"I always liked to put on a tie. The more you look like an executive, the better treated you are. It catches people by surprise." Don Wright
Noen som vet om nettbutikker som selger ekstra lange slips av god kvalitet? Den lokale slipspusheren har sluttet å ta inn xl-slips. Ser flere sider som selger, men er usikker på kvaliteten. Tips?
Berg and Berg. Gutta som startet det er rundt to meter høye alle sammen og lager klær som passer dem (inkludert slips). Noe mine 175cm har fått erfare! Men jeg har en del venner på 195+ og har aldri hørt de klage på at slips er for korte. Men jeg har greid å banke inn i hodet deres at four-in-hand er greia da, så da sparer man mye lengde sammenliknet med f.eks. dobbel windsor som jo ikke er lov.Noen som vet om nettbutikker som selger ekstra lange slips av god kvalitet? Den lokale slipspusheren har sluttet å ta inn xl-slips. Ser flere sider som selger, men er usikker på kvaliteten. Tips?
Berg and Berg. Gutta som startet det er rundt to meter høye alle sammen og lager klær som passer dem (inkludert slips). Noe mine 175cm har fått erfare! Men jeg har en del venner på 195+ og har aldri hørt de klage på at slips er for korte. Men jeg har greid å banke inn i hodet deres at four-in-hand er greia da, så da sparer man mye lengde sammenliknet med f.eks. dobbel windsor som jo ikke er lov.
Haha, jeg har akkurat samme problem med Berg&Berg, dette var en god forklaring.
“Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.”
– Ian Fleming, From Russia With Love
The Windsor knot (i.e. double Windsor) requires a lot of necktie material to tie. Therefore, some tall guys need an extra long necktie and those can be difficult to find in some stores.
Ser ingen problemer med en god Winsor. I festlig lag har jeg til og med leflet med Christensen-knuten, eldritch- eller til og med merovingian-knuten, så får jeg heller leve med at Bond ikke stoler helt på meg om jeg skulle snuble over ham. Bær ditt slips med stolthet, og om du ønsker så er bare en lettere ekstravagant knute en god prikk over i-en.
Og om mannen som snobber til en martini så til de grader bør vel være forsiktig med å slenge rundt seg med fraser som "too much vanity".