Falske Grand Seiko på Finn

Jeg har opplevd at å rapportere som «i strid med annonseregler» er ganske lite effektivt, spesielt der det er åpenbart falske produkter. Det som derimot fungerer bedre er å rapportere som «mistanke om svindel», da tror jeg det går til noen litt mer voksne.

Jeg har opplevd at å rapportere som «i strid med annonseregler» er ganske lite effektivt, spesielt der det er åpenbart falske produkter. Det som derimot fungerer bedre er å rapportere som «mistanke om svindel», da tror jeg det går til noen litt mer voksne.
Jeg har rapportert flere annonser hos Finn med "mistanke om svindel". Annonsene har blitt fjernet etter en time / noen timer og jeg har fått takkemelding fra Finn.

En større aktør på Finn som pumper ut bl.a. Rolexkopier mm iført Seikologo.

• Wow
Reaksjoner: Consigliere

En større aktør på Finn som pumper ut bl.a. Rolexkopier mm iført Seikologo.
Dette kan da umulig være lovlig?

Dette kan da umulig være lovlig?
Kopier er ulovlige ja.
Nærmere er man fra originalen, større blir problemet, juridisk sett.
Men du må alltid huske at hovedproblemet er at kalkunhoder kjøper disse.
Uten etterspørsel, blir det ingen marked eller produksjon.

Kopier er ulovlige ja.
Nærmere er man fra originalen, større blir problemet, juridisk sett.
Men du må alltid huske at hovedproblemet er at kalkunhoder kjøper disse.
Uten etterspørsel, blir det ingen marked eller produksjon.
Sant - uten markedet er det ingen å selge til. Men det burde jo vært ulovlig å selge dette såpass åpenlyst.

Sant - uten markedet er det ingen å selge til. Men det burde jo vært ulovlig å selge dette såpass åpenlyst.
Ja, det burde være kastet vekk fra Finn før noen juridisk utfordring melder seg inn.
Men Finn har nok interesse innen dette.
Det er kilde til mer visning/besøk/click og bruk av tjenestene på nettsiden.
Så lenger ingen saksøker Finn, skal det fortsette.
For å si det sånn, er det ingen på markedet som risikerer en direkt konfrontasjon med Rolex på en rettssak.
Bare fordi Rolex sitter på så mye penger, at man blir muligvis ruinert før det hele kan bli over.
Jeg mener Finn ser ingen risiko der som mellomledd.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper