Fjerne "forstørrelsesglasset" over datoen

Kall meg gjerne rar, men jeg synes forstørrelsen over datoen ødelegger klokkens utseende.

Helt i orden. Du er ikke rar.:)

Jeg tenker spesielt på et senere salg av klokken.

Ok. Du er ikke rar. Du er sprøyte gal. Man selger da ikke sin Datejust.;)

Var innom Bjerke i går og hørte om pris på ekstra glass for å gjøre slik du foreslo. Da begynte betjeningen bare å le av meg som om jeg skulle være dum. De mente det var helt idiotisk å gjøre noe slikt, for da måtte klokken trykktestes på nytt og hele pakken.
Får håpe cyclopsen vokser på meg...

Ok...here we go again...:roll::mad:
Da er det kanskje på tide å minne mindre serviceinnstilte butikkansatte på hvem som er kunden, og hvor rett denne alltid har.:evil:
En trykktest av klokken er ikke noe big deal og koster ikke all verden. Helvete, min lokale pusher gjorde det gratis for meg når jeg hadde en klokke inne for noe annet.:cool:

Var innom Bjerke i går og hørte om pris på ekstra glass for å gjøre slik du foreslo. Da begynte betjeningen bare å le av meg som om jeg skulle være dum. De mente det var helt idiotisk å gjøre noe slikt, for da måtte klokken trykktestes på nytt og hele pakken.
Får håpe cyclopsen vokser på meg...

Ja, bytter man glass er det greit å trykkteste på nytt. Prosedyren koster den nette sum av 68 kroner.

Jeg vet ikke hva "hele pakken" består i, men det er selvsagt mulig at de tar seg grovt betalt for en slik pakke. I såfall er jeg enig med de ansatte i at det ville være idiotisk å kjøpe sin Rolex hos Bjerke.

Cyclopsen på et løst glass kan du enkelt, trygt og uten bruk av vold fjerne selv. Eller du kan sende den til meg. :)
Jeg er ganske sikker på at det finnes andre forhandlere som vil hjelpe deg med resten, uten spørsmål eller hånlatter.

Det er intet i veien med cyclopsen, snarere tvert imot, så om dette er klokken du vil ha - kjøp den. Kan du ikke leve med lupen etter å ha båret klokken en stund, gjør du det som må gjøres.

Enkelt og greit.
Det er helt normalt å bry seg om slike ting.
Helt normalt.

Hvor pokker la jeg pillenen mine...

Gjør som JoLu på forumet. ;)

[video=youtube;YNnxKrf820g]http://www.youtube.com/watch?v=YNnxKrf820g&list=FLcFg-vj_uI5db6XLSp9bKng&index=1[/video]

Ja, det er mulig å fjerne den. Et hjelpsomt AD kan hjelpe deg, eller du kan gjøre get selv. :)

Du kan jo eventuelt undersøke prisen på et nytt glass før du gjør det. På den måten kan du få klokken original igjen når den skal selges. Et eventuelt prisavslag ved salg kommer an på hva klokken koster nå og hvilke modell det er. Den taper seg nødvendigvis ikke veldig mye i pris ved å ta av cyclopsen. :)

Genialt! Dette skal jeg teste på Steinhart'en min! Klarer ikke å like cyclopsen, men dato er jo kjekt å ha :)

EDIT:

Da var det gjort :)

En liten status:
Jeg droppet gassbrenneren og gikk rett på "filetkniv og hammer"-trikset. Fikk litt hetta da ikke cyclopsen forsvant bort i et helt stykke på første kakk, men heller gikk i stykker og omtrent halvparten ble hengende fast på glasset fremdeles. Fikset det ved å reposisjonere kniven og kakke 2-3 ganger til.

Etter at lupen var fjernet var det ikke særlig pent, lå igjen noe "møkk", sansynligvis lim, som var vrient å pusse bort. Kjørte på med white spirit først, men det funket dårlig. Fortsatte med Jif Skurekrem, og etter et minutt pussing med den, med litt høyt trykk på kluten, var glasset blankt og fint :)

Suksess!

Redigert:
Genialt! Dette skal jeg teste på Steinhart'en min! Klarer ikke å like cyclopsen, men dato er jo kjekt å ha :)

EDIT:

Da var det gjort :)

En liten status:
Jeg droppet gassbrenneren og gikk rett på "filetkniv og hammer"-trikset. Fikk litt hetta da ikke cyclopsen forsvant bort i et helt stykke på første kakk, men heller gikk i stykker og omtrent halvparten ble hengende fast på glasset fremdeles. Fikset det ved å reposisjonere kniven og kakke 2-3 ganger til.

Etter at lupen var fjernet var det ikke særlig pent, lå igjen noe "møkk", sansynligvis lim, som var vrient å pusse bort. Kjørte på med white spirit først, men det funket dårlig. Fortsatte med Jif Skurekrem, og etter et minutt pussing med den, med litt høyt trykk på kluten, var glasset blankt og fint :)

Suksess!

Tok du noen bilder underveis??? :)

Tok du noen bilder underveis??? :)

Nei dessverre, kom på det i etterkant at jeg kanskje burde dokumentert prosedyren slik som på youtube videoen men da var det allerede for sent.

Kan evt. poste et par bilder av resultatet, men det er nok kanskje mindre interessant enn prosessen?