Focus Master - trenger prisråd og informasjon om klokka!

Medlem
2. feb. 2016
Sted
Haslum
Hei dere!

Jeg har en sveitsisk (så vidt jeg kan se) klokke fra 1975 som jeg er veldig i tvil om hva jeg vurdere som salgspris og om jeg skal gjøre det i det hele tatt. Den er jo både røff og pen etter min mening. Focus Master heter klokka og har ett 21.juvelers automatisk Ronda-Matic Calibre 1239-21 med både dag, dato og quickset. Urverket går veldig bra med målt gang-reserve over 40 timer.

Pent glass, svært lite riper i kassa men litt slitasje i gullbelegget på den ene siden. Skiva er også nesten uten merker. Klokka er bare å sette i gang å bruke!
Focus%20Master%201.jpg

Focus%20Master%203.jpg

Focus%20Master%204.jpg

Focus%20Master%205.jpg

Noen som vet mer om denne klokka og evt hva den kan selges for?

Ronda var en av leverandørene av billige verk til uavhengige klokkeprodusenter i Hong Kong på 70-tallet.

Har ikke hørt om Focus Master, men jeg vil gjette på at dette er en slik klokke. Pen klokke, men den er nok ikke særlig attraktiv i vintagemarkedet, dels fordi brandet er ukjent, men også fordi verket er å anse å være av lav kvalitet (selv om det nok går nøyaktig og har god gangreserve). Mener at Sicura også brukte Ronda-Matic verk i noen av sine klokker. Vanskelig å si hva du kan selge den for. Den er jo gull-duble også, det gjør den i tillegg mindre attraktiv. Ronda-matic klokker på eBay selges for en 2-500 kroner. Tror nok ikke du kan forvente mer enn dette, dessverre. Men den ser jo bra ut, det skal den ha. Foreslår at du beholder den og bruker den selv.

Takk for svar, og det er til å leve med, kan som du sier bruke det selv. Er ny i klokke-dilla bransjen og på forumet her og lurte litt på det med gull-double (12,20 Micron osv) og hva som gjør disse mindre interessante?

Takk for svar, og det er til å leve med, kan som du sier bruke det selv. Er ny i klokke-dilla bransjen og på forumet her og lurte litt på det med gull-double (12,20 Micron osv) og hva som gjør disse mindre interessante?

Hyggelig med nye folk, velkommen. :) De er nok ikke mer komplisert enn at det er et spørsmål om smak og behag (og hva som er populært).

Gull-double er lite attraktivt i dagens marked. Tror dessverre at dette ikke blir populært i nær framtid, når det er sagt, ditt ur ser bra ut og jeg ville ha beholdt det - og brukt det. Kvalitet og bruksverdi er langt over det du kan forvente å selge for.
Tom