Siden den er så fersk kan vi kalle det en flørt foreløpig. Blir det oss to? Det er en klokke jeg tidlig fattet interesse for, men den har siden blitt dyttet ned på listen av andre klokker. Nå tok jeg en sjanse og hoppet på et impulskjøp siden jeg nettopp hadde solgt en annen klokke. Salget skulle egentlig finansiere en pepsi, men slik går det nå ofte likevel.
Jeg har kun prøvd den på i sort før. Da var jeg på forhånd overbevist om at jeg skulle ha en av de lyse, men den sorte overrasket positivt. I så fall skulle den på brun reim, noe som er svært elegant. Størrelsen var meget bra. Jeg hadde en mistanke om at den ville fremstå som betraktelig større med lys skive, og det gjør den også. Det er det eneste jeg var bekymret for da jeg kjøpte denne uprøvd, ellers er det ikke noe å sette fingeren på. Størrelsen er i grenseland for meg. Ikke at jeg har så små håndledd, men for mine preferanser. Disse grensene flytter seg begge veier hele tiden, så vi må ha litt tid sammen og se hvordan det utvikler seg. At klokken er pen er det ingen tvil om. Detaljene er som jeg visste på forhånd helt i øverste klasse, og det er lett å forstå populariteten til dette uret. Takk for titten.
Gratulerer her også, virkelig en lekkerbisken. Synes du den fremstår mye større enn feks en Speedy? (Den har riktignok marginalt større "bezeldiameter", om man da kan snakke om bezel når det gjelder denne klokken.)
Gratulerer her også, virkelig en lekkerbisken. Synes du den fremstår mye større enn feks en Speedy? (Den har riktignok marginalt større "bezeldiameter", om man da kan snakke om bezel når det gjelder denne klokken.)
Stemmer det. Denne er 41mm, og selv om speedy er 42mm, har den 40mm bezel. Når den i tillegg er sort og har mye mer avrundet profil så ser den faktisk en god del mindre ut enn portuguesen.