Forslag til min første skikkelige klokke?

Medlem
26. april 2013
Sted
Oslo
Hei

Jeg er på utkikk etter en ny klokke, helst brukt. Jeg har en del kriterier som jeg ramser opp nedover her.
Den bør helst ikke koste så mye mer enn ca 10 000.
Det jeg ser etter er en klokke med stålreim, som er rundt 40-41(42) mm uten knapper (for spinkle håndledd for noe større).
Et absolutt krav er at ringen rundt ikke kan ha noen farge, kun stål!
Har kun hatt kvartsur (nåværende klokke er seiko spc016), og nå er jeg mest interessert i automatisk mekanisk.
Når det kommer til farge på urskiven så er grå eller svart best, men kan også vurdere andre farger
Jeg liker detaljer på urskiven og det kan gjerne være flere små visere (selv om jeg ikke bruker funksjonene så ser det bra ut)

Jeg vet at utenom pris (derfor også uaktuell), så har jeg nesten forklart utseende på denne klokka (Breitling Chronomat 41 AB014012-F554-378A)
AB014012-F554-378A Breitling Chronomat 41 Grey Dial Bracelet Pris 55.195,-

En klokke til jeg liker utseende på som er nærmere budsjettet i bruktpris er: Tag Heuer CAP2110 (Måler tag hauer med eller uten knottene?)

Jeg synes en del omega seamaster ser greie ut, men de fleste faller bort fordi de har farge på ringen rundt glasset.

Er det andre merker og modeller som dere kan anbefale, som passer kriteriene? Jeg har sett en del på urverket, men det er nok eldre modeller som ikke lenger er der, og kanskje andre merker.

BTW, min Første post! :cool:

Redigert:
Velkommen til Tidssonen

Hva med en splitter ny Sinn 556?

orig.jpg

Groovy baby, groovy :cool:

Redigert:
Du burde handle brukt:)
Omega seamaster er det første tipset jeg har.

+1! Hvis TS slenger på noen lapper til kan han få en speedy pro også. Eller kanskje han burde spare til sub? (måtte nevnes!)

Neida, men jeg vil foreslå Sinn, ny eller brukt. Kanskje en Helson SD?

EDIT: Ninjaed med sinn av @Thomas .

Redigert av en moderator:
Glem nå ikke det absolutte kravet til blank bezelring, karer. Da snevrer Seamaster-utvalget seg betraktelig inn, Electric Blue og AC/non-AC er de jeg kommer på i farten.

Noen Speedy Date-varianter er nok nærmere det trådstarter ønsker seg (innen Omega), men det blir kanskje litt smått igjen.

Velkommen hit.

Spar mer og kjøp deg SUB - er som regel et standardsvar her inne;)

Spøk til side. Du får en kjempklokke, som også er innenfor dine kriterier, med Sinn som er avbildet lenger opp her.

Litt over budsjett, men treffer bra på de andre kriteriene. Kanskje mulig å prute litt, men er ganske godt priset allerede etter min mening. Omega Seamaster - FINN Torget

Den var ikke verst. Litt over budsjett bare. Er det samme modell som dette?
Omega Seamaster Professional Chronometer - FINN Torget
Hvor mye ville det kostet å bytte urskive hos urmaker? Kanskje denne hadde litt mer bruksriper.

Rask respons på forumet her!
Ser ut som "alle" anbefaler omega... men husk stålfarget bezelring :)