Ferieklokke

Hvilken ferieklokke

• AP 15300

Stemmer: 28 33,7%
  • Rolex YM 116622

Stemmer: 28 33,7%
  • PAM 372

Stemmer: 27 32,5%

• Antall stemmer
    83
  • Avstemningen stengte .
Min favoritt er uten tvil din 372. Må innrømme at jeg har vært ganske sugen på en slik i over et år. Herlig klokke!

APen er en utvilsom toer om PAMen er uaktuell :)

Anbefaler Napa Valley, send meg en PM om du vil ha noen gode/utmerkede restaurant- og overnattingstips.

Skjønner hva du mener jrm, men for de som kjenner trådstarter så prøver vi å hjelpe.
Aktivitet + trådstarters oppfattning av hvordan aktivitet gjennomføres = Objektiv konsekvens.
Bading + Være litt i vannet mens man drikker seg fuktig = ripe-risiko.
Bryllup + CHAMPAGNE!!!!!! Vise alle klokka mi *dunk/klank i bordet mens jeg sier; Do you want to try my watch? = Stor Risiko
Vinsmaking + Åh, jeg elsker vinsmaking! *hikk* I want to stamp the grapes!! = Stor snuble og sklifare - Risiko for dings.
Bilkjøring + Jeg skal ha amrikaner, jeg skal svi gummi, jeg skal... skifte dekk? = beater aktivitet.
USA + Spise alt jeg får tak i av fettete mat, komme inn på utesteder, klatre i grand canyon og mate krokodiller! = Polerte midtledd funker mtp fett, og rolex er merkevaren som fungerer både på utsesteder, i grand canyon og på en hoovercraft i florida.

@Entropy får det jo til å virke som om vedkommende ikke burde eie en slik klokke i det hele tatt :)
Jeg stemmer på AP, men behandle den forsiktig, den skal jo selges til meg snart :p

Redigert av en moderator:
Noe skuffet over at @Entropy kan gi inntrykk av at herremannen som startet tråden ikke besitter den sobre elegansen han gjør og for sobre elegante menn med Blazer fra Follestad og gå-bort-bukse er det kun AP som gjelder.

Keep it classy!

(At 15300 også er min grail hjelper på)

@adamskater @Lyngutt
På ingen måte et forsøk på å sverte vår gode venn @minuttmann, jeg bare sier at for en som nettopp har fått polert opp en rålekker klokke, som også vet hvor ripete de kan bli, og hvor lite de kler disse ripene...så anbefaler jeg en klokke som tåler riper, og imho er mer sommerlig.

Dessuten, sobér er helt feil ordbruk;) hvilket norsk-kurs gikk du på egentlig @adamskater ;) ;)

Dessuten, sobér er helt feil ordbruk;) hvilket norsk-kurs gikk du på egentlig @adamskater ;) ;)

Sober, med sin etymologiske rot i engelske ordet for 'edru' syns jeg var et heeeelt riktig brukt ord :)

Lært allt jeg kan av norsk på Sonen og Instagram (hvor jeg tenker at du snappet opp @minuttman og ikke det Sonske @Minuteman) :)

Muligens er jeg bare obsternasig og nekter å refr. til @minuettmann på en skikkelig måte?

Han er forøvrig aldri sobèr, snarere innetar han som regel en konsistens som sorbet. Ikke bland disse to, kjære deg;)

Her får man sannelig sitt pass påskrevet. I ren trass skal jeg bruke tyskerslegga i ferien. Kan også brukes som selvforsvarsvåpen - ref 2nd amendment.

15300 ligger best an på målingen og 372 har færrest stemmer. Argumentasjonen - og særlig Moores med bilde og det hele, gjør allikevel at det bikker mot 372. Men, jeg kommer til å følge meningsmålingsresultatet, som lovet.

Er det noen av kandidatene du hopper, eller definitivt ikke hopper i sjøen med? Ufravikelig krav til en ferieklokke for min del (med mindre man tar med flere).

Dette er nok grunnen til at jeg valgte YM, selv om jeg elsker RO :) RO framstår ikke som "røff" nok som eneste klokke over en periode med tid.

Yachtmaster!
Rolex er en sikker klassiker som passer til alle oppgaver du vil møte!

God tur!

8-D

.......Argumentasjonen - og særlig Moores med bilde og det hele, gjør allikevel at det bikker mot 372. Men, jeg kommer til å følge meningsmålingsresultatet, som lovet.

Kul dobbelkommunikasjon, @Minuteman!:cool:

Synes imidlertid du skal følge magefølelsen, og la PAMén få vise seg frem på denne reisen. Hadde jeg hatt hånd for en 372, hadde jeg hatt den i samlingen min for lengst. Nydelig ur!

Jevnt! Jeg liker nok personlig best AP, men endte opp med å stemme på YM. Den virker litt mer anvendelig til dette programmet. Mistenker at det blir mer enn _en_ klokke uansett.

Hei du!

Casual antrekk i bryllupet, leiebil, lodge; til tross for at YM'en er min favoritt, passer PAM'en best til beskrivelsen.
AP'en er best til smoking, YM smaker mer club-wedding enn lodge. Så det må bli 372.

Også har jeg en sær greie: alltid lærrem på klokka i bryllup, uansett dresscode.
Men så er jeg tidenes raring.

Var forlover for fjerde gang i sommer; IWC til utdrikkingslaget, Jaeger til bryllupet.

God tur og kos deg!:D

Edit: min stemme teller vel dobbelt, gjør den ikke? Sååå, da..?

Redigert:
Jeg elsker 372, men om vår mann i uniten skal ta seg et bad...og fruen skal være med uti, har han et problem ;)

Så ble det utrolig nok helt jevnt i meningsmålingen, og jeg er like langt ...

Men, det har kommet velbegrunnede forslag underveis og som jeg nevnte tidligere har jeg bikket i retning av PAM.

Dobbeltstemmen til @Frodo gjorde utslaget - og Panerai 372 det blir!

Takk for stemmer og innspill, og ikke minst takk for alle ønsker om god tur osv.

Så ble det utrolig nok helt jevnt i meningsmålingen, og jeg er like langt ...

Men, det har kommet velbegrunnede forslag underveis og som jeg nevnte tidligere har jeg bikket i retning av PAM.

Dobbeltstemmen til @Frodo gjorde utslaget - og Panerai 372 det blir!

Takk for stemmer og innspill, og ikke minst takk for alle ønsker om god tur osv.

Den Pam`en der er bare så utrolig flott Minuteman!

God tur fra meg også. :)