Fotball-VM

Navas er en syk keeper. Har en utkjøpsklausul på bare 10m fra Levante, laget som snapper han opp er heldige. :D

Jepp, ikke akkurat en klassiker så langt. Dog fikk Costa Rica nettopp en mann utvist med rødt kort og må prøve å holde 1-0 de siste 20 minuttene med 10 mann. Ble plutselig litt mer spennende ihvertfall. :)

@Hvalrossen Angående Robben straffen:

BrUWbEQCQAAuizs.jpg:large

Jepp, ikke akkurat et sammenstøt av episke proporsjoner det der, slik Robben fikk det til å se ut. Nå kan det diskuteres at han burde fått tidligere, men... Synd at Mexico røk ut, liker dem veldig godt. Ville blant annet se flere episke målfeiringer fra Miguel Herrera! :mrgreen:

Takk @Kohe321: billedbevis på at Robben sparket på foten til Márquez!! Hard utvisning idag. Kanskje ikke all verdens kamp, symbolisert av to feilspark som ble mål ... Go Costa Rica!

Redigert av en moderator:
Godt Suarez fikk som fortjent. Har vel et oppvaskmøte med Liverpool etter VM i tillegg!

denne kjøper jeg ikke, straffen er til dels billig men fremfor alt meningsløs : hvorfor skal han få lov å komme tilbake ?
oppvaskmøte hjelper ingenting, mannen er syk og trenger behandling før han kan spille kamp igjen.

Litt morsomt med Algerie, ingen tvil om det, men jeg lovet meg selv å holde med disse gutta i VM (merk nydrakt; kom på torsdag):

Nå vant vel Algerie sist (?) disse møttes i VM, 2-1, med mål av Belloumi og Rabah Madjer

Ble nødt til å jobbe i kveld (samt å ta en oppløftende løpetur). I morgen skal jeg imidlertid benke meg klokken seks for å bivåne at Argentina gruser Sveits og at Messi fester grepet om toppscorer-tittelen.

Det er nemlig tvingende nødvendig for at jeg skal ha noe håp om å vinne tippekonkurransen på jobben. I tillegg ser jeg at det følgende bør skje:

* Brasil, Frankrike, Nederland og Argentina videre fra kvarten
* Brasil og Nederland til finalen etter at Nederland slår Argentina i en målrik batalje (trenger flere Messi-mål)
* Brasil vinner finalen, Argentina tar bronsefinalen og Messi putter et par mål til.

Sånn, da skulle tittelen (min altså) være sikret. Så lenge Neymar ikke blir toppscorer...

:)

Ble nødt til å jobbe i kveld (samt å ta en oppløftende løpetur). I morgen skal jeg imidlertid benke meg klokken seks for å bivåne at Argentina gruser Sveits og at Messi fester grepet om toppscorer-tittelen.

Det er nemlig tvingende nødvendig for at jeg skal ha noe håp om å vinne tippekonkurransen på jobben. I tillegg ser jeg at det følgende bør skje:

* Brasil og Nederland til finalen etter at Nederland slår Argentina i en målrik batalje (trenger flere Messi-mål)
* Brasil vinner finalen, Argentina tar bronsefinalen og Messi putter et par mål til.

Sånn, da skulle tittelen (min altså) være sikret. Så lenge Neymar ikke blir toppscorer...

Støtter Messi som toppscorer, men vi da få ut flip-flopperne fra Holland!

Er av alle ting avhengig av at CR slår ut Nederland fordi en annen har identisk avslutning på sitt tippeskjema, men med Nederland. Og så må det bli Ger-Arg i finalen med seier til pølsespiserne. Håper jeg slipper en like slitsom kamp til som i går. Holdt på å daue!

Oi-oi-oi, gutta boys er elendige idag. Foreløpig reddet av grusomme sveitsiske avslutninger ....

Grusomt, grusomt. Og jeg som trodde at Costa Rica er det svakeste laget som er igjen. Selv Messi var elendig.
Triste greier ...

Hah, da har pulsen roet seg litt etter den syke slutten på kampen så jeg skribler ned noen umiddelbare tanker.

For en horribel kamp, som lag spiller Argentina helt elendig. Messi som var god igjennom hele kampen reddet dem på slutten nok en gang med løpet fra midtbanen (Di Maria skal selvsagt ha cred for å sette skuddet også!). Til nå har han og Di Maria måttet bære angrepet og alt det kreative i angrep, men i denne kampen sviktet plutselig Di Maria totalt. Han hadde skudd som traff føtter, feilpasninger og generelle balltap opp og ned ad stolpe. Det ble opp til den lille magikeren å stå for playmaker rollen alene, og selv om han måtte kjempe mot megatette markeringer fra 2-3 sveitsere om gangen, så kom han seg ofte løs og skapte farer nesten hver gang han fikk en milimeter med rom å jobbe med. Men, det gode spillet ble ikke fulgt opp slik det burde. Palacio sitt amboltmottak foran mål etter Messis dribleraid og krempasning var til å rive seg i håret av, og et perfekt bilde på hva som er problemet til Argentina når de andre foran ikke er skarpe.

Synes også det ble alt for mye innlegg og for lite langskudd mot det tette etablerte forsvaret. De få gangene de prøve langskudd kom de nær scoring, og til sammenligning var det vel bare én god avslutning på mål fra innlegg via heading (Higuains høydepunkt i kampen). Og angående Higuain så er det synd at han, som er så viktig for laget, er så til de grader ute av form akkurat nå. Han virker treig. Har ikke sett mye av ham i Napoli, men har han mistet så mye av eksplosiviteten sin i Italia? Så langt i VM virker det som om han lunter rundt utpå banen med to store porsjoner pasta i magen... :p

Skal de ha sjanse til å gå videre til semifinale så må de andre se å reise seg og begynne å spille bedre de også. Kjemien og samspillet de viste under kvalikken til VM er jo helt borte vekk, noe Sabella må ta på sin kappe og klare å fikse om han vil at de skal lukte på noen pokal. Virker også som de kunne trengt en mental coach også, alle unntatt Messi virker så "snille", skuddredde og lite besluttsomme. Liten tro på at det de vil gjøre fremover virker. Det er VM, men kom igjen, vis litt mot og vilje til å satse...

Glad for at de gikk videre uansett! Messi er bare rå og en fryd å se på, og selv om jeg tviler på at han kan dra iland et VM gull nesten på egenhånd (ved mindre resten kan begynne å spille bedre neste kamp), så er det ihvertfall gøy å få en kamp til med Messi å glede seg til. Di Maria skal også ha cred for at han ikke ga opp og klarte å spille seg inn kampen mer og mer etterhvert. For en syk kondisjon den fyren har! Helt utrolig.

...

@Hvalrossen Belgia-USA neste! Hvilken drakt får æren under denne? :)

Redigert av en moderator:
_75980850_294643e6-8176-4e4f-a0e1-d765a49c4cc4.jpg

Di Maria : "That goal was Leo's goal. Only he can build such a play."

hi-res-9ca1efb4583dcbaa317614aa2a2e080d_crop_north.jpg