Etter innkjøpet av longines master collection triple date chronographen blei jeg ennå mere intressert i longines.
Og oppdaget longines heritage military marine nationale, og det tok heller ikke lang tid før denne ble kjøpt.
Av alle 3 longines jeg har er helt klart triple date chronographen favoritten, men forøvrig helt feil å velge en favoritt da det er 3 helt ulike klokker med 3 helt ulike oppgaver.
Hydroconquesten er jo en dykkerklokke, mens master collection er en komplikasjons klokke som har alt.
Og den siste er en militær klokke. Som er simpel og lettlest. Men robust.
Forøvrig er alle svært nøyaktige på å holde tiden, master collection og heritage military er faktiskt like nøyaktige som suben og GMT-Master II batman min.
Ihvertfall i løpet av en uke, dock ikke testet en full mnd.
Ikke dårlig av 2 klokker som begge koster under 35k.
Og hydroconquesten er irriterende med sine 3sek + hverdag.
Men ca 12sek på 1 uke.
Så den er mest unøyaktig, litt for mye for min smak.
Men utfra prisen er det ikke noe og klage på.
Triple date chronographen og hydroconquesten med sine respektive 42mm og 41mm er veldig behagelig i str å sitter ekstremt godt på armen min, trots små håndledd. (17cm)
Utrolig nok er heritage military med 38,5mm den som sitter litt rart på håndleddet, den er ikke ubehagelig eller noe sånt.
Men er noe med diameter fra lug til lug som får den til å sitte litt rart og nesten se litt for stor ut for mine håndledd.
De står rett ut istedenfor og følge håndleddene rundt og nedover liksom.
Har lagt ut triple date chronographen for salg, dessverre.
Pga jeg skal betale en daytona , en oyster perp og den nye to tonede explorern.
Men den har bare vært en god opplevelse for meg og virkelig en klokke jeg vet at jeg kommer til å savne.
Den er så fin og har alt, absolutt ALT.
Hva gjelder hydroconquesten og militaryen så blir disse værende i samlingen, ettersom disse er lovet til min sønn og ikke lengre er mine.
Selvom jeg så klart bruker dem selv.
Og oppdaget longines heritage military marine nationale, og det tok heller ikke lang tid før denne ble kjøpt.
Av alle 3 longines jeg har er helt klart triple date chronographen favoritten, men forøvrig helt feil å velge en favoritt da det er 3 helt ulike klokker med 3 helt ulike oppgaver.
Hydroconquesten er jo en dykkerklokke, mens master collection er en komplikasjons klokke som har alt.
Og den siste er en militær klokke. Som er simpel og lettlest. Men robust.
Forøvrig er alle svært nøyaktige på å holde tiden, master collection og heritage military er faktiskt like nøyaktige som suben og GMT-Master II batman min.
Ihvertfall i løpet av en uke, dock ikke testet en full mnd.
Ikke dårlig av 2 klokker som begge koster under 35k.
Og hydroconquesten er irriterende med sine 3sek + hverdag.
Men ca 12sek på 1 uke.
Så den er mest unøyaktig, litt for mye for min smak.
Men utfra prisen er det ikke noe og klage på.
Triple date chronographen og hydroconquesten med sine respektive 42mm og 41mm er veldig behagelig i str å sitter ekstremt godt på armen min, trots små håndledd. (17cm)
Utrolig nok er heritage military med 38,5mm den som sitter litt rart på håndleddet, den er ikke ubehagelig eller noe sånt.
Men er noe med diameter fra lug til lug som får den til å sitte litt rart og nesten se litt for stor ut for mine håndledd.
De står rett ut istedenfor og følge håndleddene rundt og nedover liksom.
Har lagt ut triple date chronographen for salg, dessverre.
Pga jeg skal betale en daytona , en oyster perp og den nye to tonede explorern.
Men den har bare vært en god opplevelse for meg og virkelig en klokke jeg vet at jeg kommer til å savne.
Den er så fin og har alt, absolutt ALT.
Hva gjelder hydroconquesten og militaryen så blir disse værende i samlingen, ettersom disse er lovet til min sønn og ikke lengre er mine.
Selvom jeg så klart bruker dem selv.