flyback og jentene (25.09.2011)

Medlem
12. okt. 2010
Sted
Inderøy
Hei!

I denne tråden skal jeg presentere første kjærlighet, evig kjærlighet og flyktige bekjentskaper :)

Min klokkeinteresse startet for alvor høsten 2010. Det har vært noen Breitlinger i vennekretsen min, eierne er relativt klokkeopptatt. Litt tilfeldig ble jeg med en av de ned til Bjerke for å titte på Panerai. Vi fikk god service av en kunnskapsrik herremann og satte oss ned ved et bord hvor omtrent et dusin klokker ble presentert for oss. Da den første Paneraien satt på håndleddet nede i kjellern på Bjerke var jeg solgt. Litt usikker på om den opplevelsen er en velsignelse eller forbannelse :) Litt googling når jeg kom hjem og vips var jeg inne på TS. Jeg fikk i hvertfall en umiddelbar trang til å handle og valgte en Helson Sharkdiver(dessverre ikke noe bilde) som første mekaniske klokke. Et lite gjennomtenkt og noe desperat valg. Det er absolutt en flott og velbyggd klokke, men for upraktisk for meg med sin størrelse. Den stilnet imidlertid det verste suget og rastløsheten. Det tok ikke mange timene inne på TS før Rolex fanget interessen min. Min første grail ble Rolex 14060M, og da den endelig ble min var jeg overbevist om at den kom til å være i mitt eie livet ut.

Det tok litt tid før jeg vente meg på tanken å bruke mye penger på en klokke. Jeg fikk en god pris for 14060M og det tror jeg påvirket valget mitt. Kompromiss er vel noe som fordyrer denne hobbyen. Det betyr at man før eller siden må flippe for å kjøpe det man egentlig har lyst på...

Rolex Submariner 14060M
(Første kjærlighet)

3a3332d9.jpg

Etter endeløse timer på forumet får man øynene opp for nye klokker. Jeg fikk sansen for kronografer. Når det kommer til kronografer er det lite som matcher El Primero, ah bare "smak" på navnet: -El Primero! Jeg kom i snakk med Zenithsjefen Santos Dumont. En fantastisk hyggelig, kunnskapsrik og hjelpsom fyr som representerer alt det beste med dette forumet. (på tide å lage en tråd i galleriet mister!) Litt eldre DeLuca og Rainbowmodeller fanget min oppmerksomhet.

Likevell gamblet jeg på en Defy Aero 43mm. En klokke som mange har en mening om.. Jeg elsker alt med den klokken, bortsett fra bezelen... Stjernene og de andre... greiene.. blir rett og slett for mye dilldall. Det kommer nok inn en ny Zenith etterhvert, men da en pre Defy-serien.

Zenith Defy Aero 43mm
(Flyktig bekjentskap)

9365f827.jpg

En annen legendarisk krono er Omega Speedmaster. Jeg fikk tilslaget på en brukt, og gleden var stor når jeg fikk den på håndleddet. Eneste grunnen til at den ble solgt var for å finansiere en enda flottere(!) klokke.

Omega Speedmaster 3573.50.00
(Flyktig bekjentskap)

11a33011.jpg

Da jeg solgte 14060M etterlot den seg et tomrom. Det er ingen tvil om at Rolex, som hos mange andre har en spesiell plass i hjertet mitt. Det var bare et tidsspørsmål før en ny måtte inn i samlingen.

I jakten på ny Rolex snublet jeg på veien.(det hender titt og ofte) En nydelig Pam 312 dukket opp på K/S. På ny trakk jeg fra hofta og etter noen dager dukket det opp en knallfin Pam i posten. Børstet 1950 kasse, sandwich dial og dato. Denne får MYE wristtime. Panerai har jeg likt fra første gang jeg så en. Sporty og dressy på en gang. På gummi får den er hærlig beaterfølelse, for festligheter, et kjapt remskifte og vips en ny klokke på sort croco.

Selv med Paneraien på håndleddet var det ingen tvil om at en Rolex måtte inn. Av økonomiske årsaker betydde det slutten på Defy Aero og Speedy. For få dager siden dukket 116610LN opp og den er kommet for å bli....:)

Min klokkegalskap er preget av rastløshet og lav impulskontroll. Ikke så rent sjelden legger mørke skyer seg over klokkeboksen.

Jeg er helt i startfasen som klokkeentusiast og har som mål å prøve ut mange klokker og merker. På generelt grunnlag kan jeg si at det er sportslige klokker som ligger mitt hjerte nærmest. Pr nå er Submariner det som brukes til de litt finere anledningene og det ser ut til å fortsette slik en stund til.

Grail?

PP Nautilus...

Officine Panerai Luminor Marina 1950 3 Days Automatic 312
(Flyktig bekjentskap)

Klassisk sexy, selvsikker, "FHM-chubby."

