Forskjellige skiver på 116610LN

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Hadde en liten GTG med Iveland fra forumet i kveld og vi oppdaget at det er to forskjellige skiver på to 116610LN-modeller med bare noen mnd. forskjell på garantikortet. Noen som har noe mer info om dette? :) Se særlig 1-tallet i 1000 ft. og ikke minst bokstavene ft. i "feet"

Photo204900240812.jpg

Desember 2011

Photo204919240812.jpg

Juli 2011

Kuuuult :cool:

MKI og MKII?

Hvilken serie er de to respektive ur? It's all in the details :D

Sponon: Den øverste skiven er desember 2011 og den nederste er juli 2011. Kan få postet nærmere serienr.-detaljer i morgen :)

Vil gjerne se bilder av flere skiver for å se hva andre har her inne :mrgreen:

Postet med Nokia 5110 via SMS

Sponon: Den øverste skiven er desember 2011 og den nederste er juli 2011. Kan få postet nærmere serienr.-detaljer i morgen :)

Vil gjerne se bilder av flere skiver for å se hva andre har her inne :mrgreen:

Postet med Nokia 5110 via SMS

Fantastisk!

Jeg kjøpte min sub-c i speptember 2010. Skal se om jeg får zoomet inn til åtyde noe som helst på urskiva (den er jo solgt.. Dumme meg).

ta UJU' oppfordring å post dette på TRF :D

bokstaven m er også forskjellig.
Kanskje det bare er brukt forskjellig font i word når de skrev på skiven.....? :eek:

Til og med "swiss made" er forskjellig.
Se på "a"-en i made.:)

Jeg tror nok dette har med produsjonsprosessene hos Rolex.
Tviler på at de har en eneste maskin som spytter ut alle skivene.
Ehem...Jeg mener; At de kun har en alv som maler alle skivene for hånd selv...;)

Ingen. Produseres sikkert 150 000 Sub-c pr år. Om 50 år er det neppe dagens Rolexer vintagefolket samler; men heller klokker fra produsenter med småååååå opplag. Enorme volum dreper samlerverdien. Detaljer på font er ikke nok til å gi dem selvstendig samleverdi :p