Feeeett – LG Smartklokke

Eller hvem vil kjøpe klokke fra LG :confused:
Takke seg til Invicta sier jeg.

47321-hell-no-nathan-fillion-gif-4ew5.gif

Ja, dritfett!

Synes den så bra ut. Kampen om håndleddet utifra et digitalt mobilitetsperspektiv har bare så vidt startet. Wearable smarttechnology er en trend og det vil komme flere produkter å ha på kroppen. Håndleddet er i den sammenheng utrolig praktisk da. Og innarbeidet, i motsetning til andre deler av kroppen. Blir derfor konkurranse om håndleddet selv om fasinasjonen for mekaniske klokker handler om å tilfredsstille helt andre behov enn det disse nye smartklokkene gjør. Heldigvis har vi to håndledd :)

Hva er vitsen, er vi virkelig blitt så late at vi ikke orker å ta opp telefonen? Uansett så ville jeg heller kjøpt meg google glass før en smart klokke, og da ser jeg ikke behovet for de i det hele tatt.

Hva vitsen med 'wearable tech' er? Jeg er så gammel at jeg får assosiasjoner til lignende spørsmål da PCene kom :) No offense. Gjenstår selvfølgelig å se hva som kommer av innovasjon på området, men bruk av sensor teknologi rettet mot helse, sport, sikkerhet etc har blitt nevnt. Still early days , tenker jeg
Her er en oversikt over noen aktuelle modeller og anvendelser http://www.digitaltrends.com/mobile/best-smartwatch/#!bMM82G
Her en sveitsisk mastodont av arten Smartwatch , Hyetis Crossbow , til $1200
d6751d116c99b79a3da2ebcc088af193.jpg

Redigert:
Ikke umulig at disse smartwatchene er fremtiden, gitt. Det er jo forståelig med tanke på hvor mange fiffige applikasjoner som kan nås iløpet av noen få millisekund. Dritkult!

Ingen tvil om at flesteparten her heller vil fortsette å bruke speedmasteren, seikoen eller rolexen sin.
Men en vakker dag kommer omega eller en annen kjent produsent til å melde seg inn i dansen. Akkurat som de gjorde under quartzkrisen...det kan jo bli interessant...

Men etter at smartwatchene har eksistert en stund vil det bli tøft med mekaniske ur igjen...igjen ref quartzkrisen

Mine fylletanker vedrørende temaet. Skål.

Smartklokker blir sikkert bra når de blir bedre (og mindre kjedelige), men inntil videre trenger jeg ikke enda en enhet som må lades minimum en gang om dagen.
Jeg trenger virkelig ikke en utvidelse av telefonen. Jeg trenger noe som gjør at jeg kan fint legge igjen telefonen hjemme om jeg vil.

@hxw: Du har jo allerede smartklokker som fungerer som telefon så du kan legge igjen telefonen hjemme.
Selv teller jeg fortsatt på knappene om jeg skal kjøpe en Pebble eller ikke. Rask tilgang til å skifte sang uten å ta opp mobilen (gode hifi-plugger har ofte ikke knapper som passer android-telefoner, ihvertfall ikke uten latterlig overpris, dessverre) pluss pulsvisning på tur, slår meg som de beste bruksområdene, men gadgetfaktoren er den største drivkraften bak ønsket. Egentlig vil jeg jo ikke ha med telefonen når jeg trener.

Redigert av en moderator:
@gert Jeg har pebble, og liker den kjempegodt :) Fin-fin jobbklokke for eksempel, får notifications på armen så jeg kan se om det er noe viktig som skjer, og hvis ikke så jobber jeg bare videre.

Bruker den også til powernaps :p Ellers er den ganske conversation-starter om man jobber med nerder :)

LGen er faktisk en av de andre smartklokkene som er interessante synes jeg.

Redigert av en moderator:

Mars2014:
"There's a lot of noise about smartwatches, but you don't see them on people's wrists," Francois Thiebaud, head of Swatch Group SA's Tissot brand, told Reuters in an interview at a watch fair in Basel.

