Finanskrise Schminanskrise

Medlem
14. feb. 2008
Sted
Oslo
Jeg lar meg tydeligvis ikke stoppe og vandret hjem fra postkontoret i dag med følgende førjulspresang:

[attachment=0:3q7334tj]Pakke C - 1.jpg[/attachment:3q7334tj]

Det regnet og pakken ble litt våt...

[attachment=2:3q7334tj]Pakke C - 2.jpg[/attachment:3q7334tj]

Men hva gjør vel det...

[attachment=1:3q7334tj]Pakke C - 3.jpg[/attachment:3q7334tj]

Så lenge klokkeboksen er vanntett... (fortsetter i neste post)

Finanskrise Schminanskrise (fortsetter)

[attachment=2:19m9fe04]Pakke C - 4.jpg[/attachment:19m9fe04]

...men det er nå likevel det som er inni som teller:

[attachment=1:19m9fe04]Pakke C - 5.jpg[/attachment:19m9fe04]

...eller rettere sagt: Det som er inni det som er inni.

[attachment=0:19m9fe04]Pakke C - 6.jpg[/attachment:19m9fe04]

Finanskrise Schminanskrise (siste bilde)

[attachment=0:3sg7nsnj]Pakke C - Siste.jpg[/attachment:3sg7nsnj]

:) :D :mrgreen:

....også lover jeg at jeg skal bli flinkere til å ta bilder.

Gratulerer! Den er superb! Eksklusiv som bare det.. ikke mange her på landet:)

Har sett dem i Tyskland og Hongkong på Blancpl.butique!

Da jeg så esken, trodde jeg det var et mini-maskingevær som gjemmer inni den.

Hva med en jule-review av denne?
:)

Hva skal jeg si?

Den utkonkurrerte det som var av andre ur, og alt annet har havnet innerst i bankboksen og ser ut til å bli der.

Det er noe med finishen som gjør at det føles mer som å gå med en smykke på armen enn et ur. Safir-bezelen med selvlysende tall gjør at jeg av og til går inn i rom uten vinduer og skrur av lyset. Kanvas/silke-kombinasjonen gir reimen en helt egen overflate og innsiden som er gummiert gjør at den er utrolig behagelig å ha på.

Jeg var redd at størrelsen skulle bli for stor, men 45mm er egentlig ikke så ille når klokken har bezel, den ser faktisk mindre ut enn en 44mm Panerai.

Litt synd at det ikke er glasslokk så man kan se urverket slik man kan med de nye utgavene i hvitt og svart (og blått og grønt... ...den kommer i litt mange utgaver etter hvert merker jeg).

Men ellers er jeg superfornøyd.

Det eneste er at jeg merker at jeg kjemper litt med meg selv for å overbevise meg om at det er ok å ha en "daily beater" til tett oppunder 100.000 på armen, men foreløpig har det gått bra... :?

Hadde jeg hatt et godt kamera så skulle jeg ha tatt noen finere bilder... :oops:

Daily beater til 100k er herlig det :D

Har selv en JLC Extreme World Chrono m gummi/kroko/lenke som jeg bruker til hverdags, og det er en "deilig" følelse å ha den på armen.

Løsningen er en bra forsikring så slipper man bekymre seg... klokkene er til for å brukes. Litt "love marks" her og der gir den litt karakter :)

Men kan tenke meg at det første skikkelige "lovemarket" svir litt mer i hjertet når det gjelder en klokke til 100k?

time skrev:

Det var vel her da tenker jeg :)

BPHK.jpg

Blancpain Hong Kong

Flott ur dette!!

Businesstraveler

Etter å ha hatt Fifty Fathomsklokka en stund, er det tid for litt selvransakelse. På armen sitter det nå nemlig et Seiko Orange Monster, og min Blancpain er trygt plassert i en bankboks.

Ikke det at jeg er misfornøyd med den, klokken er et fantastisk stykke håndverk, men jeg ble, tja... ...rett og slett litt bekymret for å gå rundt med den på armen. Jeg har ikke så vanvittig god råd, og sammenlignet med andre ting jeg bruker penger på, så ble verdien litt absurd. (det er egentlig en veldig lang historie som handler om et bilkjøp, pruting, ekstrautstyr og "en plutselig frigjørende tanke" - for å sitere Kjell Askildsen).

Men jeg synes egentlig ikke at en bankboks er et blivende sted for den heller, så jeg kommer til å legge den ut for salg. Har gode erfaringer med kommisjonssalg, så den kommer til å havne i en butikk i Oslo og på finn.no om ikke så lenge. ...hvis da ingen interesserte sender meg en PM før den tid (kommer ikke til å legge ut annonse her inne heller).

Businesstraveler skrev:
time skrev:

Det var vel her da tenker jeg :)
BPHK.jpg

Blancpain Hong Kong
Flott ur dette!!
Businesstraveler

Yes;)
Gode øyeblikk fra Hongkong. Jeg liker stedet fordi det er klokke-mekka nr.1 og et sted fult av liv og arbeidssomme folk..