Finn annonse, Tag heuer aqua racer grande date

Medlem
23. sep. 2009
Hei,

jeg er ny på dette forumet. Har ingen egne erfaringer med Tag Heuer og har derfor ingen kompetanse til å se om dette uret er autentisk eller ikke.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... An6n049859

Jeg er interessert i denne, og ville satt pris på noen tips angående anskaffelsen og om det lar seg gjøre å bedømme "autensiteten" utifra et slikt bilde.

georg skrev:
Jeg er interessert i denne, og ville satt pris på noen tips angående anskaffelsen og om det lar seg gjøre å bedømme "autensiteten" utifra et slikt bilde.

Annonsen og prisen ser for meg "grei" ut, men å bedømme ektheten utfra et eller et par bilder, er så godt som umulig ! For alt det jeg vet, kan jo bildet være tatt av en ekte klokke og ikke av den han ønsker å selge....
Det beste rådet er som alltid: "Før du kjøper klokken, kjøp selgeren !"
Om mulig, prøv å møt kjøper personlig, eller få noen andre til å ta klokken i nærmere øyensyn.

Eller kanskje spare litt til og kjøpe deg et mekanisk ur ? ;)

Enig med BRIO1368; møt selgeren og ta klokken nærmere i øyesyn.
Men er det denne modellen du helst vil ha?
Det ligger en rekke andre TAG H. ute som etter min mening kanskje er vel så spennende i prisklassen opp mot 10 000.

F.eks.: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18744404

Denne er litt dyrere, men kan sikkert prutes. Historisk modell!!

Uansett; lykke til!! :D

Takk for fine innspill. Jeg vil definitivt møte selger personlig. Er det noen urmakere som er villige til å sjekke ektheten mot et lite honorar? Det er mange klokker jeg gjerne skulle kjøpt:) Men 8000 kr blir den hittil utvilsomt dyreste klokken i min samling. Dvs at jeg stort sett har dressur fra klesprodusenter. Ikke akkuratt noe å være stolt av, men jeg er student, så jeg har mange år med samling forran meg. Har tenkt en stund på nettopp grande date med sort urskive. På sikt har jeg mange "behov" som kan fylles, men da må lommeboken gjøre det samme..

Jeg vil sterkt anbefale deg å heller se på et mekanisk ur i samme prisklasse. Det er masse spennende der ute til samme pris og dersom du, som du skriver, planlegger å samle på klokker i fremtiden vil du fort miste interessen for et quartz-ur.

Eldre ur av produsenter som i dag er dølle (Certina, Eterna, Tissot, Longines, lista er lang) var på 60-langt fremme og har urverk du må betale dyrt for å få tilsvarende av i dag. Du får fire av disse for samme prisen. Ellers finnes det masse flotte nyere mekaniske klokker av produsenter med mindre markedsføringsbusjett enn TAG Heuer. Kjøper du en slik, kan du bruke den som "beater" når samlingen etter noen år utvides med mer ekslusive ur.

Tro meg. Som nybegynner for 15 år siden sto jeg foran samme valg og uret jeg da vurderte ville i dag ha ligget i skuffen de siste 14 år om jeg hadde kjøpt det. Og verditapet tør jeg ikke å tenke på.

Pardon me for being blunt, men quartz-ur er det du får om du bestiller abonnement på Illustrert Vitenskap innen ti dager.

Edit; never mind, jeg har ikke fått i meg nok kaffe enda.

Forøvrig enig med overnevnte, du får morsome mekaniske ur for den prisen :)