farve på kalv rem Pam372

Medlem
13. sep. 2014
Hei, Jeg opplever at farven på min klokkerem stadig blir mørkere. Skitt og bruk fører nok til det. Men er det noen som har tips om hvordan man kan få tilbake den "semskede" finishen som var på remmen når den var ny? Tørke den eller rense den?

Kjøpte en ny rem idag (2600 på Bjerke), så nesten lik ut, så jeg tror man må regne med mørkere hud på 372 original rem. Forøvrig den eneste remmen som funker med den klokken ( vannsport/gummi-shitten) ser ikke bra ut hvis du ser den mot skiven (den må være i lys bæsjefarve(O'boy diar'e))

Jeg leste et sted at @Gin hadde et tips her. Skrubb den med en neglebørste under varmt vann og la den ligge til tørk i romtemperatur.

Jeg har vasket remmen i kaldt vann og lagt den til tørke, den ser dog like brun ut som en solbrent neg...

og du holder en?
Ehh.. om du mener om jeg har en slik rem så er svaret ja. Har den på armen "as we speek" på min 422.
Hadde samme rem også på 312, 372 og 424, så jeg vært gjennom noen vaskerunder av denne rem.
Assoluttamente remmen eldes jo pent, men av hygeniske grunner foretrekker jeg en vask av og til - og da er det neglbørste og varmt vann som gjelder.
Viktig å la den tørke på et kjølig og mørkt sted noen dager før bruk.

20170331_122031.jpg
For de som ønsker nyreimfølelse igjen støtter jeg både forslaget om kniv og neglbørste. Men patinaen kommer fort tilbake på en slik reim. Det er jo også sjarmerende, kledelig og nesten nødvengdig på en Panerai synes jeg.
Uansett, se resultat over. Kniv først, børste uten vann etterpå.

Jeg har brukt sånn semsket børste til sko osv med flere sider. Først gummibørsten, deretter vinyl/"kobber" børsten etterpå. Resultatet blir som på bildet over her.