Forsikring - til skrekk og advarsel

Jeg har en mistanke om at forsikring er noe som vil stige mye i pris framover pga at flere og flere misbruker forsikringer, så blant annet at 9 av 10? bilbranner i Oslo blir rapportert av folk som bor øst for akerselva, tror ikke det er noen tilfeldighet.

Åsaken til dette er stort sett pyromani, ikke misbruk. Her i Groruddalen brenner bilene støtt, sammen med søpleskur, konteinere og annet som egner seg for påtenning. Utføres gjerne av "fustrert ungdom". Samme fenomenet gjør seg gjeldene i f.eks. Gøteborg, Sthlm, Malmø, København osv.. Enkelte steder er det nå umulig å forsikre kjøretøyer til en fornuftig pris. Før nødnettet ble kryptert her i Oslo fikk man høre ganske mye om slikt, og bildet var entydig, ikke at media omtalte sakene i særlig grad da heller..

Jeg har også forsikringer for 25+ i året og alt samlet hos Gjensidige. En gang i året henger jeg på telefonen og tyner de det jeg kan og truer med å flytte hele smørja. Da får jeg hvert år noen få lapper i avslag..

Hmmmm.... 15300... ;)

Helt seriøst, jeg hadde ikke turt å ikke ha egen forsikring på et såpass kostbart ur...

Hm, du har sikkert rett. Jeg har nå sendt en forespørsel til selelskapet. Fant plutselig ut at jeg har ur til en verdi langt over det jeg tør tenke på - og minst det dobbelte av hva jeg kan fortelle Fru Minuteman.

Kjipe greier Greg. Send meg en PM neste gang du står hjemme med flatt batteri. Jeg kan svinge oppom med en booster for 1990,- ;)

La oss si det slik. ALLE er ikke urimelige... Dermed har Falck fått en kunde for livet, og kommer til å tjene så ufattelig mye mer på meg, enn å tyne meg for de 2.900,- ;) Det kaller jeg god service.

God jul til alle :) :) :)