0653551b.jpg

5fbe4d29.jpg

7901bab1.jpg

7eb9f233.jpg

Rolex Submariner Date 116610LN

Tidløs, anvendelig, udødelig

cf337263.jpg

5ce4f20b.jpg

4652914b.jpg

Hei!

I denne tråden skal jeg presentere første kjærlighet, evig kjærlighet, elskerinner, faste forhold og flyktige bekjentskaper. ;)

Ellers er fotografen en håpløs amatør og hans redskap er Iphone 4. Uten slikt fancy tilbehør som Moore så vakkert benytter seg av. Når tiden strekker til vil jeg presentere flere av "gudinnene." :p
7ee6cb87.jpg

Vakkert, flyback!

Nå er det bare "keep'em coming".
Det var da en særdeles leken verbal innledning på en utsøkt tråd. :D

Feiende flotte bilder av et nydelig ur!
Du skal så definitivt ikke undervurdere kameraet i en iPhone4.
(Og så har jeg supplert kamerautstyrsfronten litt i det siste, så det blir ikke bare iPhonebilder fremover.;))

Gratulerer med flott PAM!

"FHM-chubby" .... den hadde jeg ikke hørt før, men PAM er jo litt chubby :D

Da starter vel jakten på garderobe/sko til PAM ?

tigergutt

Oh yes, foreløpig er det ammo strap som står på blokka. Ellers ble jeg overrasket over hvor godt jeg likte gummien den kommer på, skikkelig sportslig "godbeater" følelse. Har også sort gator for de litt finere anledningene.

Takk for det, det er ikke en spektakulær samling. Men prøver å ha 2-4 anstendige klokker til enhver tid.

Noen tips for å unngå refleksjoner i klokken når man tar bilder? Litt plagsomt at jeg ser meg selv på bildene.

Denne skitne sexylubne jenten har åpnet mine øyne for Pam. 312ern er nydelig! Takk skal du f*** meg ha, flyback ;) :cool:

For en nydelig Panerai. Jeg må bare bli litt mer jålete igjen så jeg kan kle meg med klokker med rem. Er så utrolig kult. Må ha meg en slik en dag. Argh som jeg gleder meg til å bli voksen og ha en solid inntekt så jeg slipper å selge klokker hver gang jeg har lyst på noe nytt.

Filter

Flyback: For å redusere refleksjonene, så finnes det fler typer filter om du bruker et systemkamera. Tror du behøver et polariseringsfilter, men var en stund siden jeg var aktiv på fotofeltet, så konsulter gjerne med en fotobutikk. De har garantert noe som vil hjelpe.

Endelig skjønt hvordan jeg multiquoter:D

Nydelig flyback... Gleder meg til fortsettelsen...

Takk, takk, sammenlignet med tungvekterne her inne er det ikke noe å skryte av, men noen godbiter har det blitt.

Flott bilder flyback :) Og takk, nå fikk jeg lyst på 312 igjen :eek:

312 er min favoritt Pam, børstet 1950 kasse, sandwich dial og dato.

Vakkert, flyback!

Nå er det bare "keep'em coming".
Det var da en særdeles leken verbal innledning på en utsøkt tråd. :D

Feiende flotte bilder av et nydelig ur!
Du skal så definitivt ikke undervurdere kameraet i en iPhone4.
(Og så har jeg supplert kamerautstyrsfronten litt i det siste, så det blir ikke bare iPhonebilder fremover.;))

Takk for fine ord Moore, gleder meg stort til du legger ut fortsettelsen!

Superlekkert!

Takk, takk!

Denne skitne sexylubne jenten har åpnet mine øyne for Pam. 312ern er nydelig! Takk skal du f*** meg ha, flyback ;) :cool:

Hehe, hun er avhengighetsdannende!

For en nydelig Panerai. Jeg må bare bli litt mer jålete igjen så jeg kan kle meg med klokker med rem. Er så utrolig kult. Må ha meg en slik en dag. Argh som jeg gleder meg til å bli voksen og ha en solid inntekt så jeg slipper å selge klokker hver gang jeg har lyst på noe nytt.

Du mere jålete? Smekker du til med ironi igjen nå Mathjeld. Har ikke glemt LV-skoene ;)

Gratulerer flyback. Ta godt vare på den ;)

Takk for det! Den får masse kjærlighet!

Flyback: For å redusere refleksjonene, så finnes det fler typer filter om du bruker et systemkamera. Tror du behøver et polariseringsfilter, men var en stund siden jeg var aktiv på fotofeltet, så konsulter gjerne med en fotobutikk. De har garantert noe som vil hjelpe.

Takk for svar, har ikke noe fancy kamera enda. Går kun i Iphone4..