CreationWatches bruker DHL. Den vareprisen du ser på nettsiden til CreationWatches er inkludert transport til din egen dør, eller til et "pick-up point" nær deg om du foretrekker det. DHL oppretter et kundeforhold på deg, og legger ut 25 % MVA for deg. For denne tjenesten tar de et gebyr for, som du også skal betale MVA på. Noen dager etter at du har fått/hentet klokken, får du regningen fra DHL (med 1-2 dagers betalingsfrist).
Min egen erfaring: 31. mai bestilte jeg en Hamilton Khaki X-Wind Automatic Chronograph fra CreationWatches. Prisen på kr. 8152,- (inkl. transport med DHL) betalte jeg ved bestilling. 1. juni ble pakken sendt, og jeg fikk mail med sporingsnummer. Brukte sporingsnummeret og endret fra "levering hjem" til "levering til pick-up point" - i mitt tilfelle 7-eleven på Grefsen i Oslo. Der hentet jeg klokken den 4. juni (husk bildeleg.) uten å betale noe mer. Noen dager senere fikk jeg en regning på kr. 2500,- fra DHL. Dette beløpet inkluderte kr. 2031,25 i MVA for klokken, samt kr. 468,75 i gebyr og MVA på gebyret for å ha fortollet klokken og lagt ut for beløpet. Regningen fra DHL kom som snail-mail. Jeg tror betalingsfristen var en ukes tid etter brevets datering. Da jeg fikk brevet i min postkasse var det ikke mye tid igjen. Brevet med regningen postet i Norge brukte vel litt lenger tid på å nå meg en pakken med uret sendt fra Singapore.