Finnes det en grense?

Jeg har satt en grense for meg selv for hvor mye jeg kan spytte ut med for en klokke som er relativ til inntekten min.
To grunner for dette er:
Uten en grense er det altfor lett å ta av og helt "glemme" kjedelige ting som nedbetaling på hus, bil, osv...;)
Har ikke lyst til å se ut som en "wanna-be" med altfor dyr klokke i forhold til levestandarden ellers. Klokka må stå i stil med resten. Synes f.eks. ikke det passer seg med en PP perpetual calender og samtidig kjøre rundt i en gammel haug.

Ser noe av poenget ditt, men ikke hele

Om du velger en PP perpetual calender eller andre klasiske klokker tror jeg neppe det er noen, utover klokkeinteresserte, som ser at du går med en kvart mill på hånden.

Noe helt annet med en Rolex som går på anabole ;)
 
Har ikke lyst til å se ut som en "wanna-be" med altfor dyr klokke i forhold til levestandarden ellers. Klokka må stå i stil med resten. Synes f.eks. ikke det passer seg med en PP perpetual calender og samtidig kjøre rundt i en gammel haug.

Litt uenig med deg på akkurat den delen. Jeg har ingen levestandard som jeg forsøker å matche klokkene mine til. Jeg er klokkeinteressert, punktum. Klokkeinteressen matches ikke av interesse for dyre dresser, dyre biler eller dyre hus. Jeg ser ikke på godbitene i klokkeboksen som statusmarkører, men utslag av lidenskap/galskap (take your pick).

PP perpetual calendar og gammel haug ville være perfekt :mrgreen:

I mangel av det blir det Rolex og Skoda ;) Et vanlig norsk middelklasseliv blir litt morsommere da!

01082009177.jpg
 
Jeg er enig med Anders her. For Ola Nordmann med gjennomsnittelig inntekt så er det snakk om prioriteringer, og
ville heller hatt en dyr klokke og kjip bil, enn omvendt...

Jeg har ikke bil engang, og bestilte nettopp grailen min :mrgreen:
Men nå har ikke jeg det daglige behovet for bil heller da.
 
He he. Utalte meg kanskje litt klønente der...:roll:Litt kult at det kom endel reaksjoner da.:D og bilder av noen flotte klokker.;)
Med altfor dyr klokke mener jeg en man setter seg i gjeld for å få. Kan jeg ikke cashe ut beløpet er klokka rett og slett for dyr, så der går grensa.
For min del prioriterer jeg heller en dyr bil enn en dyr klokke.
 
Penger jeg måtte bruke på klokker er "ekstrapenger" for meg, setter meg ikke i gjeld for å kjøpe klokke.
Prioriterer nok hus og bil før jeg prioriterer klokke.