Flotteste klokke på tidssonen?

Samllingene til Frodo, Hopalong og 1963 er nevnt - men glem ikke haugene til Anders, miczer og lightningii - alle har de mye fint!

Jeg klarer heller ikke å plukke ut noen topp, så jeg nøyer meg med ingen nevnt, ingen glemt.

Mener Debalzac, har en nydelig Breitling Premier. den bør inn på Lista.

Det er nok de nå mange vintage Rolexene som står høyest i kurs hos meg. Milsub, Red Sub, GMT Rootbeer med nipple dial, 5513 ... Vakkert!

.... Kanskje det er den egalitære sosialdemokraten i meg, men synes det er for mange flotte ur til å plukke ut en vinner.
Når det er sagt vil jeg gjerne trekke fram de nydelige samlingene til Frodo, 1963 og Hopalong og takke for at dere deler dem. Har brukt mange timer med klokkene deres. (Og kan ikke dy meg fra å komme med en liten oppfordring til Moore om å vise fram sin fantastiske samling i galleriet. Det hadde vært moro å se de fantastiske urene dine på ett brett :D).

Sier meg veldig enig i din vurdering, anhostma.
Det er en umulig oppgave å rangere alle de flotte urene her ute. Til det er nok vi klokkeinteresserte skrudd sammen altfor forskjellig. Og bra er det, siden forskjelligheten nettopp reflekterer det fantastiske mangfoldet som er "der ute" mht urmerker og stilarter innenfor og mellom disse.

Når det gjelder oppfordringen din om bilder, anhostma, så tok jeg deg på ordet. Jeg sa vel sist jeg ville jeg ha min JLC Master Control Eight Days i hus først, og siden den ankom i går ble det naturlig med en liten markering.....:D

I går kveld ble det en liten foto- og historierunde, og resultatet kan beskues i Galleriet-tråden.

Sier meg veldig enig i din vurdering, anhostma.
Det er en umulig oppgave å rangere alle de flotte urene her ute. Til det er nok vi klokkeinteresserte skrudd sammen altfor forskjellig. Og bra er det, siden forskjelligheten nettopp reflekterer det fantastiske mangfoldet som er "der ute" mht urmerker og stilarter innenfor og mellom disse.

Når det gjelder oppfordringen din om bilder, anhostma, så tok jeg deg på ordet. Jeg sa vel sist jeg ville jeg ha min JLC Master Control Eight Days i hus først, og siden den ankom i går ble det naturlig med en liten markering.....:D

I går kveld ble det en liten foto- og historierunde, og resultatet kan beskues i Galleriet-tråden.

Oppdatert...;)

Bumper denne til glede for nye medlemmer (meg inkludert).

Her er min liste:

1. Frodos Milsub (PS! Om du ikke sier noe til MM, så trenger jeg ikke poste bilder av den, etter et evt. kjøp :))
2. Moores Redsub
3. Moores nye tilvekst: IWC Portuguese Perpetual Calendar

Det er i orden Cosmo, du kan bare poste bilder.

Jeg får allikevel min favoritt til våren. Da skal Moore flippe sin nye IWC og ad omveier har jeg hørt at han har et brennende ønske om å bytte til seg min Orange Monster med orange nato, box & papers.

Spøk til side.
For meg er det umulig å si hvilket ur som er sonens flotteste. Til det er det for mange å velge blant. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at blant mine 10-på-topp-ur ligger de fleste i en absolutt "overkommelig og oppnåelig" prisklasse, selv for meg etter litt sparing. Lett tilårskomne Explorer I, JLC Memowox Compressor (Frodo har en), Seamaster GMT med sverdvisere og hvit skive (GW), Railmaster, Grand Seiko, Sub, DJ II ...

Og den ikke fullt så oppnåelige; Moores nye IWC.

Sonens fineste

Jeg har stor sans for funksjonalitet og vintage stil, det er ingen tvil om hvilket ur jeg setter høyest her:
Frodos Mil.sub. :p

Tom

Bumper denne til glede for nye medlemmer (meg inkludert).

Her er min liste:

1. Frodos Milsub (PS! Om du ikke sier noe til MM, så trenger jeg ikke poste bilder av den, etter et evt. kjøp :))
2. Moores Redsub
3. Moores nye tilvekst: IWC Portuguese Perpetual Calendar

Personlig synes jeg Moores A. Lange & Söhne danker ut Red suben

Min liste er som følger

1. Moores IWC PC
2. Moores Grande Lange 1
3. Frodos Mil Sub

En utrolig vanskelig eksersis å plukke ut den flotteste klokken på TS. Det varierer fra dag til dag, men dette er nok topp fem-listen min:
Frodos Milsub, Mogens AP ROC, Hopalongs 1655 og Moores PP 5712 pluss nyanskaffelsen IWC Portuguese PC.

