Fant en klokke på bestefars loft (Omega)

Medlem
22. feb. 2015
Regner med at denne går under ¨Vintage¨.

Etter at bestefaren min gikk bort for et halvt år siden ryddet jeg gjennom loftet og fant denne:

Prøvd å finne tilsvarende på nettet, men dette har vist seg å ikke være lett.
Finner mange som ser like ut men ingen med tall på urskiven. Snakket med en urmaker som har åpnet klokken og mener den er ekte. Hva mener dere?
Hva kan noe som dette være verdt? Jeg vil aldri selge denne da den har stor affeksjonsverdi.

Kan også legge ved at jeg har orginalrem.

Redigert:
Den ser jo helt ny ut, din bestefar må ha tatt godt vare på den :)

Redigert:
Den ser jo helt ny ut, din bestefar må ha tatt godt vare på den :)

Den hadde en liten ripe på glasset så jeg spurte urmakeren om å skifte glass. Klokken har nok ikke vært i bruk siden han kjøpte den. Jeg vet at han har vært tidtaker og dommer ved flere anledninger under Bislett Games i Oslo så jeg misstenker at dette kan ha vært noe han har fått derfra. Det ser ut som den holder tiden godt. Må trekke den annenhver dag ca (vet ikke om dette er normalt).

Det er nok cal 601 ja. 1965 til 1970 tipper jeg. Levér den til en urmaker for service, det trenger den. Ikke bruk den før det er gjort, det sliter mye på verket. Den ser ut til å være i svært fin stand, original og tilnærmet ubrukt. Verdien på disse er nok ikke den høyeste, men den er vel kanskje verdt 3000,- til 4000,- tipper jeg.

Få utmakeren til å skrive ned serienummeret og skjekk årstallet her http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Den bør trekkes hver dag. Fin klokke, bruk den og tenk på bestefaren din.

Og ikke skift glasset, da det er plexiglass er disse veldig enkle å polere opp, det er sikkert originalt glass så best å bevare dette Gjør dette selv på klokkene mine, bruker noe som heter Display polish, men det er massevis av produkter som kan brukes.

Ikke ofte man ser disse klokkene i omtrent ubrukt stand! For meg ser det ut som en 70-talls modell? men mulig jeg tar feil.

Redigert:
Geneve.

Regner med at denne går under ¨Vintage¨.

Etter at bestefaren min gikk bort for et halvt år siden ryddet jeg gjennom loftet og fant denne:

Prøvd å finne tilsvarende på nettet, men dette har vist seg å ikke være lett.
Finner mange som ser like ut men ingen med tall på urskiven. Snakket med en urmaker som har åpnet klokken og mener den er ekte. Hva mener dere?
Hva kan noe som dette være verdt? Jeg vil aldri selge denne da den har stor affeksjonsverdi.

Kan også legge ved at jeg har orginalrem.
Gratulerer med loftsfunnet. Kjempefin klokke !