Fotballgutta smykker seg med luksus-klokker

Nei, de skulle lært av Maradona (og tenker ikke primært på ballbehandlingen denne gangen)
Diego-Armando-Maradona-Rolex-Watches.jpg
 
Ragamuffin: Du vet vell at Maradona har en Hublot på hver arm nå. :?
 
Så lenge de bare vinner i kveld kan de for min del gå med enorme Nixon klokker laget av granitt.
 
Så lenge de bare vinner i kveld kan de for min del gå med enorme Nixon klokker laget av granitt.

Uff, uff, uff... Her snakker vi feilprioriteringer, ja... :p

Jeg, for min del, kunne ikke ha brydd meg mindre om resultatet, bare de har ordentlige klokker på armen :)
 
Sorry Risse, men det var "Harry klokke" du hadde :)

Kom over enda mer om fotball gutta sine klokker: http://minmote.no/index.php/2011/09/klokketro-pa-luksus/

Landslagsstjernene har klokketro på luksus:

Chanel, Armani og Audemars Piguet. De norske landslagsspillerne sverger til luksuriøse armbåndsur.
Sammen med klokkeekspert Trond L. Schøning i auksjonshuset Blomqvist, har VG tatt en grundig gjennomgang av landslagsspillernes klokker.
- Jeg hadde kanskje ventet å se flere Rolex-ur blant landslagsspillerne. Her er det mye store og klumpete «harry»-klokker. Men også noen få samlerobjekter. Gamst Pedersens Audemars Piguet-klokke er et eksempel på et slikt et, sier Schøning.
Ifølge leverandøren selv koster et slikt ur over 400 000 kroner i norske butikker.

Eksklusive klokker
Schøning mener det er «Beckham-effekten» som har fått norske menn – og spesielt rike fotballspillere – til å handle rådyre herreur de siste årene.
- Trenden med eksklusive klokker kom ganske sent til Norge. Men vi ser at flere og flere bruker mye penger på klokker nå, sier Schøning, som har jobbet med taksering av armbåndsur i over ti år.
Fulham-proff Bjørn Helge Riise er svært opptatt av eksklusive armbåndsur. Han eier flere klokker, og innrømmer at det er fort gjort å skifte dem ut.
- De koster litt. Men jeg ser på det som en investering. Tar du godt vare på klokkene, så er det fullt mulig å tjene penger på dem i løpet av noen år. I London er det også enkelt å bytte klokker internt i klubben, sier Riise til VG.
- Hvem er det som er klokkekongen på landslaget?
- Hehe, det er vanskelig å svare på. Men John Arne (Riise) og John (Carew) har noen ganske kule klokker, sier han.
Italienske Vogue fikk også mye oppmerksomhet for juniforsiden sin. Les mer her.
-Merket har ikke så mye å si
Storebror Riise benekter derimot at han er den som er mest opptatt av klokker på landslaget.
- Bjørn Helge er mye mer opptatt av det der enn meg, ler han.
- Men jeg synes det er kult å finne riktig klokke til forskjellige antrekk. Derfor har jeg en del liggende hjemme, legger han til.
Han vet ikke hvor mange klokker han har kjøpt i løpet av proffkarrieren. Men forteller at det er blitt «en del».
- Jeg har klokker fra flere designere. Merket har ikke så mye å si. Men jeg må innrømme at Hublot-klokken er min personlige favoritt, sier han uten å ville utdype prisen.
- Hehe, nei, hva de koster holder jeg for meg selv, sier han med et smil

«Bling-bling»
VG er derimot kjent med at snittprisen på sveitsiske klokkene er rundt 120 000 kroner per armbåndsur.
En av dem som er kjent for en eksklusiv klesstil på landslaget, er John Carew.
Under gårsdagens pressetreff med landslaget stilte han med diamantringer på fingrene og designerskjerf rundt halsen – men uten noen klokke på armen.
- Jeg har noen «bling-bling»-klokker hjemme. Men jeg bryr meg egentlig ikke så særlig om klokker. Det viktigste er at de viser rett tid, og at de passer resten av antrekket. Hvis ikke, så bruker jeg bare klokken på mobilen, smiler han.

FAKE-UR: Norges førstekeeper, Rune Almenning Jarstein har brukt småpenger på sin egen klokke. En «fake» Breitling til bare 700 kroner i Egypt.
MED PÅ MOTENE: Landslagskaptein Brede Hangeland har en Formex-klokke. Veiledende pris er 10 000 kroner.
EKSKLUSIVT: Morten Gamst Pedersen, som her hygger seg med landslagskollega Vadim Demidov, eier et eksklusivt Audemars Piguet Royal Oak Offshore limited edition-herreur. Veiledende pris over 400 000 kroner i norske butikker.
Kr. 1900,-: - Det viktigste er at jeg er fornøyd med klokken, sier Mohammed «Moa» Abdellaoue. Han har et Guess-ur til 1900 kroner.
LUKSURIØS: John Arne Riise eier flere eksklusive herreur. Denne Chanel J12-klokken koster rundt 100 000 kroner i norske butikker.

Klokken til Riise var ikke etter min smak, men det når moren hans som har kjøpt klokken til han;)
 
Herregud, her var det mye heslig. Om jeg hadde hatt en årslønn på et tosifret antall millioner ville det garantert blitt et par IWC, Glasshütte eller JLC. Og selv om jeg ikke nødvendigvis forventer at overfladiske fotballspillere skal være såpass inne i klokkeverdenen at de bruker disse merkene, ville jeg i det minste forvente litt mer kjente kvalitetsmerker som Omega, Breitling og ikke minst Rolex. Spesielt Rolex er jo gjerne favorittmerket til nyrike som liker å flashe med pengene sine.