Frakt av klokke

Medlem
11. sep. 2018
Sted
bergen
Heisann folkens!

Jeg er brand new her på Tidssonen, og har nettopp kjøpt en Longines Legend Diver fra 2017 (her på forumet!). Jeg har imidlertid en utfordring - jeg er bergensbasert. Klokken ble kjøpt av en kamerat/mellommann i Oslo for meg, og ligger dessverre trygt der inntil videre.

Hvordan får jeg den sendt til Bergen? Tror esken er ganske tung da den visstnok er laget av ordentlig treverk, og da blir verdibrev litt uaktuelt.. Blir helt gal av å vente på at jeg skal til Oslo om fire uker....

Noen som har vært i en lignende situasjon?

*Takk til moderator som flyttet spm. mitt til korrekt tråd! :)

Redigert:
Hei, og velkommen:)
Sikreste/raskeste måte er "Ekspress over natt" (Forsikret opp til 50´)
Men billig er det ikke - tipper Oslo -Bergen ca. 6-700,- (Opp til 10 kg)

Redigert:
Takker og bukker for velkomsten. Jeg har gledet meg lenge til å bli en del av samfunnet her inne!

6-700 kan jeg kanskje være bekjent med. Norgespakke er vel kanskje i orden det også. Har dere noen erfaringer med å kjøpe klokker og la posten håndtere den? Er litt redd for at selve transporten skal skade selve uret. Samtidig er jeg jo selvsagt amatør på feltet. Jeg vet jo ikke hvordan Posten behandler pakkene, men ser for meg samlebåndet med skrekk og gru..

Heisann :) Solgte 4 ur på TS denne våren, og sendte alle med Norgespakke med sporing. Det gikk veldig bra samtlige ganger. Pakk uret inn i originalemballasje (hvis tilgjengelig), kjøp en Norgespakke som er "passe" og kjør på med bobleplast for å hindre at boksen slenger inni Norgespakken. Og sist men ikke minst: teip Norgespakken godt igjen og ha litt ekstra teip på hjørnene. Jeg merket også pakkene mine med "FORSIKTIG" uten at jeg vet om det ble tatt hensyn til :cool: ...men det gikk altså bra!

Uret tåler mer enn du tror.
Det er esken jeg pleier å være bekymret for når jeg sender/mottar pakker.;)

Må bare takke og bukke for gode svar og hyggelige tilbakemeldinger :) Gleder meg maks til å få uret på håndleddet - hvor det hører hjemme! :D

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
update til folket på forumet: Min kjære Longines Legend Diver kom frem med posten uskadd. Pappesken fra Longines har nok sett bedre dager. Esken klokken skal ligge i (solid tre) er i nydelig stand, akkurat som klokken.

Må bare si at jeg blir mer og mer glad i den klokken altså. hoouf :)

• Liker
Reaksjoner: sydvester
:)

Vedlegg

• 42410875_321091242027998_850650459457716224_n.jpg
    42410875_321091242027998_850650459457716224_n.jpg
    100,1 KB · Visninger: 0