For no`dri..

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Unbox. Hvorfor? Fordi det faktisk er første gang jeg tar en ekte unboksing, dvs tar bildene etterhvert som jeg åpner pakken, i stedet for å røske pakken opp, og deretter ta bildene på "nytt". Ingen høydare. Here it goes...

En pakke. OIOIOI. Hva har vi kjøpt i fylla på bukta denne gangen da...
PA261596.jpg

Næmmen...
PA261597.jpg

Disse amerikanerne......
PA261598.jpg

En..... EKTE.....................................................Criterion!!!!!!!!!!!!!!!!!
PA261601.jpg

Disse gjør seg godt på handa...... Alltid
PA261603.jpg

Gode gamle Criterion-på-Nato-trikset. Alltid en succèes
PA261610.jpg

Alt i alt: En klokke som kommer til å tilbringe tilnærmet all tid i klokkeboksen inntil den går i en eller annen byttehandel! NB! Innbytte i Blancpain FF er meget aktuelt! NB! part two: Vet spørsmål om hva dette er... Just don`t. Vet ikke noe om denne, og opplever et totalt fullverdig liv alikevel...

God kveld!

Har du mer info om denne eminente og svært spennende produsenten?

:mrgreen:

Artig sak! Er det faktisk blanco på 9 tallet? :p

Og forresten: Syntes faktisk det så ut som en artig beater! :p Hvorfor ha seiko beater når det finnes Criterion? :p

Criterion er ikke noe å kimse av.
Stiftet i den lille sveitiske landsbyen Odermannsdorf en gang på slutten av 1800-tallet av brødrene Schenkenswanz. Den eldre broren Willibert var en messingsmed, mens den yngre broren, Ülf mekket sykler. De bestemte seg for å prøve seg i den stadig mer populære klokkebransjen.
De hadde middels suksess gjennom klokkesalg, men fikk et visst rykte etter å ha tatt patent på 7-timers klokka.
En gang rundt 1970 ble Criterion kjøpt opp av en undergruppe av Casio, og skiftet navn til Clitelion, men etter et svært pinlig forsøk på å slå gjennom på det amerikanske markedet, havnet firmaet igjen i moderlandet, da det ble solgt til en ambisiøs sveitsisk skipsreder.
Ryktet blant Criterion samlere er at Richemont har fattet en interesse i denne lile, herlige og tradisjonsrike klokkeprodusenten.

Regner med at det tar tid før redsuben er tilbake på armen etter dette ja. Bra med litt bredde i samlingen;)

Hvor får man kjøpt det du drakk den kvelden? ;)

Neida. røffing for skogsarbeide det der, patina så det holder :D

En skikkelig godbit! Du får ta godt vare på den, kanskje noe senere generasjoner kan få like mye glede av?

Har sett verre. Muligens den folk ikke hadde løftet på øyenbrynet en gang hvis det sto f.eks Longines på skiven. Dog litt vel mye info på skiva. Less is more!

Pussig at de ikke lyktes i USA med det klingende navnet CLITelion.

Jaja, får bare håpe at jeg ikke treffer deg en gang jeg er ute på galeien. Jeg er som alle vet, kjent for å handle i fylla.

Grattis!

Jadda......

Jeg presenterte den jo, og tilbakemeldinger er alltid hyggelige! Litt info jeg har kommet over: Tror at de byttet navnet tilbake til Criterion fra clitelion den gangen moderselskapet ble delt i to, det ene underselskapet ble til lolex, det andre clitelion. Noen indre stridigheter gjorde at de gikk tilbake til Criterion navnet, eh, jeg mener criterion TM;)

Er fortsatt aktuelt med bytte med Blancpain dere...

Grattis!

Den var jo... ehh... "flott" :p

Ikke helt min smak, men heldigvis er folk forskjellige ;)

Gratulerer med en ny beater. Begynner å bli flust av skralle klokker med rød lakk på skiven i samligen din nå.