - holder det ikke å sende del 2(?) av Vognkort at vi skifter over eier til han og sørge for å få pengene som avtalt og sende han avgårde når vi sett lånet blitt betalt inn?
Han spør også om vi kunde vente med å si opp forsikringen til han kjørt den tryggt over fjellet, noe jeg må si høres underlig ut og noe vi selvsagt ikke vil la han gjøre, men skjønner ikke hans motiver for å ens føre det på tale.
Er det sån at han vil undgå å omregistrere de for å slippe den gebyren å la neste kjøpere ta den så han går med bedre margin. Jeg ser ikke helt "the whole picture" her og som trådtitel sier, hvilke fallgruber kan vi gå i.
Vil jo ikke ende opp noe krøll her men samtidig uhyre gjerne bli kvitt bilen