Far og sønn på båtutstilling i Düsseldorf sist helg

Frode

Støttemedlem
Medlem
10. nov. 2010
Sted
Stavanger (noen ganger)
Utrolig hvor mye kjekt som selges på disse båtutstillingene. Her er junior i sving med en tilpassning etter kjøp. Først skal det skrus litt:
Dsseldorf-1.jpg

Så skal det sjekkes litt:
Dsseldorf-3.jpg

Så skal det skrus litt til:
Dsseldorf-2.jpg

Så skal resultatet sjekkes:
Dsseldorf-4.jpg

Så er vi klar for Sinn, Sauerkraut und Bratworst:
Dsseldorf-5.jpg

Her er utpakkingsbildene etter at vi var vel hjemme i gamlelandet:
Dsseldorf-6.jpg

Dsseldorf-7.jpg

Dsseldorf-8.jpg

Dsseldorf-9.jpg

Dsseldorf-10.jpg

Dsseldorf-11.jpg

Og til slutt et familie bilde:
Familiebilde.jpg

Joda, masse kule båter. Men ......

Hehe, artig bildeserie. Satse på at poden blir hekta nå da. :p
Noen spennende båter å se på også?

Joda, masse kule båter. Men båtene har blitt så fryktelig dyre de siste årene. Vi så nå mest på seilbåter. Her er trenden ganske klar. Nye båter skal ha stor bysse og plass til mange rundt bordet. At det ikke er køyplasser til like mange er ikke så viktig. Seilegenskaper og bokomfort mens man er på havet er også nedprioritert. Båter for marina skipperen med andre ord. :(

skulle å ønske pappa kjøpte ei slik til meg;)
sitter å vurdere å kjøpe denne..
er han fornøyd?

Ikke verst førsteklokke for en femtenåring! Er vel en stolt stund for en far å innvie sin sønn i lidenskapen sin:)

Joda, masse kule båter. Men båtene har blitt så fryktelig dyre de siste årene. Vi så nå mest på seilbåter. Her er trenden ganske klar. Nye båter skal ha stor bysse og plass til mange rundt bordet. At det ikke er køyplasser til like mange er ikke så viktig. Seilegenskaper og bokomfort mens man er på havet er også nedprioritert. Båter for marina skipperen med andre ord. :(

Prøver du å antyde at enkelte produsenter fokuserer mer på brede, gode inneareal og helautomatiske seilruller framfor gode havgående egenskaper, selvretting etter kullseiling og slitesterke master med mulighet for nødløsninger når en er til havs? :p
Tror du tar helt rett jeg.. :D

Prøver du å antyde at enkelte produsenter fokuserer mer på brede, gode inneareal og helautomatiske seilruller framfor gode havgående egenskaper, selvretting etter kullseiling og slitesterke master med mulighet for nødløsninger når en er til havs? :p
Tror du tar helt rett jeg.. :D

Hehe, er så altfor enig! Når det blir større båt på meg blir det noe litt eldre, men sjødyktig. Type Hallberg-Rassy. Så får man heller bruke en dag lenger enn de andre over Atlanteren.. ;) Eller, komme først frem hvis det er litt ruskevær, siden HR er utrolig sjødyktige og trygge båter.

Nå vet jeg ikke om dette var hans første skikkelige klokke, men en U2 på lenke er i alle fall en heftig debut på et spinkelt fjortishåndledd (han var jo pr def fjortis når den ble satt på :))

Fjortis er en tilstand, ikke en alder. Han vil være fjortis til Frode og fruen (eller eventuelle eldre søsken) bestemmer at han ikke lenger er fjortis. ;)