Frederique Constant-tråden

Jeg har tidligere avskrevet dette merket da det har virket som om hovedgeseftelsen har vært å spy ut Quartz-verk. Siden jeg da tidlig fikk for meg at de drev hovedsakelig med quartz, og bittelitt med mekanisk ble det med det.

Ut ifra hva dere skriver så er det enten slik at jeg har missforstått, eller så har de tatt en skikkelig helomvending å gjort en god jobb :)

Jeg skal hvertfall holde øynene mer åpne for FC fremover :)

Skyter inn med en link.
http://www.youtube.com/watch?v=SX-AfMzd2UI

Redigert:
Nesten på tide å endre denne tråden til en ren FC-tråd?:)

+1 Spennende merke som gjør mye rett for tiden. Kanskje det merke som gir best value for money per dags dato? (Ihvertfall på papiret. Eier ingen selv så kan ikke si så mye om kvalitetsfølelse over tid) :)

Noen som vet prisen på worldtimer'en? Eller hva jeg må ut med for slim line i gull, eller evt slim line moonphase?

Noen som vet prisen på worldtimer'en? Eller hva jeg må ut med for slim line i gull, eller evt slim line moonphase?

I følge nettsiden deres koster worldtimern ca 24k, slim line koster 22k (men den er ikke i gull, men "gold plated") Moonphasen kan du få i gull til 78k, eller i stål til ca 22k.
Men merk at dette er prisene FC opererer med selv. Tipper de koster mer i Norge. Ta en telefon til David-Andersen og hør hva de kan fikse. :) @Andreassr

Redigert av en moderator:
I følge nettsiden deres koster worldtimern ca 24k, slim line koster 22k (men den er ikke i gull, men "gold plated") Moonphasen kan du få i gull til 78k, eller i stål til ca 22k.
Men merk at dette er prisene FC opererer med selv. Tipper de koster mer i Norge. Ta en telefon til David-Andersen og hør hva de kan fikse. :) @Andreassr

Fører ikke Tidemann FC da? Vil tro de kan gi en ganske grei rabatt :)

Redigert av en moderator:
Er $399 for ny FC Horological Smartwatch et bra kjøp?

Hvordan er dette merket ift kvalitet og selgbarhet?

Er $399 for ny FC Horological Smartwatch et bra kjøp?

Hvordan er dette merket ift kvalitet og selgbarhet?

"Smartwatch" , "Lett å evt selge?" og "selgbarhet" er ord du bruker i de to trådene du har spurt om dette. Det er ikke kloke valg av ord hvis du faktisk vil ha svar her inne...

Smartwatch og lignende har få fans her inne og derfor har folk få erfaringer å dele.

"Lett å evt selge?" og "selgbarhet" er i mine øyne det samme som å skrive "kjøper denne til en lav pris i disse black friday tider for å selge med fortjeneste neste uke. Kan noen av dere si meg hvor raskt jeg kan få solgt den?"

Ikke noe galt i kjøpe noe til en god pris for å så selge videre hvis det ikke falt i smak, men ikke gjør det for å tjene noen hundrelapper om et par uker når du får klokka i posten.

Søk på forumet etter "Frederique Constant" og du ville finne svar på spørsmålet angående folks erfaringer.

• Liker
Reaksjoner: Topher og fredskijj
E60D17F1-3C33-487C-B769-BF5307B446A1.jpeg

Her var det lite aktivitet. Få se noen flere FC, da vel! ;)

Golfballen: blir mer å ta fly å kjøp! Drar rett på nærmeste Urmaker neste gang jeg er i hovedstaden.

Med mindre noen i ålesundsområdet har en jeg kan få prøve på hånden? :D
Selges ikke disse i Ålesund ? Mener å ha sett de hos urmaker Nelvik....

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Selges ikke disse i Ålesund ? Mener å ha sett de hos urmaker Nelvik....

Joda, Nelvik er forhandlar av FC. Eg har god erfaring med dei. Kjøpte ein FC Classic Index der for nokre år sidan. Og hadde ein Tag Heuer Aquaracer på service der før det igjen.