Formel 1

Helt enig, gøy med folk som roper litt. Problemet med Russel (og jeg likte han godt i Williams dagene) er at han også er en av de største på sutring. Du blir liksom ikke bædass om du sutrer hele tiden..
Forsåvidt et poeng. Jeg er litt ambivalent til Russell selv, men liker sånne stunt.

• Liker
Reaksjoner: andres
George "I was forecast a podium" Russell... :p

Han hadde gjort det bedre enn Perez om han hadde vært i Red Bull, uten tvil. Men det hadde veldig mange også gjort mtp hvor ræva Perez har vært. Men en ting skal være sikkert og vist: Han hadde aldri, aldri, ALDRI slått Verstappen. Russell er god, men SÅ god er han ikke.

Så han kan få rope så mye han vil :LOL:

EDIT: Sitatet kan også leses som om "Hvis jeg hadde vært i Red Bull istedet for Max og hatt Perez som teamkamerat, så kunne jeg ha vært verdensmester". Hvis man legger tvilen til gode så er jo det fult mulig. Men med Verstappen som teammate? Ikke en snøballs sjans i helvette!

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Gratulerer til Mclaren med VM-seieren! Imponerende.
Fint øyeblikk å se Ham klappe Mercedesen farvel.

Verstappen er det ingen som bryr seg om i dag og kan gratuleres med offisielt å være den den største klysa i F1. Håper han begynner med kappgang.

Gratulerer til McLaren! Ferrari gjorde det spennende helt i slutten, men Norris hadde stålkontroll.

Verstappen sin oppførsel står til stryk. Feilberegner inn i sving 1 og tar ut Piastri for så å gå på radioen å kalle dommerne for idioter fordi han fikk en 10 sekunders straff. Han burde være bedre enn det. Beklager riktignok til Piastri etter han har fått summet seg etter løpet, men jeg forventer mer av en 4x WDC.

Over tre måneder til neste løp.. Er jo interessert i fotball, så har jo noe å trøste meg med. Men dessverre så holder jeg med United, så det er jo grenser for hvor mye trøst det er å finne i PL om dagen :p

EDIT: Silly season starter jo også nå. Perez er definitivt ferdig i Red Bull og det eneste som gjenstår der er forhandlingene rundt hvor mye det kommer å koste RB å sparke han. The Race mener at det eneste som gjenstår er hvor mye penger Perez skal ha for å "pensjonere" seg med 2 år igjen av kontrakten. At han får et nytt sete i F1 er høyst usannsynlig, så det handler egentlig bare om å redde ansikt med "Jeg pensjonerer meg fra F1 for å (Fyll inn grunn her)" istedet for "Jeg har fått sparken".

Lawson virker til å være soleklar favoritt til å ta over for Perez, mens Hadjar (Som marginalt tapte F2-tittelen på søndag) har langt på vei bekreftet at han skal inn i junior-laget til Red Bull når han forsnakket seg på en pressekonferanse. Så etter alle solemerker så ser 2025-griden slik ut:

McLaren - Norris/Piastri
Ferrari - Hamilton/Leclerc
Red Bull - Verstappen/Lawson
Mercedes - Russell/Antonelli
Aston Martin - Alonso/Stroll
Alpine - Gasly/Doohan
Haas - Ocon/Bearman
Sauber/Audi - Hulkenberg/Bortoletto
Williams - Sainz/Albon
VCARB - Tsunoda/Hadjar

5 rookies! Det liker vi å se!

Redigert:
Det bør jo være et tidsspørsmål før denne karen blir skvist ut. Pappa Stroll må jo klare å ta inn over seg at junior er drit bak rattet i sammenligning med resten av feltet.
Bottas inn istedet? Viser jo at han har noe på griden å gjøre i Q1 denne helgen.
Mange pengegutter i F1, men akkurat Stroll tror jeg den som sitter sikrest.
Gamlefar har jo allerede brukt milliarder kun for å få junior i setet. Kjøp av F1 team, egen racer bane i Canada og Aston Martin.
Tror faktisk Alonso ryker der før Stroll.

Det bør jo være et tidsspørsmål før denne karen blir skvist ut. Pappa Stroll må jo klare å ta inn over seg at junior er drit bak rattet i sammenligning med resten av feltet.
Bottas inn istedet? Viser jo at han har noe på griden å gjøre i Q1 denne helgen.

Mange pengegutter i F1, men akkurat Stroll tror jeg den som sitter sikrest.
Gamlefar har jo allerede brukt milliarder kun for å få junior i setet. Kjøp av F1 team, egen racer bane i Canada og Aston Martin.
Tror faktisk Alonso ryker der før Stroll.

Dessverre så tror jeg Stroll sitter trygt. Man skulle jo tro at Stroll senior på et eller annet tidspunkt får opp øyene og skjønner at junior ikke har noe i F1 å gjøre, men det ser ikke sånn ut. Milliarder brukt på ny fabrikk, hentet Newey fra RB og Alonoso i bilen hjelper fint lite når Stroll sitter i den andre bilen og gjør som han gjør.