26August2014 WSJ:
Smartwatches could eat as much as 10% of sales of Swatch's entry-level plastic brand and 5% of its midrange brands, which include Tissot and Mido, in 2015 and 2016, said Luca Solca, an analyst at Exane BNP Paribas.
"Nick Hayek is very concerned for sure," said Mario Ortelli, an analyst at Bernstein.
Nervousness over Swatch's vulnerability has contributed to a selloff in the company's stock. Over the past 12 months, Swatch shares have fallen nearly 11%, more than rivals Compagnie Financière Richemont SA and LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, which have dropped 5% and 6%, respectively.

http://online.wsj.com/news/article_email/swatch-switches-gears-on-smartwatches-as-apple-looms-1409001025-lMyQjAxMTA0MDIwNjEyNDYyWj

Mars2014:
"There's a lot of noise about smartwatches, but you don't see them on people's wrists," Francois Thiebaud, head of Swatch Group SA's Tissot brand, told Reuters in an interview at a watch fair in Basel.

26August2014 WSJ:
Smartwatches could eat as much as 10% of sales of Swatch's entry-level plastic brand and 5% of its midrange brands, which include Tissot and Mido, in 2015 and 2016, said Luca Solca, an analyst at Exane BNP Paribas.
"Nick Hayek is very concerned for sure," said Mario Ortelli, an analyst at Bernstein.
Nervousness over Swatch's vulnerability has contributed to a selloff in the company's stock. Over the past 12 months, Swatch shares have fallen nearly 11%, more than rivals Compagnie Financière Richemont SA and LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, which have dropped 5% and 6%, respectively.

http://online.wsj.com/news/article_email/swatch-switches-gears-on-smartwatches-as-apple-looms-1409001025-lMyQjAxMTA0MDIwNjEyNDYyWj
:eek: Gjesp...

Volumprodusentene burde ikke stikke hodet i jorden og ignorere et raskt voksende marked, med mindre de savner den spennende opplevelsen fra quartzkrisen.

Folk flest liker teknologi, og jeg kjenner flere som går med smartklokker.
Det skjer faktisk overraskende ofte at tilfeldige folk snakker om smartklokker, men det veldig sjeldent jeg møter noen som bryr seg om vanlige klokker.

jeg mistenker at f.eks casio har gjort noe lurt når de satser på å utvikle diverse smartfunksjoner til sine g-shocks, selv om de for øyeblikket ikke er noe særlig å rope hurra for.

high-end markedet er noe helt annet og separat fra folkelige klokker, og kan sikkert trygt fortsette som vanlig ;)

Jeg tror smart-watches og mekaniske ur treffer to vidt forskjellige kundegrupper. Så pust med nesa folkens, det blir neppe en ny quartzkrise
:p

Nå er vel klokker til flere titals tusen som "smykker" å regne. Det koster ikke 20-30 lapper for å se tiden. ;)

Tror dette kan bli meget nyttig, men da på en sportslig arena. Musikkspiller, meldinger, mail, puls, tidtaking osv på samme lille skjerm er uten tvil lettvint når man skal trene, i motsetning til å drasse med seg en større telefon.

Jobbmessig vil det nok fremdeles bli mobil og et armbåndsur i mange år fremover. :)

Jeg tror smart-watches og mekaniske ur treffer to vidt forskjellige kundegrupper. Så pust med nesa folkens, det blir neppe en ny quartzkrise
:p
Invicta, alpha, parnis, Christopher Ward (som Daniel Wellington blir bra inspirert av) diverse indigogo-kampanjer. Mekaniske klokker er også for "trendy" folk og vanlige mennesker. Hvem vet hvordan smartklokkene ser ut om to, tre, eller fem år? Om noen kan skape et luksusprodukt mennesker som ellers hadde kjøpt Omega, Rolex, eller et annet av de velkjente merkene som mange kjøper på grunn av merket? Eller om de kommer til å bli en såpass vital del av en normal digital hverdag (om ti-femten år) at det bare er særinger som gidder å ta seg bryet med å ikke ha en, eller har en klokke på hver arm for å nyte et mekanisk armbåndsur på armen? Nei, vi får håpe Google Glass blir en hit, dere. :p