Er godt på vei til å kjøpe min første klokke. Har vært hos urmaker å prøvd flere klokker, valgene står foreløpig mellom Omega Speedwatch Moonwatch, Omega Aqua Terra og Tudor BB58. Siden dette blir min første klokke er jeg ikke sikker på om dette er en hobby jeg vil fortsette med i 1 år eller flere tiår. Derfor er kombinasjon av enkelt å selge og minimere tap ved salg en faktor, i tilfelle jeg finner ut at dette ikke var noe for meg likevel. Dersom jeg bruker klokken ofte og liker hobbyen så ser jeg for meg at det vil være viktig at klokken vil være ett fint samleobjekt også 10-20 år frem i tid.
Alt opp mot 150 000 kr er OK, men ønsker helst å holde meg under 100 000 kr. Det må ikke være Omega eller Tudor, er også åpen for andre merker. Jeg bruker aldri dress, kun hverdagslige klær. AT
Av alternativene nevnt over hvilke vil holde seg best i pris om 1 år, og hvilke vil være mest tidløse 10 år frem i tid? Holder alle klokkene like god kvalitet? Hva med service interval og kostnad på service, er det ca likt på alle alternativene?
Jeg har sett bilder online av BB58 der glasset har velig mye riper. Er dette noe som skjer med alle klokker? Eller mangler BB58 safir glass på oversiden av glasset?
Alt opp mot 150 000 kr er OK, men ønsker helst å holde meg under 100 000 kr. Det må ikke være Omega eller Tudor, er også åpen for andre merker. Jeg bruker aldri dress, kun hverdagslige klær. AT
Av alternativene nevnt over hvilke vil holde seg best i pris om 1 år, og hvilke vil være mest tidløse 10 år frem i tid? Holder alle klokkene like god kvalitet? Hva med service interval og kostnad på service, er det ca likt på alle alternativene?
Jeg har sett bilder online av BB58 der glasset har velig mye riper. Er dette noe som skjer med alle klokker? Eller mangler BB58 safir glass på oversiden av glasset?