Fartssperre: Audi

På Nurburgring er det ikke lett å komme opp i de hastighetene, hvertfall ikke under turistkjøring, da rettstrekka er stengt. Det også ofte mye trafikk. På vei til og fra derimot, da er det gode muligheter:)

Er du sikker på at den ikke stopper der den stopper fordi den rett og slett ikke orker mer? På gamlebilen var det en merkbar stopp, men meteret viste mer enn 250. Jeg tror de sperrer på "ekte" hastighet, ikke hva som står på meteret. Og med et standard speedometer er det fort en del i feilmargin, spesielt i høye hastigheter.

Ring TS du, så kan nok Tommy gi deg svarene du trenger:)
 
Ringen er et sted, dog skal det vanskelig gjøres å nå 280. Jeg har derimot nådd 280 på de-restriced Autobahn. Jeg har hørt at den skal kunne bikke 300, uten at jeg har noen sterk formening. Derfor, før jeg bruker penger på å fjerne sperren så skal det undersøkes nøye. Når den "stanget" i 280 så mener jeg det fortsatt var en del å gå på. Selv om det selvsagt tok tid, og distanse...

Skal høres med TS! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Audi tilbyr som opsjon på RS5 å øke fra 250 til 290. Over det må du gå til feks Abt , de har en pakke til 1990,- Euro som gir 303 km/h på RS5
Selv begriper jeg riktignok ikke sjarmen med å kjøre fort rett fram. Men det er klart: Auda og kurver hører jo kanskje ikke særlig godt sammen...
 
[QUOTE=" Men det er klart: Auda og kurver hører jo kanskje ikke særlig godt sammen...[/QUOTE]

Auda... Den svei! "finner frem popcornet"

Audi er forsåvidt noen skikkelige sinker i Le Mans... noe de forhåpentligvis ikke tar med over i sine gatebiler :p

Forøvrig har jeg fortsatt våte drømmer om motorbrølet fra Audaen din @komodo
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket og komodo
Audi tilbyr som opsjon på RS5 å øke fra 250 til 290. Over det må du gå til feks Abt , de har en pakke til 1990,- Euro som gir 303 km/h på RS5
Selv begriper jeg riktignok ikke sjarmen med å kjøre fort rett fram. Men det er klart: Auda og kurver hører jo kanskje ikke særlig godt sammen...

Som jeg vet om er opsjonen 250 til 280. Riktig nok er det 290 på speedometeret, men 280 i virkeligheten (har testet...)
For meg er det sjarm både å kjøre fort rett fram og å kjøre fort på svingete landeveier eller alpepass. Har gjort begge deler, og synes begge deler er ganske nærme en utadæsjælopplevelse.

Angående svinger og Audi: for all del, ikke verdens beste løsning å ha motoren hengende en halvmeter *framfor* framhjula, men til tross for det går da an å ha det litt moro. Tro det eller ei.

ABT eller TS er stedet å gå da om jeg skjønner dere rett! :):)
 
Ok da, det finns unntak fra regelen, men da må man være som .... Mein Gott Walter

Har hatt 2 stykker selv også. Blank i lakken var de :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Hva skal du egentlig med 280 km/t? Kjøre deg i hjel?

Dette oser mann med Peugeot med 90hk diesel. Ligger å stanger bak trailerne på langtur og venter på 5km rettstrekk for å kjøre forbi. Begynner å snakke om forbruk og trafikksikkerhet når han innser at det aldri kommer til å skje.
 
Redigert:
Dette oser mann med Peugeot med 90hk diesel. Ligger å stanger bak trailerne på langtur og venter på 5km rettstrekk for å kjøre forbi. Begynner å snakke om forbruk og trafikksikkerhet når han innser at det aldri kommer til å skje.

Wtf? Som jeg allerede skrev tidligere så var det ikke meningen å være frekk! Kanskje en litt dum kommentar fra min side, men som sagt har jeg sett konsekvensene av høy fart. Den var heller ikke rettet mot deg, så hvorfor er du schmekk som en tenåring på vg-nett?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Wtf? Som jeg allerede skrev tidligere så var det ikke meningen å være frekk! Kanskje en litt dum kommentar fra min side, men som sagt har jeg sett konsekvensene av høy fart. Den var heller ikke rettet mot deg, så hvorfor er du schmekk som en tenåring på vg-nett?

Uppet post count vha surt oppstøt, beklager det :p
 
  • Liker
Reaksjoner: KMK9000 og komodo
Hastighet har aldri drept noen. Og forskjellen på bråstoppen fra 250 til 280 har nok ikke allverden å si på sluttresultatet. Jeg kan forstå en justering av hastighetsbegrensning i Tyskland, men i Norge er det et begrenset behov for slikt.

Kanskje ikke for den som er inne i bilen, nei, men forskjellen for det som er i veien er betydelig. Faktisk samme energien som 250 gram TNT ;)

Men det betyr jo ikke at man ikke skal fjerne sperra, av den grunn:D