Wow! Takk for mye flotte forslag!
Bergepet hvit er strekt litt, men det er helt greit. Hvit, sølv, lys, osv.
Har ikke bestemt meg og har et åpent sinn.
Men tviler på at det blir Panda da jeg har en Panda fra før (spesielt ikke med 3 sorte sirkler, kanskje 2 sorte som nevnte Heuer).
Det samme gjelder speedmaster, de har mange lekre, men har en speedmaster fra før og vil ha litt annen look - som fremgår av de fleste andre eksempler i denne tråden - litt vanskelig for å forklare, men f.eks. stort glass med ikke alt for mye kant rundt (dvs. tall/markeringer på skiven, ikke på bezel).
Ønsker også enkelhet/renhet og
symmetri.
Samme med om det må være chronograf eller ikke, f.eks. IWC Portugese kan være aktuell.
Sølv eller gull (eller lignende farger) på hele eller deler, har jeg heller ikke bestemt.
I utgangpunktet skal den kle brun reim, men om jeg faller for en med sort, så gjør jeg det...
Men kanskje viktigst - jeg har ikke stort håndledd, så den må ikke være for stor og tykk.
(Har forøvrig ikke noe i mot titan for å få ned vekten).
Skal ikke se bort i fra det, men føler vel ikke at det blir i år...
Ønsker i utgangspunktet ikke flere Rolex nå, og ønsker ikke å "flashe" for mye spesielt ifm jobb. Andre mindre kjente dyre merker føler jeg er OK da det sklir under radaren. Men det hadde ikke gjort noe å finne en jeg virkelig likte i +/- 20k klassen...
Seagull var fin, men litt for vintage look for min del.
IWC til høyre er veldig det jeg er ute etter. Men er de for store/tykke for meg tro?
Også usikker på om jeg ønsker å bevege meg opp i denne prisklassen for denne type klokke..
Denne var veldig kul!!
Ønsker ikke Tag Heuer, men dette ser ut til å være Heuer.
Hva er det? Mer info om prisklasse hvilket år den ble produsert, er det mange å få tak i brukt etc?? (har ikke rukket å google den enda).
Likte denne veldig (har ikke kommet over så mange kule Seiko chronografer tidligere), men lurer på om de har noen andre varianter?.
Longines og Hamilton er hete kandidater, må gjøre litt mer reasarch og finne wristshot-bilder og videoer for å se om de er for store/tykke for meg.