Ferieklokke.

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei, alle.

Nå har jeg akkurat kjøpt meg en nydelig Rolex Daytona 116519, men til min og samboers ferie trenger jeg en diver.

Vi skal én uke i Miami og én uke til Bahamas, så det er jo klart jeg må ha en vaskeekte diver.

Siden Daytona´en tok ut sin del av klokkekontoen må neste innkjøp begrense seg litt. Øvre pris 15 000(kan selvsagt strekkes noe dersom det er verdt det.)

- Noen som har noen gode tips?

Har selv tenkt på Breitling Superocean-serien da disse ligger til en relativt god pris i second hand markedet.

Til info: Kun sveitsisk som er aktuelt.

Superocean syns jeg er et godt forslag. Har du litt flaks på bruktmarkedet, kanskje Superocean 2.

Litt kjedelige forslag, men har du armer til det ville jeg sett etter en Longines Legend Diver. Hvis ikke en Seamaster.

Jeg ville også sett på Sinn og Doxa. Doxa blir kanskje litt sært hvis det skal være eneste uret du har med på turen.

Jeg skal ha med begge klokkene :) Må jo ha noe å ha på meg under restaurantbesøk. :)

Grunnet mine små håndledd er nok absolutt maks 42 mm, helst 40 mm.

Takk for foreløpige gode tips :)

Til salgs her på sonen :)

F4310DF8-E32D-43D0-B69D-4A0CDB955A9D_zpsoke8s6fl.jpg

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/longines-legend-diver-24863/

SN153217_zps4457ec4d.jpg

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/certina-ds-action-diver-24725/

Hvis du vil streklke budsjettet liiiitt, er det bare å klinke til med en Submariner eller en Planet Ocean først som sist ;)

Beste Daytonaen!!

Hva med en brukt IWC Aquatimer? De kommer av og til der ned i pris. Jaja, kanskje litt over da :cool:

Omega er absolutt aktuell. Legend Diver, er ikke den veldig stor?

Akkurat solgt en 114060, så Sub er ikke aktuelt for øyeblikket :)

Mye gode alternativer her. Skal titte litt på omegaene.

vaskeekte diver, sier du? Da ville jeg vært litt mer original enn å handle inn en standard Omega eller Breitling og heller sett litt på litt mer på microbrands. Noen microbrands har jo litt rufsete rykte, mens andre igjen er hakket mer WIS-godkjente og tilbyr vaskeekte divere.

Har 2 umiddelbare forslag som dekker dine behov:

BaliHa'i concept
Disse bør du kunne anskaffe til ca 8-10.000kr og kommer med et ETA verk elaboree (ikke standard)
Ble utviklet av noen ildsjeler fra et klokkeforum

UTS Munchen
Mer om merket HER
Karen bak dette merket lager alt inhouse selv, utenom selve verket som er ETA. Ingen andre ansatte, bare ham.

Aquadive og UTS har det blitt søkt mye om på nettet de siste dagene. Takk for gode tips.

Noe av det flotteste med å være klokkeentusiast er jo nettopp jakten.