frankrs 14.03.08

Medlem
13. mars 2008
Her er noen av klokkene mine. Så fort jeg får tilbake min Memovox i fra service hos JLC skal jeg ta et gruppebilde av hele samlingen

IWC Da Vinci Perpetual Chronograph (legg merke til datoen 8) )

IMG_0757.jpg

AP ROO Navy

Navy2.jpg

IWC Portuguese Chronograph Automatic

IWC4.jpg

Franck Muller Casablanca 10th Anniversary LE Chronograph (nå solgt :( )

IMG_0125.jpg

JLC Memovox E871, 1970 (er på full overhaling hos JLC – og det trengs :eek: )

JLC_bilde.jpg

Mange stilige klokker, helt klart... men når det gjelder ROO navy må jeg bare si WOW !! :eek:
Nydelig er vel det eneste som kommer i nærheten av å beskrive den!

AP ROO navy / rubberclad / alinghi er av mine absolutte grail-watches.... En vakker dag .... ;)

Takk for hyggelige meldinger. Selv er jeg mest spent på hvordan Memovoxen kommer til å se ut når jeg får den tilbake. Har også bestilt en hvit Montoya rem til ROOen som jeg er rimelig spent på hvordan blir.

For tiden er det Portuguesen og ROOen som får mest "wrist" tid, men til sommeren blir det nok mye Planet Ocean - bare jeg greier å finne en leverandør/produsent av oransje vantett kevlar eller gummi rem til den. Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i det blir jeg veldig glad...

Og, Snogge - er du veldig interessert i Da Vincien er det et ur jeg vurderer å selge eller trade bort.

frankrs skrev:
....... men til sommeren blir det nok mye Planet Ocean - bare jeg greier å finne en leverandør/produsent av oransje vantett kevlar eller gummi rem til den. Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i det blir jeg veldig glad...

Har god erfaring med kevlar remmer fra : http://www.thewatchprince.com/watch-ban ... atch-Bands
Disse er rimelige og "helt greie".

Du kjenner muligens til "Divewatch forum" på : http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=74

Der finner du sikkert andre som kan gi deg andre tips om dykkerrem.
Lykke til og god påske ! 8)

Og, Snogge - er du veldig interessert i Da Vincien er det et ur jeg vurderer å selge eller trade bort.

Brist på pengar gör dessvärre detta närmast omöjligt. Har redan den nya IWC AT på fundering...
(kommer hålla kolla kontakt med dig dock)

Takk skal du ha Brio! Det var faktisk "The Watch Prince" jeg var ut etter. Besøkte siden for en tid tilbake uten å merke den. Har siden vært på leit etter den. Har nå lagt inn en bestilling på en oransje carbon rem. Venter spent. Den originale oransje lærremmen er nemlig helt ubrukelig. Ble misfarget med en gang - i hvert fall ble min det. Var derfor nødt til å bestille en lenke til uret, noe som gjorde det litt for kjedelig og anonymt etter min mening. Hadde jeg vært ute etter et anonymt dykkerur hadde jeg ikke bestil PO i oransje...

Snogge, det er ingen hast med Da Vincien. Ligger nå i winderen og gleder seg til neste februar. Er ikke alt for keen på å selge den pga historien til uret, men uret blir bare brukt en gang hvert år - skillet februar mars. Det er litt synd at et vakkert ur som Da Vinci ikke blir brukt oftere, men det er rett og slett for lite til at jeg blir 100% komfortabelt med det. Diameter på 39mm. Kommer det et bud skal jeg alltids vurdere det, men jeg er ikke desperat på å selge det.