"Familywagon"-erfaring - BMW 320i GT x-drive

Enig med Genta her om at mål og virkelighet sjelden stemmer, men ser jo at det kan være litt vanskelig å ta med barnevogn og tre barneseter når man skal teste bil. :p

Ok, @Risti4life - her kommer oppdateringen på kompisen min sin prøvekjøring av GT med svipptur innom Babyshop: Han fikk fint plass til barnevognen (en ganske stor modell), men pga. den lave høyden i bagasjerommet var det ikke plass til en koffert i tillegg, kun en mellomstor bag. Han konkluderte med at han måtte bite i det sure eplet og finne en alternativ løsning, f.eks. en eldre modell av en større bil eller evt. et annet merke, for å få det innenfor beløpsgrensen. Høyden i bagasjerommet er nok litt viktigere enn man kanskje tror når det gjelder vogn og diverse man trenger med småunger.

Redigert av en moderator:
Vel så viktig som bilvalget er barnevognvalget. Ikke like spennende, men riktig vognvalg muliggjør spennende bilvalg:)

Eksempelvis tar en TFK omtrent halve plassen av en Mountain buggy.

For ikke å snakke om størrelser på søskenvogn (når det behovet oppstår), kan da virkelig anbefale Babyjogger.

Jeg skal ikke lage innlegg som går mammabloggerne i næringen, så stopper nå, men slår et slag for viktigheten av vongvalg :p :cool: !!!

PS: Hadde en gang en Nissan Micra 1986mod med bakovervendt sete og vogn baki, så alt går ved rett utstyrsvalg.

PPS: ikke gå på akkord med sikkerheten:
[video=youtube;eSvCogiauiw]https://www.youtube.com/watch?v=eSvCogiauiw[/video]

Kan da virkelig anbefale Babyjogger.

Jeg sier det litt mer bastant, jeg. Dette er geniale vogner uansett om vi snakker sportstrille (City Mini/GT), barnevogn (City Elite) eller søskenvogn. Du slår dem sammen med enhåndsgrep - gotta love it :)

SÅNN, da sier vi [/mammablogg]

Mye og hente på valg av barnevogn ja. Skjønner meg ikke helt på de som velger bil etter barnevognas størrelse. Mye bedre og billigere å gjøre det motsatt. Noen bytter til og med bil pga dette, mens de egentlig bare kunne kjøpt en nettere vogn i stedet for det monsteret de sleper rundt på.

Sånn....

Da er avgjørelsen tatt og bilen kjøpt. Det ble en Audi A6 Avant :)

Måtte gi tapt på stor motor og quatro til fordel for 2 år gammel og godt utstyrt 2.0 på 163 hk.

Tror dette kan bli en bra family-wagon :)