Slips KAN være ok.
I min garderobe ligger slike plagg i en skuff merket som "skjerf".Fete slips sa du? Hehe...Ok noe overdrevet på detteVis vedlegg 38210
Det der er alt som kan være feil ved et slips.
Et korrekt knytt slips - imo - skal stoppe to fingerbredder over beltespennen, og det uansett pondus slipset skal forsere på veien dit.
Et eksempel på slips "done right" -
Vis vedlegg 38196
Hvilken nytteverdi utgør disse plagg, stoppe trekken gjennom knappestolpen på skjorten?Slips KAN være ok.
Vis vedlegg 38200 bruker selv slips minst mulig
For meg som er en kort mann man korrekt bruk av slips skape illusjon av høydeHvilken nytteverdi utgør disse plagg, stoppe trekken gjennom knappestolpen på skjorten?
Det der er alt som kan være feil ved et slips.
Et korrekt knytt slips - imo - skal stoppe to fingerbredder over beltespennen, og det uansett pondus slipset skal forsere på veien dit.
Et eksempel på slips "done right" -
Vis vedlegg 38196
Elsker slips! Mine two cents:
Må si meg sterkt uenig med begge bilder i tråden så langt. En double windsor med et tykt (ikke bredt altså, men tykt) slips som mannen fra Suits (burde vel kalt programmet Law- & american powerSuits for å tydeliggjøre...) er noe av det mest 90-talls jeg kan tenke meg.
Bredde på slips er selvfølgelig noe som varierer med motebilde osv, men jeg vil påstå at slips med bredde rundt 7-8 cm alltid er best. Slike med maddertrykk og vevede slips i fin ull eller kasjmir er mine desiderte favoritter, er ikke så fan av "glinsende" slips som the Donald bruker.
Slips skal alltid, uansett, og uten unntak knytes i en four-by-hand med dimple.
Lengde er kun et spørsmål om hvor eksentrisk du er, og har i min mening svært lite å si så lenge det ikke ser idiotisk kort eller langt ut.
Om man har lyst å legge noen kroner i et godt slips er det ingen over eller ved siden av Drakes. Norsk/svense Berg & Berg gjør også mye fint.
Slenger inn et bilde av en perfekt knute og det jeg vil tro er en Patek World Time. Ti poeng om du kjenner bæreren
Vis vedlegg 38265
Men jeg skal innrømme at jeg nok er litt sær også. For meg er dress uten slips er et ufullstendig antrekk.
Helt enig @Mavo, men man skal helst ikke ha cutawaykrage da IMHOEnig. Men er fullstendig uenig i at det kun er four-by-hand som gjelder, det går ikke med en cut away-krage og et tynt silkeslips. Men en four-by-hand bør være go-to-knuten, og så får en spe på med en plattsburgh-knute heller enn en double windsor.
Kunne (nesten) ikke vært mer enig. Jeg er dog uenig med deg med tanke på slipslengden. Den skal etter min mening være 1-2 fingerbredder fra toppen av beltespennen. Noe mer eller mindre enn det, synes jeg ikke så mye om. Men det er tross alt bare min meningElsker slips! Mine two cents:
Må si meg sterkt uenig med begge bilder i tråden så langt. En double windsor med et tykt (ikke bredt altså, men tykt) slips som mannen fra Suits (burde vel kalt programmet Law- & american powerSuits for å tydeliggjøre...) er noe av det mest 90-talls jeg kan tenke meg.
Bredde på slips er selvfølgelig noe som varierer med motebilde osv, men jeg vil påstå at slips med bredde rundt 7-8 cm alltid er best. Slike med maddertrykk og vevede slips i fin ull eller kasjmir er mine desiderte favoritter, er ikke så fan av "glinsende" slips som the Donald bruker.
Slips skal alltid, uansett, og uten unntak knytes i en four-by-hand med dimple.
Lengde er kun et spørsmål om hvor eksentrisk du er, og har i min mening svært lite å si så lenge det ikke ser idiotisk kort eller langt ut.
Om man har lyst å legge noen kroner i et godt slips er det ingen over eller ved siden av Drakes. Norsk/svense Berg & Berg gjør også mye fint.
Slenger inn et bilde av en perfekt knute og det jeg vil tro er en Patek World Time. Ti poeng om du kjenner bæreren
Vis vedlegg 38265