FnuSnu99´s samling

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Ser jo at de fleste her har en noget mer imponerende samling enn min, men er nå rimelig happy selv da:0) Som dere ser er det i all hovedsak divere jeg har, men smaken har endret seg noe de senere år, så nå blir det noen mer klassiske ur fremover også, så fort lommeboka tillater det.

Marathon CSAR
Divklokke24-Version2.jpg

Seiko "Emperor"
Divklokke22-Version2.jpg

Prometheus Ocean Diver Chronograph
ODC6-Version2.jpg

Dievas Vortex
Klokke3-1.jpg

Benarus Sea Devil
bilde-1.jpg

Laco Squad
Divklokke210-Version2.jpg

Seiko Stargate All Black
Stargate2-1.jpg

Seiko Pepsi Diver
bilde6.jpg

Citizen Promaster
CitizenPromasterAqualand2-Version2-1.jpg

Citizen Promaster Aqualand
DSC_6757-1.jpg

Velkommen til forumet! Kul samling du har av divere. Laco Squad og Seiko All Black var kule saker.

Velkommen til forumet. En flott samling med divere. Angrer litt på at jeg solgte min Pepsi, når jeg så din på den Nato varianten.

Lykke til i jakten på nye ur. Du får sikkert muligheten til å finne noen her inne.

Velkommen skal du være!

Den samlingen der er ikke noe å skjemmes over. Tøffe klokker og, ikke minst, klokker vi ikke ser hver dag. All Black Seikoen var dritkul.

En kul samling

Jeg likte veldig godt den store seikodiver

Velkommen og tusen takk for at du viser frem det du har

Takker for vennlige kommentarer:0) Ikke postet noe særlig her som dere ser, men tenkte dette var as good as time as any å starte. Jevnlig poster på diverse andre internasjonale forum, men må jo nesten henge litt her "hjemme" og;)

Velkommen! Mye tøffe klokker her :D Et par av disse har jeg ikke sett før.
Likte som Minuteman Seiko All Black!

Flott samling, og all grunn til å være tilfreds med dette!
Et fint maritimt snitt over samlingen.
Dog, lukten på nye bytter melder seg raskt når du frekventerer dette forumet, så regn med bivirkninger...;)

Flott samling dykkere du har der :)

Liker veldig godt Tunaen. Vurderte å kjøpe den i sommer faktisk.

Nice!:D
Er stor fan av Marinemaster.
Fikk nesten klump i halsen av gjensynet med Aqualand.
Har en liggende i en eller annen skuff. Min første beater.:cool:

Takker Sponon og UJU (+alle andre comments:0), Emperor Tunaen min er er en av mine absolutte favoritter, og nok en jeg ikke blir å kvitte meg med. Ikke lett å få tak i, og heller ikke veldig billig, so it´s a keeper:D Samt 8L35 (udekorert Grand Seiko urverk er heller ikke å forakte)

Og UJU, morosomt at du nevnte "klump i halsen" mtp Aqualanden, for var min første beater også, dvs den første skikkelige klokka jeg kjøpte for egne penger for maaange år siden (midten av ´80-tallet) Men da var det den første modellen, og i svart/gull
DSC_6759.jpg

Solgte den for et år siden ca, men angret omtrent umiddelbart big time. Så måtte bare ha meg en ny en, og da ble det den nye typen som du ser. Som har en helt annerledes kasse (en forbedring imho)

Og om posten får ut fingeren, så kanskje jeg har en ny Seiko Tuna nå før helgen. kjøpt av selger her på TS:p
Legger ut den og når den dukker opp selvfølgelig.

Takker alle for en varm vellkomst her på TS!

Blitt noen få til gitt ...

Fått noe flere i samlingen etterhvert, så tenkte legge ut dem også som seg hør og bør.
Disclaimer: har skjønt at det ikke er noe særlig steming for hommages her av bla Marina Militare osv, men disse to litt lenger ned har jeg 2laget" selv, dvs satt sammen delene i allefall, så gjør legger dem ut, så får jeg heller tåle kommentarer. I can take it;) Skinnreimene er også laget selv forøvrig. Artig litet bonus spor jeg har dratt med meg inn i denne hobbyen, å modde/lage egne klokker og reimer. Og nærmest som meditasjon å regne for meg i allefall.
Og beklager at billedkvaliteten ikke er top notch på alle disse, men ble iPhone i farta.

Først enda en Seiko Pepsi dial (tenkt for senere modding ...) Og iom det siste bildet mitt av Pepsien var litt dårlig så tenkte jeg leggge ut dette og som er noe bedre i allefall, og er jo en ny en da så ...
bilde8.jpg

Seiko Black Monster (blir nok noe modding her også skal man se ...)
bilde13.jpg

Seiko 300m Tuna Can (kjøpt av TS medlem her på forum)
SeikoTuna12.jpg

Så til DIY prosjektene ...Ta det for det det er;0)
Først en Marina Militare med Titanium kasse og safir glass, og et herlig ETA 6497 Cotè de geneve dekorert urverk med blå skruer.
bilde7-1.jpg

bilde2-2.jpg

Og en Radiomirkasse (her et ikke like imponerende asiatisk urverk jeg hadde liggende fra før, men funker det og)
bilde19.jpg

Reimen her er en av de første jeg noensinne laget, så heller ikke mye å skryte av ...
bilde18.jpg

Og begge to sammen.
bilde1-5.jpg

Takk for det Daniel0, en Seiko klassiker absolutt, og liker den veldig godt. Må nok ha meg en orange etterhvert også.

Jøss, du "lager" dine egne klokker. Og ikke minst remmer. Det gir på en måte en ny dimensjon til klokkemanien.
Likte den lyseste remmen ganske godt, selv om jeg nok ville ha valgt sømmer på begge sidene. Bare følelsen ved å gå med en egenprodusert rem må vel være litt god, tenker jeg.

Takker så mye Espenbki og Minuteman:D
Er vel ikke så mye "lager" egentlig, som å sette sammen noen deler. Men var litt tilpassninger som måtte til, for ikke alt som var hånd i hanske akkurat, hehe. Måtte justere ned diameter på dialen på Radiomir hommagen samt tilpasse noen skruer, og selvfølgelig tilpasse stem`en på begge to, noe som kan være en smule møysommelig frem og tilbake. Akkurat litt for kort og stem`en er ubrukelig. Og på ETA 6497`en måtte skruene som fester movement fixing platene files ned ganske mye, da de var aaaalt for lange og presset på dialen. All inn all er alt som kreves en stødig hånd, riktig utstyr og en god dose tolmodighet;)
et annet pluss er at man får en enda bedre innsikt i hvordan et urverk fungerer (særlig om man ufrivillig skrur ut festeskruen til stem´en akkurat litt for langt, og plopp ...der lå det en god del små-deler på arbeidsbenken gitt, hehe.) Men sånt man lærer av, er det ikke? Justering av egne klokker er også en grei ting å kunne gjøre selv, uten å måtte dra til urmakeren, heller ingen kunst.
Og ja minuteman, veldig greit og kunne lage sine egen reimer (liker også den lyseste best;0)
bilde14.jpg

Normalt ikke så rotete på arbeidsbenken, men lagt ut for bildet (seamed like a good idea at the time, hehe, kl to på natta ...)
Her er et bedre bilde av den lyseste remmen også ...
bilde5-1.jpg