Har gjort et forsøk på å selge en Sub på Finn - fra nå av tror jeg annonsene blir publisert på Tidssonen istedet... Jeg er vant til mer eller mindre vanvittige bytteforslag, og pris er jo alltid forhandlingsbart, men enkelte har bestemte meninger om verdien av en Rolex . Vanligvis bør man jo unngå å fóre trollene, men kunne ikke dy meg denne gangen. Var jeg for hard i forhandlingene, mon tro? Har jeg i min uvitende arroganse gått glipp av en kjempedeal?:
Hei!
Hei! Er du interessert i å bytte din Rolex mot en Estana Bolero Automatic Skeleton?
Dette er en 18 karats gullklokke...
Mvh (...)..!
Denne meldingen er sendt på vegne av: (...)
finnkode = 14813587 (Rolex Submariner 14060M )
Trykk her for å gå til prospektet
Med vennlig hilsen
Den 22. sep.. 2008 kl. 19.17 skrev Jo <>:
...som ny koster et par hundre euro?
Eeehh...nei takk.
Jo
From: x
To:y
Subject: Re: Rolex Submariner 14060M
Date: Mon, 22 Sep 2008 19:41:40 +0200
Jeg kjøpte den for 10000 kroner! Og den er helt ny!
Mvh (...)
Den 23. sep.. 2008 kl. 08.57 skrev Jo <>:
Jaha? I så fall er du grundig lurt.
Utsalgsprisen er 149 euro, i overkant av en tusenlapp. Og kassen er IKKE i gull, den er gullbelagt:
http://www.elimbo.de/EAP0000dw6e-estana ... stueck.htm
Dog har jeg en mistanke om at du vet dette allerede. Du har jo tross alt klokken til salgs for tre tusen kroner på Finn.no (hvor du forøvrig også oppgir en nyverdi på 7.000, begge deler et rent svindelforsøk).
Men la oss si det sånn: jeg tar din Estana i bytte - pluss 21.850 i kontanter.
Og skulle dette ikke være av interesse, må jeg be om at du slutter å kaste bort tiden min.
Jo
To: y
Date: Tue, 23 Sep 2008 16:27:55 +0200
Hør nå her. Jeg betalte 10.000 kr fordi det ikke er den samme modellen som den vanlige Estana Bolero. Den "versjonen" jeg har, har MYE bedre urverk enn den vanlige. Det sies også at den holder lenger enn Rolex og Breitling... OG jeg sa aldri at det var gull, jeg sa 18 karat gull! 18 karat er det samme som gullbelagt!! Det er ikke svindel at jeg skriver at nypris er 7000, for hvis du søker på Estana Bolero på google, kommer det opp på ett av de første søkeresultatene..! Så ikke kom her og si at jeg svindler folk!! Det er det du som gjør, som har en så høy pris på EN j***a klokke! Klokka di er ikke verdt mer enn 12000,- MAKS!
Subject: Re:Sv: Rolex Submariner 14060M
Date: Tue, 23 Sep 2008 19:03:42
Beklager så meget, jeg har tatt feil. Du er åpenbart en kjenner innenfor både urverk og gull. Lykke til med din Estana, som overgår både Rolex og Breitling.
Takk for en interessant korrespondanse.
Hei!
Hei! Er du interessert i å bytte din Rolex mot en Estana Bolero Automatic Skeleton?
Dette er en 18 karats gullklokke...
Mvh (...)..!
Denne meldingen er sendt på vegne av: (...)
finnkode = 14813587 (Rolex Submariner 14060M )
Trykk her for å gå til prospektet
Med vennlig hilsen
Den 22. sep.. 2008 kl. 19.17 skrev Jo <>:
...som ny koster et par hundre euro?
Eeehh...nei takk.
Jo
To:y
Date: Mon, 22 Sep 2008 19:41:40 +0200
Jeg kjøpte den for 10000 kroner! Og den er helt ny!
Mvh (...)
Den 23. sep.. 2008 kl. 08.57 skrev Jo <>:
Jaha? I så fall er du grundig lurt.
Utsalgsprisen er 149 euro, i overkant av en tusenlapp. Og kassen er IKKE i gull, den er gullbelagt:
http://www.elimbo.de/EAP0000dw6e-estana ... stueck.htm
Dog har jeg en mistanke om at du vet dette allerede. Du har jo tross alt klokken til salgs for tre tusen kroner på Finn.no (hvor du forøvrig også oppgir en nyverdi på 7.000, begge deler et rent svindelforsøk).
Men la oss si det sånn: jeg tar din Estana i bytte - pluss 21.850 i kontanter.
Og skulle dette ikke være av interesse, må jeg be om at du slutter å kaste bort tiden min.
Jo
Date: Tue, 23 Sep 2008 16:27:55 +0200
Hør nå her. Jeg betalte 10.000 kr fordi det ikke er den samme modellen som den vanlige Estana Bolero. Den "versjonen" jeg har, har MYE bedre urverk enn den vanlige. Det sies også at den holder lenger enn Rolex og Breitling... OG jeg sa aldri at det var gull, jeg sa 18 karat gull! 18 karat er det samme som gullbelagt!! Det er ikke svindel at jeg skriver at nypris er 7000, for hvis du søker på Estana Bolero på google, kommer det opp på ett av de første søkeresultatene..! Så ikke kom her og si at jeg svindler folk!! Det er det du som gjør, som har en så høy pris på EN j***a klokke! Klokka di er ikke verdt mer enn 12000,- MAKS!
Subject: Re:Sv: Rolex Submariner 14060M
Date: Tue, 23 Sep 2008 19:03:42
Beklager så meget, jeg har tatt feil. Du er åpenbart en kjenner innenfor både urverk og gull. Lykke til med din Estana, som overgår både Rolex og Breitling.
Takk for en interessant korrespondanse.