Finnes det noen Omega Railmaster igjen i noen klokkebutikker?

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
Ja, noen som har sett noen Railmastere i noen klokkeforretninger i det siste? Det er min neste må-ha-klokke! Helst den på 41/42mm, men 39mm duger også. Noen som har spottet en slik?

Var i London for noen uker siden, og var innom begge Omega boutique'ne, den ene hadde ingen RM igjen, den andre hadde solgt den siste DAGEN FØR jeg kom dit..argh!

Sikkert ikke kjempe lett å finne disse, men hør feks med Protid om de kan sende en mail rundt til sine butikker for å sjekke om det er en klokke til deg der ute!?

Evt ser jeg det ligger en brukt på finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27144690

Har hørt med Protid, de har sjekket, og det er ingen igjen på lager ihvertfall..

Ikke interessert i kronografen. Syns en Railmaster skal være ren i linjene, og ha brun skinnrem på foldespenne.

Slik....mmmmjatakk :D

OmegaRailmaster01.jpg

Finnes 42mm fortsatt ?
På Omega sine sider finner jeg bare 36,2 og 39,2.

Er Railmaster på vei ut ?

Finnes 42mm fortsatt ?
På Omega sine sider finner jeg bare 36,2 og 39,2.

Er Railmaster på vei ut ?

Ja, de er på vei ut, dessverre. Noe av det nydeligste Omega noen gang har produsert.
Det er visst lettere å få tak i 36mm enn 42mm nå, de hadde en igjen i Omega-butikken i Bond Street i London da jeg var der, men den er jo altfor liten for meg!

Railmaster XXL ser jo bare latterlig ut..49mm!

utrolig pen klokke ja.

http://www.tidssonen.no/showthread....atchfinder.co.uk&p=12976&viewfull=1#post12976

skulle ønsket min var 39 og ikke 42.

:razz:

I tråden din var du veldig fornøyd med 42mm da du fikk den, men det har tydeligvis forandret seg ? Kan du si noe om hvorfor ?

Prøvde forleden 39,2 mm og selv på mine slanke håndledd var den slank og smidig...ble nesten litt usikker på om den ville "forsvinne" for mye. Kanskje er Railmaster blant de som er lange "lug to lug" (eller rettere "pin to pin") selvom diameteren på kassen er beskjeden ?

Ja, det kan jeg.

Mitt forhold til klokken har utviklet seg, først gikk jeg etter den kun grunnet utseende og Bullit's bilder.

49 ble for stort og jeg valgte den noe mindre på 42, rett og slett fordi jeg er ganske kraftig bygd. Vel, hverken Hulken eller Grete Roede prøver og verve meg, men...

Etter som jeg har brukt den og funnet bruksområdene så kunne jeg ønsket at den var 39. Bruksområdene er selvsagt høytid og til dress, men også med kortermet skjorte er den utrolig flott.

Men dette er ganske vanskelig og forklare...

Ja, det kan jeg.

Mitt forhold til klokken har utviklet seg, først gikk jeg etter den kun grunnet utseende og Bullit's bilder.

49 ble for stort og jeg valgte den noe mindre på 42, rett og slett fordi jeg er ganske kraftig bygd. Vel, hverken Hulken eller Grete Roede prøver og verve meg, men...

Etter som jeg har brukt den og funnet bruksområdene så kunne jeg ønsket at den var 39. Bruksområdene er selvsagt høytid og til dress, men også med kortermet skjorte er den utrolig flott.

Men dette er ganske vanskelig og forklare...

Du vil ikke ha den mer. Ergo kan du sende den til meg. Jeg skal være såpass generøs at jeg betaler frakten ;) :D

Hva er fornuftig pris på en slik om man skulle finne den ?
Det er jo i praksis en utgått modell.

Gikk en brukt en i middels god stand på evilBay i går for $1375.. Vil tro rundt 10 Edvard Grieg'er er grei pris for en pent brukt en her i landet, men de begynner jo å bli ganske ettertraktet etter at Omega sluttet å produsere dem..