Forumoppgradering og vedlikehold 30.oktober

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Forumet har nå gjennomgått en større oppgradering og vedlikeholdsjobb.

Opplever dere noen problemer, ikke nøl med å gi en tilbakemelding!

Jeg opplever nå at det legger seg en google-annonse over den boksen jeg kunne huke av for å forbli pålogget. Bruker Macbook Pro med 15" skjerm. Når jeg bruker stasjonær pc med større monitor legger annonsen seg til siden, slik at jeg kan huke av...

Kan dette fikses på noe vis? Har bare Mac´en hjemme...

Jeg opplever problemer når jeg er på TS ifra iPhonen.
Den linja med "Forum, kjøp og salg, støtt tidssonen osv osv" legger seg over annonsene, men når jeg bruker Safari er annonsene det øverste på skjermen, så "Nye innlegg, personlig meldinger FAQ osv osv" får jeg ikke trykket på. Prøvde å ta et skjermbilde, men funket ikke..

Har fremdeles problmer på iphonen,

Her er skjermbilde
ea781e7a.jpg

Vet ikke helt om jeg forstår problemet? Forsvinner hele den øvre delen av forumet på iPhone?

Jeg kjører selv siste iOS, og har ikke noe problemer på min iPhone.

Hele den øverste delen forsivnner ja, men kan sjekke etterpå om jeg ligger en oppdatering bak.

Google annonsen er fortsatt for stor for meg. Er det bare jeg som opplever dette problemet?

En god oppgradering, Juice.

En ting, før oppgraderingen så var det mulig å se hvilke tråder forumets brukere browser. Dette kunne overvåkes under "hurtiglenker - Hvem er aktive". Etter oppgraderingen så funker ikke dette. Er det mulig å fikse? Var en hyggelig feature ;)

En god oppgradering, Juice.

En ting, før oppgraderingen så var det mulig å se hvilke tråder forumets brukere browser. Dette kunne overvåkes under "hurtiglenker - Hvem er aktive". Etter oppgraderingen så funker ikke dette. Er det mulig å fikse? Var en hyggelig feature ;)

Helt enig i dette! Jeg fant mange gøyale tråder, som jeg normalt ikke ville ha søkt etter, via denne featuren :)

Dere har fortsatt tilgang til dette.
Gå nederst på forumforsiden, til "Aktive medlemmer". Trykker dere på "41 users online" (41, eller hvor mange som er online for øyeblikk), vil dere få opp skjermen dere etterlyser.

Dere har fortsatt tilgang til dette.
Gå nederst på forumforsiden, til "Aktive medlemmer". Trykker dere på "41 users online" (41, eller hvor mange som er online for øyeblikk), vil dere få opp skjermen dere etterlyser.

Man kan fortsatt ikke se hvilke tråder andre brukere leser. Jeg får bare opp:

"Ser på forumliste
Tidssonen.no - Klokker, klokkeforum, kjøp og salg av klokker. " på hver bruker. Alle kan ikke henge på fremsiden, noen må jo browse tråder ;)

Hyggelig feature med Bell & Ross klokken på forsiden, men hadde vært hyggelig å se andre ur der og! Mulig å la det "gå på rundgang" blant et par ur? Skjønner at det kan være litt tricky iforhold til diverse copyrights, merkevarebeskyttelse osv osv, men er vel verdt et forsøk? :p

Man kan fortsatt ikke se hvilke tråder andre brukere leser. Jeg får bare opp:

"Ser på forumliste
Tidssonen.no - Klokker, klokkeforum, kjøp og salg av klokker. " på hver bruker. Alle kan ikke henge på fremsiden, noen må jo browse tråder ;)

Har nå testet litt. Slik det ser ut, så skal denne funksjonen fungere som den skal. Kanskje det bare er ekstra mange som henger i forumlisten akkurat nå? ;)

Men jeg skal se litt mer på det jeg, og evt. finne ut om det er et problem flere som kjører denne forumplattformen opplever :)

Ser ut som det er fikset nå Juice, takk =)

Jeg har en relativt stor skjerm, og etter oppgraderingen så blir Tidssonen sentrert mitt i skjermen, istede for å være fullscreen. Er dette noe jeg kan fikse selv på under instillinger? Legger ved to screenshots for å forklare litt bedre:

5171492358_6d94c4eac1_b.jpg

5171492426_6634a41902_b.jpg

Sponon:
Dette har å gjøre med et ønske om å ha et konsistent utseende uavhengig av nettleser og skjermoppløsning.

Dynamisk bredde er egentlig litt på vei ut, da det er svært vanskelig å designe gode sider med tanke på det vanvittige spennet som er av ulike oppløsninger og nettlesere nå om dagen (tenk alt fra mobile enheter til 30" LCD displays).

Håper ikke det er for til stor irritasjon ;)