Filippo Loreti - crowdfunded

Jeg liker konseptet og det er jo spennende med litt "disruption" i det etablerte markedet. Smak er jo forskjellig, må innrømme at det et par der som så spennende ut, men jeg er på jakt etter en litt større klokke (rundt 45).

To oppfølgingsspørsmål:
1. Bruker de "gode" urverk?
2. Finnes det en webside (ala Joma og Creation med like godt utvalg) hvor man kan sortere på størrelse?
 
  • Liker
Reaksjoner: Johannes Fylling
Må si at designet var noe friskere enn alle "Daniel Wellingtonsene" jeg støtt og stadig ser på kickstarter, men ikke noe for meg.

Som jeg skrev på et annet forum kan jeg for øvrig ikke forstå at det er liv laga for alle DW-kopiene som dukker på div. crowdfunding-sider. Føler alle kjører samme businessmodell:
1. Lag klokke med enkelt design og britisk-klingende for- og etternavn (evnt. norsk).
2. Sett inn billig quartz.
3. ???
4. Profit

Etter hva jeg har observert når veldig mange av disse funding-målene uten at de bringer mye nytt til markedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Johannes Fylling
Hei, jeg er 15 år og ser etter en klokke jeg vil bruke til hverdags. Jeg elsker utseende på denne klokken og lurer bare på om noen vet om kvaliteten er bra :) Har hatt en billig klokke til 400kr før, men den stoppet etter bare noen måneder, så jeg bestemte meg for å kjøpe en dyrere som varer lengre. Noen som vet om disse selger skikkelige klokker eller er det noe de skjuler. Reklamen deres virker iallfall veldig bra, men kan jo alltid være noe jeg ikke vet om når jeg får den, så vil være sikker! Håper på svar, takk!

https://www.filippoloreti.com/shop/watch/venice-rose-gold
 
Hei, jeg er 15 år og ser etter en klokke jeg vil bruke til hverdags. Jeg elsker utseende på denne klokken og lurer bare på om noen vet om kvaliteten er bra :) Har hatt en billig klokke til 400kr før, men den stoppet etter bare noen måneder, så jeg bestemte meg for å kjøpe en dyrere som varer lengre. Noen som vet om disse selger skikkelige klokker eller er det noe de skjuler. Reklamen deres virker iallfall veldig bra, men kan jo alltid være noe jeg ikke vet om når jeg får den, så vil være sikker! Håper på svar, takk!

https://www.filippoloreti.com/shop/watch/venice-rose-gold

Mener å ha lest at dette ikke er bra saker. Prøv å google navnet.

Tror du kan finne bedre alternativer om du er ute etter noe som varer. feks Seiko
 
  • Liker
Reaksjoner: Johannes Fylling
På nettsiden dems er det over 1000 tilbakemeldinger med 5 stjerner, så det virker jo som om folk er fornøyde?
Og i tillegg sier dem jo at det er 10 års garanti. Så hvis det skjer noe med klokken kan jeg vel bare sende den inn?

Hei Johannes,

1) Problemet med slike tilbakemeldinger er at det kan like gjerne være en hacker i Kina som har tatt seg betalt for å lage masse forskjellige tilbakemeldinger, så er ikke alltid man kan stole like mye på slik tilbakemelding.

2) Problemet med Filippo Loreti er at det ikke er sikkert at merket overlever i 10 år; konseptet med Kickstarter er jo nyoppstartede virksomheter, og det er dermed nødvendigvis tilfellet at alle merkene som er på Kickstarter rent faktisk blir til noe.

Du skriver at du ønsker å denne skal vare lenge; her er jo lenge et definisjonsspørsmål, men det kan være greit for deg å vite at disse klokkene ikke er laget av gull, men kun belagt av gull. Det betyr at dersom du får en ripe på klokken, kan man ripe opp helt til metallet under, og ikke se veldig pent ut.

Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Johannes Fylling
Hei, jeg er 15 år og ser etter en klokke jeg vil bruke til hverdags. Jeg elsker utseende på denne klokken og lurer bare på om noen vet om kvaliteten er bra :) Har hatt en billig klokke til 400kr før, men den stoppet etter bare noen måneder, så jeg bestemte meg for å kjøpe en dyrere som varer lengre. Noen som vet om disse selger skikkelige klokker eller er det noe de skjuler. Reklamen deres virker iallfall veldig bra, men kan jo alltid være noe jeg ikke vet om når jeg får den, så vil være sikker! Håper på svar, takk!

https://www.filippoloreti.com/shop/watch/venice-rose-gold
Om det er denne stilen du er ute etter, og du er villig til å vente/spare litt til, så foreslår jeg denne:
image.jpeg

Mer smell for krona skal du lete lenge etter, og tipper @Jon Henrik kan hjelpe deg med ytterligere spørsmål.

http://www.tidssonen.no/certina-ds-8-chrono-moon-phase/
 
Skal vente litt å søke litt, så finner jeg kanskje en annen jeg liker. Men det noen sa om gull, så koster den jo bare 2000, og det er den prisklassen jeg er i haha, så forventa ikke noe gull :p