Ingen av dem er pt oppnåelige :(

Nå har jeg vel ikke full oversikt over alle flotte klokker på TS, men av de jeg vet om er det en soleklar vinner i min bok. Det er "Moore" og hans ALS Grand Lange 1.

Hmmmmmmmmmmmmmm - jeg trodde at den flotteste klokka på Tidssonen var den i din egen samling som du til enhver tid setter mest pris på ;)

Kansje dette var vel filosofisk ? :???:

Vi får heller holde oss til xisse konkurransen: Jeg synes at den flotteste klokka på Tidssonen er xxxxxxxxxxxx til xxxxxxxxxxxx (beklager strøket av sensuren, alle flotte klokker skal per definisjon være produsert i Sveits, og aller helst være av merket R, O, AP eller IWC. Når andre medlemmer har fått godkjent armbåndsur produsert utenfor Sveits så skyldes dette at disse medlemmene har lengre fartstid enn deg. Hilsen sensuren).

Frode. :D :D

Dette er tilnærmet umulig å svare på. Her blir ofte de dyreste klokkene rangert, mens mange for eksempel vil mene at den klassiske Speedmasteren, eller Sub er flottest. Det er jo en grunn til at så mange har dem, og jeg merker jo selv at Sub har gjort noe for meg!

Men for å gå fra å være seriøs til litt mer på leken;
- Moore sin nyanskaffelse er jo helt utrolig. Som jeg skrev på hans galleri; Perfeksjon!
- Resten av Moore sin samling er jo helt rå den også :D
- Frodo, og andres, JLC Memovex synes jeg er fantastiske ur å se på. Der har de gjort noe riktig!

Morini har en klokke jeg anser som en av Tidssonens flotteste. Men dette er jo som å kåre den fineste dama. Helt umulig. Folk har forskjellige preferanser.

Hmmmmmmmmmmmmmm - jeg trodde at den flotteste klokka på Tidssonen var den i din egen samling som du til enhver tid setter mest pris på ;)

Kansje dette var vel filosofisk ? :???:

Vi får heller holde oss til xisse konkurransen: Jeg synes at den flotteste klokka på Tidssonen er xxxxxxxxxxxx til xxxxxxxxxxxx (beklager strøket av sensuren, alle flotte klokker skal per definisjon være produsert i Sveits, og aller helst være av merket R, O, AP eller IWC. Når andre medlemmer har fått godkjent armbåndsur produsert utenfor Sveits så skyldes dette at disse medlemmene har lengre fartstid enn deg. Hilsen sensuren).

Frode. :D :D

Godt sagt. :D

En utrolig vanskelig eksersis å plukke ut den flotteste klokken på TS. Det varierer fra dag til dag, men dette er nok topp fem-listen min:
Frodos Milsub, Mogens AP ROC, Hopalongs 1655 og Moores PP 5712 pluss nyanskaffelsen IWC Portuguese PC.

Ingen av dem er pt oppnåelige :(

Der syntes jeg du oppsummerte mine egne tanker ganske greit. OM jeg kunne plukket meg noen ur fra TS ville det vært nettopp disse.

Jeg blir smigret hver gang 5517 blir nevnt. Nå skal det sies at dette er en like umulig som morsom øvelse.
En vintage Sub er et robust, grovt, nesten kjedelig verktøy. Som hun dama i grå polo og briller. Men som når du ser lenge og nøye på henne, avdekkes en klassisk skjønnhet man aldri får nok av. (Sorry den dårlige retorikken. Litt mye Prosecco.)

De vakreste urene komet fra IWC, Jaeger, Omega, Rolex, AP, PP, VC, Longines, Blancpain, etc, etc.....:D

Jeg blir smigret hver gang 5517 blir nevnt. Nå skal det sies at dette er en like umulig som morsom øvelse.
En vintage Sub er et robust, grovt, nesten kjedelig verktøy. Som hun dama i grå polo og briller. Men som når du ser lenge og nøye på henne, avdekkes en klassisk skjønnhet man aldri får nok av. (Sorry den dårlige retorikken. Litt mye Prosecco.)

De vakreste urene komet fra IWC, Jaeger, Omega, Rolex, AP, PP, VC, Longines, Blancpain, etc, etc.....:D

Synes det var en bra retorikk jeg.... :D

Et bilde sier mer enn 1000 ord!

IMG_1148.jpg