Fikk et mulig bytteforslag - hva mener folekt?

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Fikk forslag om å bytte min Rolex Daytona 116519 mot en Lange & Söhne 1 Moonphase Ref. 109.032 i rosé. Kommer komplett.

Jeg må følgelig legge noen tusenlapper mellom.

Hvordan er eventuelt markedet for å selge denne igjen når jeg må det? - Min økonomi tillater ikke flere klokker i dette sjiktet om gangen, så det er heller regelen enn unntaket at klokkene går etter ett år.

Jeg syntes Lange er et flott merke, med god historie. Så for meg frister dette, så lenge det er mulig å selge den igjen :)

Vi vet jo hvordan markedet for high-end klokker er:
- ønsker du cash for den blir du aldri kvitt den, tar du et par klokker i innbytte kan det gå fort.
- en Lange 1 Mondphase kan man nesten finne for alt mellom 160 og 220K, det blir selvsagt lettere for deg hvis du kjøper billig.

Vi vil egentlig se på baksiden og snakke om detaljer ved skiven fremfor å snakke marked.

Klokken er jo fin sim fy!:mrgreen:

Men som du sier så må det være mulig å selge den på et senere tidspunkt uten å "gi" den bort. Sånn sett må du se helheten, hvor mye betalte du for innbytteklokken, og hvor mye må du legge i mellom? Videre må du se hva tidligere klokker har gått for på utenlandske forum og hva de eventuelt ligger ute for på chrono24.

Du skal få deg minst 1 år med skikkelig håndlaget kunstklokke opplevelse... Hva er det verdt for deg?
Og du kan sikkert selge den for samme summe hvis du gjorte en god deal: Gullkasse og urverk sånn er solid verdi.
Begrenset serie er også solid verdi i den klass.
At folk er mer gal etter Rolex bettyr ikke at du må bare kjøpe Rolex pga videre salg: Kos deg først!!!
Lange har bevist seg til å klatre i noen tilfelle: Hvis ingen i Norge foretrekke den foran en Rolex, selg den i utland til noen som kan nytte en skikkelig klokke laget av mennesker med sjel.

http://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/auctions/ange-record-prices-auction/

Jeg ville absolutt gått for ALS Lange 1 Moonphase. Prøvde den i sommer i Geneve og den var fantastisk. Markedet er kanskje litt mindre enn med Rolex, men jeg tror at du ikke vil tape noe fryktelig på gjensalg :)

Redigert:
AKKURAT den Lange'n der står på min drømmeliste over dressur jeg en gang skal ha.. Så min anbefaling er derfor GO GO GO!!

Du har hvertfall en potensiell fremtidig kjøper her.... :mrgreen:

Send meg en PM med kontaktinfoen til han med Lange'n er du snill.

Den lange klokken er noe av det fineste som fins emm - gå for gull (bokstavelig talt) :cool::cool: Føler Lange klokken er noe av det mer gjennkjennelige og ettertraktede innen smal high end - jeg er ny i gamet og den hadde allerede rukket å etse seg inn i min sjel :)

Redigert:
Her ville jeg ikke vært i tvil. A. Lange for alle penga. Tipper også at det at skal gå greit å kvitte seg med den ;)

Hvis trådstarter fremdeles er i sterk tvil, så skal han ikke gjøre den handelen. Han kommer til å se på klokka hver dag og ha litt uggen og usikker magefølelse.

Er han imidlertid overbevist (og @lobergen sitt råd virker godt) - så er det vel lite å tenke på.

Imidlertid så minner denne tråden meg om to generelle ting som er det aller enkleste i hele verden - nemlig gi andre råd og bruke andres penger.

Redigert av en moderator:
@Loevhagen - Godt poeng. Veldig enkelt å gi råd for andres penger, men jeg følte jeg fikk ganske mange gode råd.

Jeg har nå blitt enig med selgeren(som forøvrig er en bekjent) om at vi skal møtes og snakke litt om pris og klokkene.

Jeg har fortsatt veldig lyst på klokken, så mulig det blir et bytte her.

Klokken er hel og pen, annet enn at den vil trenge service om jeg beholder den ett års tid. Den kommer komplett og alt er topp. Prisen er heller ikke så ille.

Jeg reiser en tur på ferie i to og en halv uke, så når jeg kommer jeg hjem skal vi sette oss ned rundt forhandlerbordet :)

Tusen takk for gode innspill.

PS: Hadde vært rått å ha denne under julebordet til TS ;)

Liten oppdatering.

Da fikk jeg en telefon om at det lå et bud på bordet fra en annen bekjent. Jeg gav mitt bud, men ble bydd ut.

Klokken ble solgt for 185 000 til en lykkelig eier fra Oslo(noen her?).

Rart hvor mye mer interessert man blir når man får litt press på seg? -Da får man vente til neste mulighet :)

Kjedelig når sånt skjer. Men, du får heller tenke at det var ikke meningen, og du hadde jo litt tvil, så da slapp du angre på noe i allefall ;)

Og ikke akkurat noe kjip klokke du sitter igjen med heller da, for å si det mildt :mrgreen:

Kjedelig når sånt skjer. Men, du får heller tenke at det var ikke meningen, og du hadde jo litt tvil, så da slapp du angre på noe i allefall ;)

Og ikke akkurat noe kjip klokke du sitter igjen med heller da, for å si det mildt :mrgreen:

Du har kanskje rett @Nessuno79.

Og jeg er veldig fornøyd med den jeg har :)

Nå går turen bort til en AD her i Miami, skal sette meg ned, og bruke god tid på å prøve og ta på mest mulig :)