Forsinket Unboxing

Medlem
3. mars 2010
Sted
Innlandet
En litt forsinka unboxing av en klokke som levert (og følgelig pakket opp) torsdag morgen. Forøvrig det første klokkekjøpet siden jeg flyttet fra sivilisasjonen (Oslo) til periferien (Ålesund). En hyggelig bieffekt er at Bring-budet var meget hyggelig, noe jeg aldri opplevde i Oslo.
Anyways:
Litt ivrig på riving av embalasje:
Hvilket merke åpenbarer seg her?
IMAG0006.jpg

Jepp, det er en Zenith
IMAG0007.jpg

Innerboksen er inntakt
IMAG0008.jpg

Hva skjuler det seg her?
IMAG0010.jpg

En Zenith Defy Classic El Primero, 43mm
IMAG0011.jpg

IMAG0012.jpg

WS til slutt
IMAG0013.jpg

Og dett var dett. Ikke av de mest populære modellene til Zenith, men i 43 mm tror jeg den blir en veldig bra sommer-beater. Kjedelig hvis alle går med PO eller SUB ;)

Beklager crappy bilder. Hverken kamera eller fotograf holder mål ;)

Denne har jeg alltid likt...

Den kommer fra en periode hvor Zenith hadde relativt spiselig sortiment, slik de igjen har nå. Har rett som det er lurt på om å slå til men alltid funnet noen unnskyldninger, gjelder nesten alle klokker jeg har lyst på da.

Gratulerer. Jeg synes den er vakker......

Gratulerer med meget pen Zenith Aero. Som du sier, så er den et flott alternativ til PO og Sub. De internasjonale bruktprisene på disse er ikke så ille heller.

For å rette litt på Greg så kom vel denne modellen midt i mørkeste Nataf-tiden. Dukket første gang opp rundt 2008 hvis jeg ikke tar helt feil. Problemet med Zenith fra denne tiden var slik jeg ser det ikke nødvendigvis at de lagde bare fæle klokker, men at kolleksjonen var så stor og ufokusert, at man ble stående igjen med inntrykket at Zenith-ur var svære og stygge. Noen av dem var det også, men Zenith har for så vidt alltid vært dristige når det kommer til design. Noen av klokkene fra 70 og ikke minst sent 80-tall er for eksempel veldig spesielle.

Denne modellen her vokser stadig på meg, og jeg har siklet på en med hvit skive lenge.

Gratulerer med en tøff klokke, torode! Jeg har selv siklet på denne :)
Ellers støtter jeg opp om det Santos skriver!

Takk for alle gratulasjoner. Er enig med Santos, mye vulgært fra denne perioden, men også en god del bra.

Bruktprisene er tildels svært hyggelig nå :)

Gratulerer med en stilig klokke. Denne var ukjent for meg (er ikke så oppdatert på Zenith for øvrig). Kunne tenkt meg en slik selv :)

GRATTIS, torode!

Som Zenith-eier og -beundrer, har jeg fulgt manufakturen lenge. Thierry Nataf-regimet er det mange meninger om, og Defy-serien står jo på en måte som et "stempel" på den perioden.
Man kan like eller ikke like designet, men kvalitet i urverk er det ingen som kan trekke i tvil.
Denne er det ikke mange å se av der ute, - den er kul, og jeg både håper og tror den vil gi deg stor glede!

:D