Hvem har sagt det? En norsk Berghaus side virker falsk. Oslo sportslager er i aller høyeste grad ekte og har gitt meg mye gledeOslo Sportslager er neppe fake
Hvem har sagt det? En norsk Berghaus side virker falsk. Oslo sportslager er i aller høyeste grad ekte og har gitt meg mye gledeOslo Sportslager er neppe fake
Kult! Du skriver at du skal gi hengekøye en sjans. Vet ikke om dette går under det du tenker på av hengekøye, men har du testet Amok Draumr? Er svært fornøyd med min! Krever madrass og pakker litt tyngre enn vanlig køye, men komforten erFor en nydelig tråd! Her var det mye gode tips og fine bilder.
Jeg pleiede å være en veldig aktiv friluftsmann, men de siste årene har det dessverre vært mye mindre en vanlig. Men etter samlivsbrudd og flytting er tur-gleden tilbake for fullt.
Året planlegges, og nytt utstyr kjøpes inn. Jeg har noen ideer til stilige turer til avsidesliggende områder der få ferdes. Men den virkelig store turen i år blir en uke i Femundsmarka med en kamerat.
Vi har snakket om denne turen i ca 15år, så det er på høy tid å få gjennomført. Vi tenker å leie kano, og reise i juni. Men bortsett fra det er alt åpent, så jeg er veldig interessert i alle med tips og erfaringer.
Nytt for året er også at jeg vil gi hengekøye en skikkelig sjans. Har aldri likt det, men har heller aldri hatt en skikkelig hengekøye og kunnskap om hvordan man bruker den. Jeg skal poste bilder og rapport når jeg har fått testet oppsettet.
Også litt annet spennende nytt er kjøpt inn, som jeg kan rapportere om etterhvert som det blir tatt i bruk.
I går kjøpte jeg meg en ny turkniv siden min gamle har blitt borte på veien. Også den var fra Helle:
Vis vedlegg 394233
Egentlig skrev jeg et lengre innlegg, men det ble litt tull når jeg skulle poste, og hele innlegget forsvant. Jeg har ikke helt motivasjonen til å skive alt på nytt, men legger ved noen bilder fra turer de siste årene.
Ønsker dere alle et fint tur-år og håper på mer aktivitet i tråden.
Vis vedlegg 394234Vis vedlegg 394235Vis vedlegg 394236Vis vedlegg 394237
Nei jeg har enda ikke testet noen hengekøye utover de til 199,- som knapt fungerer til å holde bagasjen over bakken. Men har lest om Amok Draumr og den virker jo helt fantastisk. Jeg kjenner en som sover i en slik hjemme i hagen om sommerenhar du testet Amok Draumr? Er svært fornøyd med min! Krever madrass og pakker litt tyngre enn vanlig køye, men komforten er![]()
Bare køya koster vel drøye 2000,- og så må man ha madrass. Viktig at «luftpølsene» går vertikalt og ikke horisontalt hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg bruker Amok sin egen madrass og er mer fornøyd med den fremfor andre anerkjente produsenter.Nei jeg har enda ikke testet noen hengekøye utover de til 199,- som knapt fungerer til å holde bagasjen over bakken. Men har lest om Amok Draumr og den virker jo helt fantastisk. Jeg kjenner en som sover i en slik hjemme i hagen om sommerenkan jeg spørre hvor mye man må ut med for noe sånt?
![]()
Jeg kjøpt meg en Ticket to the moon - king size. I tillegg til underquilt og ny tarp pluss en del tau. Har kjøpt det meste på skikkelig salg, så jeg skal overleve om det havner på finn. Men jeg er ganske optimistisk. Det eneste som svirrer litt i bakhodet er at man tvinges til å sove under tregrensen hele turen, med mindre man kan sove under åpen himmel.
Et stort pluss er å være mere «ute» og i kontakt med naturen. Og at det kanskje faktisk blir gøy å henge opp og lage et bra opplegg. Misliker prosessen med å sette opp og pakke ned telt dessverre. Mange barndoms traumer.
Det har nok med stabilitet å gjøre. Altså for at madrassen skal holde flatest mulig når den er inne i hengekøyen. Dette er noe jeg har lest eller hørt i en eller annen review. Har ikke testet selv med madrass som har horisontale riller.Veldig spennende! Hvorfor er det viktig at luftpølsene går vertikalt? Nå ble jeg veldig usikker på hva de gjør på mine underlag. Ikke umulig at jeg vurderer noe slikt til neste år.
Nå har jeg endelig en deilig ro over av å ha det meste jeg trenger for dette frilufts-året. Det er alltid noe fiskeutstyr som mangler, men det blir jeg nok aldri mettnå gjelder det bare å komme seg ut!