Filmen/boka som gjorde Rolex Datejust Jubilee til en av de cooleste klokkene

Medlem
18. mai 2009
Sted
Oslo
Alle her har sett filmen American Psycho. Legg merke til at nesten alle "wallstreet" gutta bruker TT DJ med jubilee lenke. Filmen er vel også sammen med WallStreet, en stil ikon av en film.

Jeg har bestandig likt 36mm DJ både med jub. og oysterlenke. Når du ser American Psycho, bare tenk hvor tullete det hadde sett ut dersom det var Panerai eller Breitling sine overdimensjonerte klokker som ble brukt.

Til casual suit and coat, ingenting slår TT DJ med jubilee lenke.

http://www.youtube.com/watch?v=tCf55xWCXTs

Regards :)
AW

Som stor Bret Easton Ellis fan er American Psycho min absolutte favoritt tett fulgt av Less than zero. Har bare sett filmen en gang og var ikke så klokkeinteresert den gang så la aldri merke til det. Ser jo nå at jeg må få sett den igjen:D
En Datejust står høyt på listen, men kan bare ikke få bestemt meg på hvilken skive jeg har lyst på:?

Den boka hadde jeg nesten glemt! Jeg leste hele greia på en stille nattevakt på Haakonsvern Orlogsstasjon for en del år tilbake, og husker jeg var dypt fascinert over galskapen og vanviddet i hovedpersonens liv, og kontrasten til detaljnivået i beskrivelsen av klær og ikke minst visittkort. Kan ikke huske om klokkene ble nevnt i boka, men på den annen side var jeg nok ikke så opptatt av det da.

Filmen så jeg noen år etterpå, og den er slett ikke verst, selv om den som alle bok-blir-film-prosjekter ikke klarer å leve opp til det boka representerer for fansen.

Den boka hadde jeg nesten glemt! Jeg leste hele greia på en stille nattevakt på Haakonsvern Orlogsstasjon for en del år tilbake, og husker jeg var dypt fascinert over galskapen og vanviddet i hovedpersonens liv, og kontrasten til detaljnivået i beskrivelsen av klær og ikke minst visittkort. Kan ikke huske om klokkene ble nevnt i boka, men på den annen side var jeg nok ikke så opptatt av det da.

Filmen så jeg noen år etterpå, og den er slett ikke verst, selv om den som alle bok-blir-film-prosjekter ikke klarer å leve opp til det boka representerer for fansen.

Har hatt min del av stille nattvakter med gode bøker på Haakonsvern jeg og ;) Likte filmen veldig godt når jeg så den, kanskje jeg skulle gi boken et forsøk og!

Jeg deler din begeistring for Datejustens lavmælte eleganse. Rollene i filmen er prangende nok om de ikke i tillegg skulle hatt en polert og overdimensjonert Breitling på armen.

Personlig har jeg imidlertid av uforklarlige grunner et eller annet imot TT. Jeg får det ikke helt til.

Det samme gjelder boken American Pscycho, men det er lettere å forklare. Jeg forstår at forfatteren ved å beskrive volden like detaljert som han beskriver klær/møbler/visittkort, viser hovedrollens avstumpethet, men det motiverer knapt til å lese videre med kvalmen i halsen. Det er mulig jeg nå 15-20 år etter ville fått et annet inntrykk av boken, men da jeg leste den synes jeg det var bortkastet tid.

I filmen hadde de fjernet alt kontroversielt og da var det ikke stort igjen, bortsett fra en imponerende og overbevisende skuespillerprestasjon fra Christian Bale.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har sittet kjipe nattevakter på HOS. Dog var jeg på båt. Ser forresten mye på sopranos om dagen og Tony går vel rundt med en helgull DJ hvis jeg ikke tar helt feil

Synes DJ 36mm er en kjempefin bidragsyter til å gjøre den moderne mann enda mer feminin.
Bare litt mobbing i all vennskapelighet:p

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har sittet kjipe nattevakter på HOS. Dog var jeg på båt. Ser forresten mye på sopranos om dagen og Tony går vel rundt med en helgull DJ hvis jeg ikke tar helt feil

Sitter og holder på med sesong 4 selv, er vel helgull DD så vidt jeg kan se? Carmella har vel og Rolex i form av en TT DJ. Dukker opp litt klokker i den serien, Carmella sin nevø som får en Patek i gave av Tony, Chris sin helgull cartier som blir stjålet osv. Merkelig hvor mye man får med seg av sånt etter en stund på klokkekjøret :p