Fotballgutta smykker seg med luksus-klokker

Medlem
27. mai 2011
Kom over denne artikelen i Hegnar.no om klokkene til fotball gutta og Gamst har lagt penger sin Audemars Piguet-klokke. Noen som vet hvilke modeler de har?

http://www.hegnar.no/okonomi/article649978.ece

Fotballgutta velger armbåndsur fra luksusmerker som Chanel, Armani og Audemars Piguet opp i hundretuseners-klassen.

Jeg hadde kanskje ventet å se flere Rolex-ur blant landslagsspillerne. Her er det mye klumpete "harry"-klokker. Men også noen samlerobjekter. Gamst Pedersens Audemars Piguet-klokke er et eksempel på et slik et, sier Tron L. Schøning i auksjonshuset Blomqvist til VG.

Gamst-klokken har ifølge leverandøren selv en prislapp i overkant av 400.000 kroner. Det er i øvre intervallet av hva fotballgutta flest legger igjen på en klokke.

Mens John Arne Riise blant annet eier et Chanel-herreur til rundt 100.000 kroner, nøyer Erik Huseklepp og Brede Hangeland seg med klokker til rundt 10.000 kroner, fra Emporio Armani og Formex.

Smykkeentustiasten, John Carew, derimot stilte klokkeløs på pressekonferanse søndag.

- Jeg har noen "bling-bling"-klokker hjemme. Med jeg byr meg egentlig ikke så særlig om klokker. Det viktigste er at de viser rett tid, og at de passer til resten av antrekket. Hvis ikke, så bruker jeg bare klokken på mobilen, sier han til avisen.

Men... Hvor interesserte er de egentlig i klokker?

Jeg mistenker at det er litt show-off-faktor.

Neida, jeg skal holde kjeft.

Men jeg tror visse klokkeprodusenter burde vurdere om merkevarebyggingen deres skjer i tråd med de langsiktige interessene lange og tradisjonsrike manufakturer burde ha.

Mange fotballspillere har mye meget flott klokker av høy kvalitet og pris :) Men mange av de tjene jo godt og det blir vel således litt naturlig.. De bruker jo stort sett dyre klær, biler etc også! Men av de norske fotballspillerne virker det ikke som så veldig mange har helt sansen;) Men ser man feks til England har vel nesten alle spilleren klokker vi normale bare drømmer om! Vet at mange av spillerne in England ikke bare har en, men mange klokker og det virker faktiskt som flere av dem er ganske så interessert og har et ganske bredt aspekter av horlogére suisse i boksen! Er altid mye Rolex å se der, samt Hublot og AP er ganske i hot der borte for tiden! Men de fleste av de store er godt representert på håndleddene rundt om.. Skulle hatt en rimelig grei samling selv om jeg hadde blitt fotballproff.. Men her har det ikke blitt høyere enn 3div enda, så blir nok med drømmen;)

Fikk litt lyst til å dra en "Luringen" ;) Ringe opp en av gutta og late som man er fra Bjerke, tilby å kjøpe tilbake klokka for å ikke gi Audemars dårlig rykte :D

[video=youtube;hDy8MKaAVok]http://www.youtube.com/watch?v=hDy8MKaAVok[/video]

Neida, jeg skal holde kjeft.

Men jeg tror visse klokkeprodusenter burde vurdere om merkevarebyggingen deres skjer i tråd med de langsiktige interessene lange og tradisjonsrike manufakturer burde ha.

Så... Du mener at klokkeprodusentene bør foreta en vurdering av sine potensielle kunder, og selv avgjøre hvem som skal få lov til å kjøpe klokkene deres? :p

Fikk litt lyst til å dra en "Luringen" ;) Ringe opp en av gutta og late som man er fra Bjerke, tilby å kjøpe tilbake klokka for å ikke gi Audemars dårlig rykte :D

Gjør det, gjør det, gjennomfør det.:D

Klart at det er vel ikke alltid at kjøperne av et produkt er i samsvar med målgruppen eller verdisynet til produsenten.;)

Det er ingen grunn til å tro at utbredelsen av AP hos unge menn med nye penger er tilfeldig, eller noe ikke selskapet kan styre selv. De ønsker å nå den målgruppen, og gjør det gjennom meget meget bevisst produktplassering på de riktige håndledd.

Det er ingen grunn til å tro at utbredelsen av AP hos unge menn med nye penger er tilfeldig, eller noe ikke selskapet kan styre selv. De ønsker å nå den målgruppen, og gjør det gjennom meget meget bevisst produktplassering på de riktige håndledd.

Da er jo neste spørsmål om AP har plassert klokken på Gamsten sitt håndledd, eller om han har gjort det selv...

Tipper det er en selger med god provisjonsordning som har ordnet det håndleddet. For Gamsten ville det nok ikke ha store betydningen om han gikk for AP, Rolex, Hublot eller hva pokker. Så lenge prisen var stiv nok, og klokken blir lagt merke til... (gjetter jeg da)

Ref. Entourage:cool:

Så... Du mener at klokkeprodusentene bør foreta en vurdering av sine potensielle kunder, og selv avgjøre hvem som skal få lov til å kjøpe klokkene deres? :p

Hehe ;)

Som Anders poengterte så dreier det seg trolig om en bevisst strategi som er valgt av AP. Det handler om produktplassering, avgjørelsen om å utstyre Chanel med AP urverk, link til jetsettere og hip-hop'ere. Jeg er veldig kritisk til at AP åpenbart bygger opp under dette imaget.

Hehe ;)

Som Anders poengterte så dreier det seg trolig om en bevisst strategi som er valgt av AP. Det handler om produktplassering, avgjørelsen om å utstyre Chanel med AP urverk, link til jetsettere og hip-hop'ere. Jeg er veldig kritisk til at AP åpenbart bygger opp under dette imaget.

Om de klarer å alltid være i front av nyskaping hva angår trender, moter, materialvalg, produksjonsteknikker etc vil det nok svare seg i lengden. Verden vil alltid ha en stor kjøpergruppe som ikke vil (eller trenger) å bekymre seg over resalgverdien.

For slik jeg ser det er resalgverdien på disse urene høyst usikker. De er veldig trendy nå.. Men... Hva er de om 15 år?

Om det er holdninger jeg står inne for tror jeg ikke at jeg trenger å svare for. Tror de fleste har fått med seg at jeg har konservative kjerneverdier når det kommer til kvalitet og holdbarhet. ;)

Men herregud så kul de er.... :p

Du vet du ikke møter en WIS når du treffer på en person med en Chanel-klokke til 100k rundt håndleddet...

Hva forventer dere av en gjeng drittunger som livnærer seg ved å løpe rundt i shorts og tuppe en dum ball rundt på en gressplen, for deretter å slikke hverandre i ansiktet når en av dem scorer eller noe slikt...?
Hvis de kan ha slik uanstendig oppførsel foran tusenvis av tilskuere, tenk hvordan de oppfører seg når de er nakne og alene i garderoben.:eek:
Litt mindre hårgelé og øredobber, og litt mer blod på drakta hadde gjort seg det...;)

Nei, jeg er ikke spesielt glad i fotball...:p