Jeg har også hatt mye plunder i forskjellige selskap med jevnlig krav til takst og dokumentasjon for å forsikre iht. verdistigningen. I tillegg synes jeg at verdigjenstandforsikringene er relativt dyre, og spesielt for oss som har flere klokker (vi bruker vel tross alt bare en om gangen).
Det mange ikke er klar over, er at flere innboforsikringer dekker ran, også utenfor hjemmet! For meg er i hvert fall ran det mest sannsynlige scenarioet. Jeg reiser alltid kun med en klokke så ingen blir liggende igjen på hotellrommet, og den detter jo vanligvis ikke bare av armen heller. På trening bruker jeg kun pulsklokke, ergo ingen klokke i garderobeskapet.
Og i hjemmet er man fullt dekket uansett, også ved brann, skade eller tyveri.
Her er fra mine vilkår over hva som dekkes (innbo maks i KLP);
- ran og overfall, jf. straffeloven § 327
Det er ikke oppgitt noen begrensninger, hverken på sted, gjenstand eller sum.
Selvfølgelig er dette vesentlig dårligere enn verdigjenstand som også dekker vanlig tyveri, skade og evt. tap når man ikke er hjemme.
Denne er til gjengjeld gratis, så lenge man har innbo (maks). Den er heller ikke låst til en eller flere spesifikke klokker.
I denne tråden meldes det om at DNB Innbo Best dekker akkurat det samme:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/Å-flashe-dyre-klokker-sikkerhet.57875/post-741223
Det mange ikke er klar over, er at flere innboforsikringer dekker ran, også utenfor hjemmet! For meg er i hvert fall ran det mest sannsynlige scenarioet. Jeg reiser alltid kun med en klokke så ingen blir liggende igjen på hotellrommet, og den detter jo vanligvis ikke bare av armen heller. På trening bruker jeg kun pulsklokke, ergo ingen klokke i garderobeskapet.
Og i hjemmet er man fullt dekket uansett, også ved brann, skade eller tyveri.
Her er fra mine vilkår over hva som dekkes (innbo maks i KLP);
- ran og overfall, jf. straffeloven § 327
Det er ikke oppgitt noen begrensninger, hverken på sted, gjenstand eller sum.
Selvfølgelig er dette vesentlig dårligere enn verdigjenstand som også dekker vanlig tyveri, skade og evt. tap når man ikke er hjemme.
Denne er til gjengjeld gratis, så lenge man har innbo (maks). Den er heller ikke låst til en eller flere spesifikke klokker.
I denne tråden meldes det om at DNB Innbo Best dekker akkurat det samme:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/Å-flashe-dyre-klokker-sikkerhet.57875/post-741223