@Klokkesamler - Jeg har vært på en del løp og er det ett løp jeg skal tilbake til, så er det Monaco. Vi var der i 2006 og V10 lyden var enorm, siden vi satt 2-3 meter fra banen.
Det artige med Monaco er at førere, teamsjefer og andre "kjendiser" faktisk er å treffe i gatene (om det under hele tatt betyr noe for deg), det skjer ikke på de andre banene. Der er de liksom innelåst i egne områder nesten ikke er å se.
Vi hadde tribune uten tvskjerm under kval på lørdag, det angret vi litt på. Satt på tribune X1 og da rett overfor Ferrari garasjen og fikk faktisk tegnspråk oppdatering om hvor Schumacher lå an, så det gikk greit. Løpet så vi fra tribune L, ved bassenget. Sto faktisk på toppen selv om vi hadde sitteplasser lengre nede. På toppen så vi nesten fra utgangen av tunnelen og forbi oss mot Rascasse (der Schumacher "parkerte" under det meget omdiskuterte kvallet samme helg).
Nå vet jeg ikke om dere er "rike" og skal bo på hotell i Monaco, men anbefaler ikke å bo øst for Monaco, det gjorde vi
Eneste transportmiddel var taxi, og det kostet...
Fra Nice går det tog hvert 15. min(?) har jeg fått høre, så det er genialt.
Håper du har antrekket og snakketøyet i orden, vi ble invitert på fest på en av de private Yachtene (en båt i mellom oss og Kimi Raikkonen sin) og betalte under bordet for et av hotellenes private Limousine. Dessverre husker hverken jeg eller min kompis hvilket hotell det var fra. Sikkert fordi vi var trette, en eller annen gang mellom søndag i mandag, det var mørkt
Jeg har alltid kjøpt billetter på
www.gpticketshop.com men sjekk gjerne
www.formel-1.no, da de i hvert fall tidligere arrangerte pakketurer til Monaco.
Ta gjerne en lunch på Quai des Artistes, på fredagen, gjerne utebord. God mat og 4 meter fra inngang til Paddock, her kommer mange førere og andre spaserende ut/inn.
God tur! Monaco er fantastisk