Ferieplaner 2012?

Har selv fått en liten junior og vi ennå ikke hvor vi skal legge ferien(e) hen i år.

Utenom det, regner jeg med at jeg kommer meg på guttetur til både Champagne, Ibiza og Las Vegas.
 
:lo: Får flashbacks til fjorårets tur til Alcudia. Herrefred det var et slit. Ikke pga selgere, men en 1,5åring (og en 3,5åring i mindre grad) som måtte gjetes minst 14 av døgnets 24 timer...ikkje braa for far, ikkje bra.... :???:;)

Men hvordan var Alcudia. Var i Palma Nova i 2010 og det var et høl. Innbiller meg at Alcudia er bedre. Trives godt i Palma by.
 
Starter pappaperm med å reise 14 dagar til Playa del Ingles om ca 10 timar.
Ein langweekend til Barcelona i slutten av mars (uten junior) for å feire at kona blir 30.

Er nybakt pappa, og har ikkje peiling på kva me skal ta oss til i sommar. Feriehus i Danmark er vist alltid populært...
 
Barnevennlig cruise i en uke + en uke storbyferie i Barcelona.
Får se hvordan det går.:)
 
Barnevennlig cruise i en uke + en uke storbyferie i Barcelona.
Får se hvordan det går.:)

Så ikke dumt ut.

Nā ringte foreldrene mine i går kveld og lurte på om jeg og kona kunne ta fri i høstferien. Aner vi nok en ferietur? Nå slipper jeg snart opp for feriedager:D. Jeg har aldri vært i nærheten av å fā avviklet fem uker ferie, dette tegner bra.
 
Men Espenbki...du var jo nære den perfekte drømmeferien med barn (ihvertfall etter vår erfaring).

Vi har i flere år leid et hus på rivieraen - dog da helst opp i fjellet hvor den trykkende varmen ikke er så ille. Området rundt Biot kan anbefales - det finnes haugevis med med små landsbyer rundt om kring i de øvreliggende strøk rundt rivieraen. Lei hus med pool, lei bil på flyplassen og handle på de enorme butikkene som finnes rundt omkring.

Da starter dagen med behagelig varme, lang frokost, lesing mens barna tar den dukker i poolen....Etterfulgt av en tur til en eller annen småby langs kysten hvor man bader....litt matinnkjøp...grilling og rødvin på kvelden...mens barna nok en gang tar en tur i poolen.....etterfulgt av laaaaange longdrinks.....

I og med at disse husene dessverre ikke er av de rimligste så bør du se om dere finner en annen familie til å være med. Koster fort 30-40 000 og oppover.....
 
Joda. Tror det kan bli veldig bra om noen år. Men blandt annet så var det med to barn som sov på dagen og ikke samtidig. Og sønnen min hater å kjøre bil.

Og de store kjøpesenterne går jeg gjerne på alene, men ikke med unger og barn igjen. Hvis helvete er individuelt fra person til person så her mitt cass 300 eller hva det het som ligger rett ved siden av Nice Flyplass.

Når minsten slutter å sove fra 11.30-13.30 blir det nok lettere.
 
Skal til Sierra Nevada i 12 dager i mars-april for å sykle utfor.
Ellers blir det biltur i Europa for å sykle mer utfor.
Muligens en tur til Nice for å spise og drikke.
 
Regner med at jeg fortsetter tradisjonen min og tar min årlige tur til Nürburgring. :)

Spurte før i tråden en annen samme spørsmål,men.....
Hvordan er dette med forsikring. Det gjelder vel nepper. Er du trygg nok til å ta med egen vanlig bil, eller har du noe eget du benytter evnt stor benkkonto?
 
I år er den røde tråden storbyferie.

Blir den en helgetur til Island nå i Jan.
Deretter blir det Basel world i mars med utgangspunkt fra Zürich fordi det er litt bedre uteliv der.
Så i Juni en gang blir det en obligatorisk guttetur til Amster. Rembrandt museet er alltid en høydare vet dere;)
I Aug går det tilbake til Zürich for bursdagsfeiring og streetparade.

I tillegg drømmer jeg om Berlin, London og Køben hvorav minst en av dem skal presses inn i planen. Alle tre er steder som det er lett å finne seg til rette i for en kar som meg.:mrgreen:

Kanskje en TS guttetur hadde vært noe? Litt rehab uten internett med fokus på annet en klokker. Les: børst og horer.
 
Beklager Espenbki, så ikke spørsmålet ditt før nå;)
Vet ikke helt hvordan reglene er nå, men har vært snakk om at noen forsikringselskap dekker kjøring på ringen.
Banen er jo registert som offentlig vei, dette vet sikkert Yngvejos mere om.
For min del så blir det å kjøre opp min Spansk-registerete bil og også bruke den på banen, for meg er det endel av "greia" med nettopp trackdays.
På en annen side har jeg absolutt full forstårelse for de som ønsker å leie fra f.eks disse
 
Spurte før i tråden en annen samme spørsmål,men.....
Hvordan er dette med forsikring. Det gjelder vel nepper. Er du trygg nok til å ta med egen vanlig bil, eller har du noe eget du benytter evnt stor benkkonto?


Nürnburgring er registrert som vanlig vei og det er derfor banen er så populær. Krasjer du og har forsikring, ja, så er det som et uhell i Norge.
 
Spurte før i tråden en annen samme spørsmål,men.....
Hvordan er dette med forsikring. Det gjelder vel nepper. Er du trygg nok til å ta med egen vanlig bil, eller har du noe eget du benytter evnt stor benkkonto?

Mange forsikringsselskap har spesifikt i vilkårene sine at de ikke dekker kjøring på ringen, men som jeg har forstått det kan de ikke sno seg unna ansvarsforsikringen siden det er offentlig vei (1-veiskjørt bomring med fri fart).
Hvis du ødelegger autovern, må dette betales der og da. Ca 1000kr meteren + litt ekstra hvis de må bytte stolper. Dette kan du etterpå kreve tilbake på ansvarsforsikringen.

Jeg drar ned der med en BMW 3-serie fra 1988. Bankkontoen er ikke større enn den må være, men jeg prøver å ha med en buffer på 20-30k i tilfelle noe uforutsett skulle skje på turen. (disse kan man jo evt bruke til klokkekjøp hvis turen går bra. ;) )
 
for meg blir det nok en uke til gran canaria iløpet av de neste 2 månedene for så å ta en litt lengre ferie i sommer. Da tenkte jeg på et cruise faktisk. Alltid herlig med litt ferie :) Men må holde litt igjen da for skal gå til innkjøp av klokke såklart!
 
For min del blir det en uke til london i slutten av Januar, og forhåpentligvis 5 uker til Thailand og Bali i sommer, dette med forbehold om at jeg klarer å holde kroppen min ute av kongens klær.

På toppen av dette blir det nok en del all-inclusive charterturer til diverse rigger rundtom i nordsjøen.
 
Dro nettopp i land en anstendig erstatning fra motpartens forsikringsselskap etter en trafikkulykke for et par år siden. Så, da er man ett stort steg nærmere å kjøre Arctic truck Island rundt :)