Williams sine mekanikere har ihvertfall fått kjørt seg denne sesongen. 16 krasjer eller noe sånt på 24 løp? Gud bedre de skal være slitne nå :LOL:
Sikkert travelt til tider.
Men er usikker på om null krasj egentlig er bra:
IMG_1905.png

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og DJ41
Dessverre så tror jeg Stroll sitter trygt. Man skulle jo tro at Stroll senior på et eller annet tidspunkt får opp øyene og skjønner at junior ikke har noe i F1 å gjøre, men det ser ikke sånn ut. Milliarder brukt på ny fabrikk, hentet Newey fra RB og Alonoso i bilen hjelper fint lite når Stroll sitter i den andre bilen og gjør som han gjør.
Kommer fortsatt ikke over når han kjørte rett inn i grusfella i Brasil, etter å ha kjørt ut på oppvarmingsrunden.

Kommer fortsatt ikke over når han kjørte rett inn i grusfella i Brasil, etter å ha kjørt ut på oppvarmingsrunden.

Det morsomste med hele det clusterfucket der var jo at hjemmefansen ropte navnet til den brasilianske resvereføreren til AM (F2 mester i 2022, Felipe Drugovich) mens Stroll sto i grusen. :LOL:

Han har ingenting i F1 å gjøre, ferdig snakka. At Drugovich ikke har fått det setet er en tragedie.

• Liker
Det morsomste med hele det clusterfucket der var jo at hjemmefansen ropte navnet til den brasilianske resvereføreren til AM (F2 mester i 2022, Felipe Drugovich) mens Stroll sto i grusen. :LOL:

Han har ingenting i F1 å gjøre, ferdig snakka. At Drugovich ikke har fått det setet er en tragedie.
Det kan man nok kanskje mene, men realiteten er at han avsluttet på 13 plass sammenlagt i år og 10 plass i fjor.
Hvert av disse årene har han slått Albon, Magnusson, Ricciardo, Guanyu, Bottas, Sargeant, Lawson.
I tillegg i år så slo han også Gasly, Ocon, Tsunoda og Hulkenberg.
I fjor dro han jo faktisk inn 74 poeng og spesielt vårsesongen var jo langt fra halvgal.

Med andre ord finnes det mange flere sjåfører i sirkuset som presterer betydelig dårligere enn han hvert eneste år, og flere av de har seter neste år de også.

Det kan man nok kanskje mene, men realiteten er at han avsluttet på 13 plass sammenlagt i år og 10 plass i fjor.
Hvert av disse årene har han slått Albon, Magnusson, Ricciardo, Guanyu, Bottas, Sargeant, Lawson.
I tillegg i år så slo han også Gasly, Ocon, Tsunoda og Hulkenberg.
I fjor dro han jo faktisk inn 74 poeng og spesielt vårsesongen var jo langt fra halvgal.

Med andre ord finnes det mange flere sjåfører i sirkuset som presterer betydelig dårligere enn han hvert eneste år, og flere av de har seter neste år de også.

Det blir jo helt feil, han har jo hele veien hatt en vesentlig mye bedre bil enn alle de du nevner. RB tapte lagtittelen pga. Perez og det er helt klart at han kun sitter fordi han bringer en haug med cash….

• Liker
At han har slått bedre førere i dårligere biler er ikke et godt argument synes jeg. Det må sammenlignes med hva teamkameraten får ut av samme bil og her taper stroll så det synger etter. Ja, han kjører mot en 2xwdc, men Alonso begynner da vitterlig å dra på årene.

Her er head2head for 23:

alo-str 23.PNG

Her for 24:

alo-str 24.PNG

Alonso på 9 plass i mesterskapet. Noe som stemmer på en prikk med AM sin posisjon i konstruktørmesterskapet (5 plass). Stroll derimot er på 13 plass og må se seg slått av Gasly (10 plass), Hulkenberg (11 plass) og Tsunoda (12 plass). Alpine er på 6 plass i WCC, Haas på 7 og VCARB på 8. Hadde han vært i nærheten av å få mest mulig ut av den bilen så hadde han vært på 10 plass bak Alonso. Men det er han ikke og det kommer han aldri til å bli.

I 2023 så var Alonso på 4 plass i WDC, mens Stroll var på 10 plass i samme bil. 206 vs 74 poeng sier sitt.

Siden Perez ble nevnt så legger jeg til head2head mot Verstappen i år. Er vel Perez sin dårligste sesong i RB, men disse tallene er absurde. Selv om Verstappen er i en annen liga enn de fleste på griden akkurat nå, så antar jeg at VELDIG mange hadde gjort det bedre enn Perez:

rb24.PNG

Redigert:
Gode poeng (y)
Jeg er allikevel 100% sikker på at Stroll har sete neste år. Og så lenge han gidder å kjøre. Pappa kommer til å ta regningene fortløpende.

Gode poeng (y)
Jeg er allikevel 100% sikker på at Stroll har sete neste år. Og så lenge han gidder å kjøre. Pappa kommer til å ta regningene fortløpende.
Stroll kommer selvfølgelig til å ha et sete så lenge Pappa betaler. Det er vel innlysende. Det er jo den eneste grunnen til at Pappa-Stroll er interessert i F1.
Så det setet er vel det sikreste i hele griden så lenge Daddy sier ja.

• Liker
Reaksjoner: Barney Ross
Stroll kommer selvfølgelig til å ha et sete så lenge Pappa betaler. Det er vel innlysende. Det er jo den eneste grunnen til at Pappa-Stroll er interessert i F1.
Så det setet er vel det sikreste i hele griden så lenge Daddy sier ja.
Enig. Tror det skal EKSTREMT mye til før senior sparker junior ut av laget. Kanskje om AM faktisk kommer seg til toppen og det blir pinlig åpenbart at junior ikke har sjans til å enten vinne WDC eller hjelpe teamet til å winne WCC.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper