Flyttegods

Medlem
13. april 2017
Sted
Los Angeles
Hei,

Jeg har bodd i usa i snart 8 år og skal bo her 3 til, iløpet av de årene har jeg kjøpt flere klokker som Rolex, Audemars Piguet og andre. Siden jeg har bodd her så lenge og planlegger ikke å kjøpe noe nye klokker før jeg reiser hjem, kan jeg ta de med tollfritt til Norge da? Slipper jeg å rapportere det siden klokkene begynner å bli ett par år gamle og allerede blitt kjøpt i USA?

Det kan du nok, bor selv i UK, og har en god del klokker og annet som det ville kostet en liten formue å "momse inn" om man flytter tilbake. Før i tiden var jo til og med mulig å ta inn den bilen du kjører avgiftsfritt men det ble det slutt på fordi sosialistene var så misunnelige på de som flyttet tilbake til Norge og tok med seg drømmebilen på flyttelasset. Men klokker og andre eiendeler har heldigvis sosialistene ikke fått gjort noe med.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Før i tiden var jo til og med mulig å ta inn den bilen du kjører avgiftsfritt men det ble det slutt på fordi sosialistene var så misunnelige på de som flyttet tilbake til Norge og tok med seg drømmebilen på flyttelasset. Men klokker og andre eiendeler har heldigvis sosialistene ikke fått gjort noe med.

Dette er jo selvsagt en avsporing, men hvem hadde finansministeren da statsbudsjettet for 2002 ble vedtatt i Stortinget 5. desember 2001? Og under hvilken regjering ble ordningen med avgiftsfritak eller -reduksjon for innførsel av motorkjøretøy som flyttegods avviklet 1. januar 2002? Svaret på disse påskenøttene finner du ikke på side 32, men her: Per-Kristian Foss (H) og Kjell Magne Bondeviks andre regjering (KrF, H og V med støtte av Frp).

Dette er jo selvsagt en avsporing, men hvem hadde finansministeren da statsbudsjettet for 2002 ble vedtatt i Stortinget 5. desember 2001? Og under hvilken regjering ble ordningen med avgiftsfritak eller -reduksjon for innførsel av motorkjøretøy som flyttegods avviklet 1. januar 2002? Svaret på disse påskenøttene finner du ikke på side 32, men her: Per-Kristian Foss (H) og Kjell Magne Bondeviks andre regjering (KrF, H og V med støtte av Frp).
He he:D

Herlig

Fakta >>>>>> Vill Synsing

• Liker
Reaksjoner: Gin
Vel, det finnes jo de opplyste av oss som synes at samtlige av norske mainstream-partier er sosialister ;)

"Veldig-sosialistisk" - "midt-i-mellom-sosialistisk" - "litt-mindre-sosialistisk".

Ja, jeg forventet egentlig en "alle til venstre for Trump er sosialister"-kommentar. Det er sikkert et snev av sannhet i det også, uten at jeg melder meg på den debatten.

For øvrig kan man jo for ryddighetens skyld nevne at 2001 var et valgår, så det var jo Jens Stoltenbergs første regjering som utarbeidet budsjettet for 2002. Men de "ikke-sosialistiske" partiene, som de ynder å kalle seg, hadde all verdens muligheter til å beholde fritaket på flyttebiler om det var ønskelig.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Alle norske partier er sosialistiske ja. FrP er det minst sosialistiske, noen vil sågar hevde at FrP ikke er sosialistisk i det hele tatt?

Mht når dette ble vedtatt, og med "støtte" fra FrP vet vi vel alle? at disse vedtakene kommer som resultat av hestehandler.

Så fakta er at om FrP hadde hatt makten helt alene i 2001-2002 hadde resultatet vært at de ikke hadde fjernet muligheten for å ta inn biler avgiftsfritt som flyttegods, tviler faktisk på om Høyre hadde vedtatt dette også om de hadde hatt makten alene.

AP, SV, KrF, V derimot ville nok med glede vedtatt dette hver eneste dag hele året gjennom om nødvendig... ;)

Politiske "diskusjoner" på ikkepolitiske fora har en tendens til å flyte ut i substansløs synsing og søppel. Uten at jeg tar stilling til innlegg her. Virker stort sett splittende og polariserende.
For egen del ville jeg foretrekke en sone uten politikk.