Fra PC til Mac?

Kjøpte en Macbook Pro for 13.000 for nesten 7 år siden. Bruker den fortsatt uten problemer. Surfing, tekstbehandling og noe billedbehandling, men ingen spill og tunge programmer. Eneste var at hard-disken fikk problemer etter at maskinen hadde et møte med en kaffekopp, men den klarte jeg fint å bytte selv. Så da fikk jeg flash-drive, og det var noe jeg burde ha skaffet meg for lenge siden likevel.

Det har sikkert skjedd mye på PC-fronten på 7 år, men jeg ser meg ikke tilbake.

• Liker
Reaksjoner: Anders
Kjøpte en Macbook Pro for 13.000 for nesten 7 år siden. Bruker den fortsatt uten problemer. Surfing, tekstbehandling og noe billedbehandling, men ingen spill og tunge programmer. Eneste var at hard-disken fikk problemer etter at maskinen hadde et møte med en kaffekopp, men den klarte jeg fint å bytte selv. Så da fikk jeg flash-drive, og det var noe jeg burde ha skaffet meg for lenge siden likevel.

Det har sikkert skjedd mye på PC-fronten på 7 år, men jeg ser meg ikke tilbake.

Herlig, takk for infoen. :)

I motsetning til på iPhone, hvor hver nye oppdatering av iOS ser ut til å være designet for å få forrige generasjon hardware til å bli helt ubruktelig, virker det faktisk som om OS X (nå: maOS) utvikles å kjøre på gamle maskiner.

blog-whymac-fanbois.jpg

Det går vel an å dualboote mac nå, gjør det ikke? Kjøp mac, og legg inn windows i tillegg (eller Linux) hvis du har behov for det. Jeg har kjørt Linux og Windows sammen på alle maskiner jeg har hatt siste ti årene, og har vært fornøyd med det i alle fall.

Gikk over på Mac for 8 år siden og aldri sett meg tilbake.
Fikk konvertert min far og siden har han sluttet å ringe ved behov for databistand.

Windows (evt. Linux) kan installeres gjennom BootCamp eller Parallels